Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Broer is een irritant ***joch!

• 6 maart 2017
  • 4 reacties
  • 733 Bekeken

Ik heb al jaren last van mijn broer, meestal is hij aardig, maar op andere momenten niet. Voorbeelden zijn, alles wat ik zeg negeren, aders zegt hij: "leuk voor je", "boeied", "homo", "fijn voor je" en dat ssor dingen. Bij alles wat ik doe lacht hij me uit en noemt hij me homo, gay, k*tjoch en dat soort dingen. En net nog deed mijn zusje heel irritant, ze sloeg me op mijn rug en trok aan mijn haar. Mijn moeder, zoals altijd, zegt van alles, doet niets, dan is ze boven, zusje gaat door, ik pak haar vast en zorg ervoor dat ze niet meer kan slaan. (ik wil niet slaan, trappen of andr geweld) Dan zit mijn broer weer te zeuren. Trekt aan mijn handen, dus ik zeg dat hij van me af moet blijven, heel normaal dat ik wil dat hij van me afblijft, dan slaat en trekt hij, mijn moeder zegt dat ik niet zo boos moet doen, dan zeg ik dat dat tegen hem was, niet mijn zusje, omdat hij slaat en trekt (voelt nog steeds alsof mijn wang in brand staat), dan zegt ze van: "en dat doe je bij je zusje?", alsof dat mijn schuld is! Weet iemand wat ik moet doen. Mijn zusje is nog best jong, die wil gewoon spelen, maar mijn broer is een jaar ouder en hij gedraagt zich als een klein kind, door te slaan. Als ik mijn moder om hulp vraag, doet ze alsof er niets aan de hand is, soms zegt ze er wat van, maar de volgende keer gaat het weer verder, mijn oma dket er ook niets aan, behalve precies hetzelfde. Moet ik hier mee leven tot ik of mijn broer het huis uit gaat? Want ik wil hier niet tot rond 21 mee leven, dat is meer dan 5 jaar! Of moet ik de politie dit laten doen? Het is namelijk mishandeling, geestelijk en lichamelijk!

4 reacties

En hopelijk is het duidelijk, dit is met touchscreen, daar ben ik niet zo goed mee.
dit klinkt inderdaad niet als een normale thuissituatie. heb je iemand waarmee je erover kunt praten? denk hierbij aan familie, huisarts, mentor, vrienden, etc.
je hebt ook de stichting VeiligThuis. het lijkt me verstandig om hen eens te bellen en je verhaal uit te leggen. zij zullen je tips geven. mocht de situatie thuis een keer echt uit de hand lopen kun je altijd de politie bellen.
Ik neem aan dat je een eigen kamer hebt dus ga daar lekker zitten, regel een baantje zorg dat je wat geld hebt en dan kan je dingen in je kamer zetten om de tijd te doden, daarnaast heb je vast ook huiswerk, maar wie wil dat nou doen. Ik heb zelf gescheiden ouders, bij mijn moeder heb ik naast de 2 zusjes die ik al had ,die 1 en 2 jaar jonger zijn dan ik, nog 2 zusjes en 1 broertje die 4,2 en 1 zijn dat is ook altijd drukte, ik zit daarom vooral op mijn eigen kamer, lekker rustig ,muziekje op, met vrienden PlayStation of alleen, en gewoon lekker van de rist genieten terwijl ik op de achtergrond een baby hoor huilen beneden. Ik denk dat dit ook best een goede optie is voor jou, en als je moeder gaat klagen dan ga je gewoon een keer met haar alleen praten en uitleggen hoe het komt dat je vaker boven zit, of benenden ligt er een beetje aan waar je kamer zit in het huis.
Je kunt samen met een vriend of iemand die je erg vertrouwd samen naar je ouders gaan ( als je die allebei nog hebt) dangeloven ze vast wel dat je er egt mee zit...

Reageer