Ben ik seksueel misbruikt?

  • 7 March 2018
  • 5 reacties
  • 1268 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Toen ik rond de 11 was raakte mijn stief-vader me raar aan, op mijn billen en borsten en mijn onderbuik. Ik wist niet wat ik moest doen en ik was bang dus ik zei niks. Hij zei ook dingen tegen me terwijl hij mijn borsten "masseerde" zoals "ik weet wat vrouwen fijn vinden en meer rare dingen. Hij deed dat alleen als mijn moeder niet thuis was dus ze weet het niet. Hij zit nu soms nog wel eens aan mijn billen maar ik ben daar vaak boos over geworden dus hij doet dat minder. Ik wou het wel aan iemand vertellen maar ik ben nu bang dat het te laat is, ik heb het laatst tegen mijn tante gezegd en zij wil dat ik het er met mijn psycholoog over ga hebben. Ik ben bang dat als ik het zeg mijn ouders erachter komen en zeggen dat ik lieg of overdrijf of boos op me worden. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

5 reacties

Om de titel/vraag te beantwoorden:
Je zou hier wel kunnen spreken van seksueel misbruik
Het is aan jou om te bedenken wat je doet
Je kan het aan je moeder vertellen
Maar je kan hiervoor ook naar (andere) instanties
Hallo,

Wat vervelend dit!, goed dat je liet merken dat je het niet wou.
Je ouders zullen vast niet zeggen dat je liegt.
Want ze houden van jou en proberen je te helpen.
Een psygoloog is inderdaad een goede oplossing.
Die kan dit probleem weer (oplossen)

Nog even terug op de vraag hierboven:
Je spreekt hier niet van seksueel misbruik, jullie hebben geen seks gehad.
Je spreekt hier wel van seksuele intimidatie, dat je in de buurt komt van seks.

Wat het ook is, het is tegen de regels,
Ik hoop dat je hier iets een hebt en wens je veel succes.
Hi,

Aangezien ik 2x te maken gehad heb met sexueel misbruik (door dezelfde persoon)
Zou ik het zeker aanraden om vrijwel direct te zorgen dat dit stopt!
Hij mag jou niet aanraken op plekken dat niet nodig is.
Zo simpel is het.
Goed dat je laat zien dat je het niet wilt!
Ik ben sexueel misbruikt door toen des tijds mijn "vriendje" die net iets meer dan een jaar ouder is dan ik.
Ik durfde niks te doen.
En als ik het zou vertellen aan iemand dan zou die me wat aan doen.
Tenminste dat beweerde hij.
Laat je niet gek maken door hem.
Stap naar iemand anders, leg het hele verhaal uit en zorg dat hij jou niet meer aanraakt!

Veel succes nog! ♡
Groetjess, mij
Hoi!

Dit is seksuele intimidatie, zoals @Lemac zei. Het is niet ok dat hij je aanraakt waar jij dat niet wilt. Jouw lichaam is van jou en jij bent degene die beslist wat ermee gebeurt.

Je hebt het aan je tante vertelt, dat heb je goed gedaan. Met je psycholoog hierover praten lijkt me een goed idee. Je psycholoog kan je helpen aan je ouders uit te leggen wat er aan de hand is.

Goed dat je nu duidelijk aangeeft dat je het niet fijn vindt. Blijf dat maar doen, want dat is jouw recht.

Groetjes
x
Hey,
Ik heb zelf ook ervaring gehad met seksueel misbruik en zelf noem ik wat ik heb meegemaakt aanranding. Het is totaal niet oké dat iemand zoiets doet. Ik heb het ook tegen me ouders gezegd. Praat erover ook al is dit misschien lastig. De lijnen tussen wat seksueel misbruik, intimidatie of aanranding is vindt ik erg vaag. Maar het punt is dat het allemaal niet oké is. Ik vind wat hij doet seksueel misbruik en/of aanranding maar ik vind dat je zelf mag bepalen wat jij het vindt.
Ik weet zeker dat jij een heel strek persoon bent en onthou dat je er niet alleen voor staat.
Groetjes mij

Reageer