aanranding verwerkt? of toch verknipt?

  • 25 January 2015
  • 5 reacties
  • 732 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee allemaal,
Ik zal maar gelijk vertellen wat er is gebeurt....
Toen ik 12 was, ben ik aangerand voor mijn oude huis met nog al wat geweld.. door een jongen die een meisje van mijn school kende, het bleek opgezet te zijn achteraf. Ik heb geen aangifte gedaan, ik durfde dat niet ik schaamde me dood.. Ik had dat nu heel anders aangepakt maar goed. Ik heb dit aan niemand verteld, toen durfde ik het niet en nu is het al zo lang geleden dat het geen nut meer heeft.
Ik vraag me af of je zoiets in je eentje kan verwerken? Want naja ik denk er nog regelmatig aan en ik heb er ook een verhaal over geschreven, ik weet niet of ik psychische klachten heb omdat ik het niet verwerkt heb..
Wat denken jullie? Alvast bedankt voor het reageren!!!

5 reacties

hallo,

Heb je al een keer met je ouders erover gepraat? misschien helpt dat al :)
enne, je kan altijd langs een psycholoog, en als het niks ernstigs is, ben je er zo van af. toch?

x
Dankjewel voor je reactie!
Nee, mijn ouders weten het niet en dat moet ook echt zo blijven
de laatste tijd denk ik er gewoon best vaak aan, maar ik denk dat een psycholoog niet nodig is
x
heey AnxietyLanaa,

Het is best mogenlijk om hier in je eentje over uit te komen.
Door bijvoorbeeld een uitlaatklep te zoeken ( boksen, muziek, schrijven, tekenen etc)
kom je er dan nog niet uit is het misschien handig om bijvoorbeeld een vriend of vriendin in vertrouwen te nemen.
Ook kunnen gerelateerde je misschien helpen. bijvoorbeeld een oom of tante.
En kom je er dan nog niet uit is proffecionele hulp van toepassing.

ik hoop dat je er iets aan hebt
veel succes

xx Michelle
Ik ben ook een keer aangerand... Ik heb aangifte gedaan en verder voelde ik er eigenlijk helemaal niks bij ik ging gewoon verder maar nu nu komt alles weer boven ik zie die man weer voor me en allegevoelens komen naar boven soms denk ik ook dat ik echt met iemand moet praten maar ik weet nooit wie....

Dit lukt denk ik niet in je eentje… je blijft er mee zitten. Je kan er maar beter over praten! Succes 

Reageer