Vriend gelooft niet dat ik homo ben, wat moet ik toch doen?


Reputatie 1
Badge +3

Hoi allemaal,

Ik heb dus een probleem, ik ben namelijk homo. Ik vind het geen probleem dat ik homo ben hoor, maar ik wil dus dus uit de kast komen. Het probleem hiermee is, is dat zo goed als al mijn vrienden tegen homo’s zijn. Ik probeerde vandaag voor het eerst een beetje serieus met mijn vriend onderweg naar huis erover te hebben dat ik homo ben, maar dit liep ook niet zo soepel. Ik vertelde eerst dat ik aan hem dat ik niks tegen homo’s heb( we hadden het over een andere homo op mijn school) toen zij hij dus dat hij er wel wat tegen had. Ik vroeg aan hem waarom hij wat tegen homo’s had en toen zij hij dat hij het vies vind om met je lul in iemands kont te gaan. Nou toen floepte ik het er vervolgens maar gewoon uit dat ik homo was. Maar ja dat geloofde hij niet, dus ik bleef het zeggen dat ik homo was, ik heb het op van alles en nogwat op moeten zweren van hem. Nou eindstand is dat hij nog steeds niet geloofd dat ik homo ben. Wat moet ik toch doen? En wat als ze dan geen vrienden meer willen zijn als ze eindelijk geloven dat ik homo ben?

 

Gr. Anoniem 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Je hoeft jezelf niet te bewijzen. Ik zou het nog eens zeggen en anders laten. Ze zien vanzelf wel als je een vriendje hebt

Reputatie 1
Badge +3

O, oké. Zal ik doen, maar wat als ze dan geen vrienden met me willen zijn als ze erachter komen dat ik echt homo ben?

Reputatie 7
Badge +17

Dat ze je niet geloven is hun probleem. Daar kun je niet zoveel aan doen verder. Als ze je niet accepteren als homo zijn het sws geen echte vrienden.

Reputatie 1
Badge +3

Oké, bedankt, heeft iemand dan misschien tips hoe ik het voor een tweede keer aan hem moet vertellen dat ik homo ben?

Reputatie 7
Badge +19

Misschien nog eens als jullie samen zijn zeggen van: yo weet je nog wat ik laatst zei, dat was echt. Ik val op jongens

Reputatie 1
Badge +3

Oké, bedankt ik zal het morgen proberen.👍

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi @anoniem123987,

goed dat je verteld hebt dat je homo bent en jammer dat je vriend het niet gelijk gelooft, maar zo gaat het wel vaker….

Het is, heb ik zelf ook wel meegemaakt, een eerste reactie, omdat ze het niet gedacht hadden ofzo en het dan niet kunnen geloven…in mijn geval is het meestal wel goed gekomen...het is voor een deel ook onbekendheid met wat homo zijn nou is….

Soms kennen ze je al jaren en als je ze vertelt dat je homo bent, vinden ze je ineens raar. Nou, dat vind ik dan weer raar. Ik heb wel eens gezegd tegen zo iemand 'waarom doe je anders tegen mij omdat je nu weet dat ik op jongens val?'. Ik ben niet ineens helemaal iemand anders geworden als de jongen die je al een hele tijd kent. Ik ben er alleen achter gekomen dat ik jongens leuker vind als meisjes als het om verliefdheid en seks gaat. Voor de rest ben ik nog steeds het zelfde.

Eentje zei toen 'maar je hebt het geheim gehouden' en dat vind ik niet fijn. Ik heb toen uitgelegd dat ik het anders zie. Dat ik ten eerste niet verplicht ben om te vertellen dat ik op jongens val, terwijl hetero's nooit raar worden aangekeken als ze niet vertellen dat ze op meisjes vallen. Waarom zou dat verschil maken. Verder is het ook nog eens zo dat je er misschien nog over na aan het denken was om zeker te weten of je op jongens valt en er nu voor jezelf uit bent. Dat is niet een geheim achter houden.

Bovendien ben je als persoon ook meer dan alleen homo. Ben je dan ineens niet meer die vriend waar je leuk mee kunt gamen, voetballen, lachen, sporten, de jongen waar je goeie gesprekken mee hebt, die altijd voor je klaar staat en die nog een heleboel andere dingen doet? Ben je dat allemaal ineens niet meer als je zegt dat je op jongens valt? Dat zou toch heel raar zijn? 

Het zou dus raar zijn als vriendschappen ineens ophouden te bestaan alleen omdat je op jongens valt. Gelukkig is dat bij mij ook niet gebeurd. Ik heb er eerder nieuwe vrienden bij gekregen en niet alleen gay vrienden, wat je misschien zou denken.

 

Kijk, dat jouw vriend het vies vindt om 'met je lul in iemands kont te gaan’ is natuurlijk zijn goed recht. Dat is iets persoonlijks. Maar, ik denk dat hij misschien niet weet dat lang niet alle homo's fan van anale seks zijn en dat er aan de andere kant steeds meer hetero jongens en mannen zijn die zelf aan anale seks doen….anale seks wordt volgens mij teveel een homo dingetje genoemd….

Verder lijkt het me idd een goed plan om zoiets te zeggen als wat @jaivy  in zijn laatste reactie zei.

Niet om jezelf te verdedigen of omdat je uitleg schuldig bent, maar gwn als mededeling en hopelijk hebben jullie dan een ander soort gesprek en kunnen jullie gwn weer door als vrienden.

Weet je, bij ons op school wordt er best vaak iemand zomaar voor 'homo’ uitgescholden, terwijl het  echt nergens op slaat. Ook wordt er vaak lacherig over gedaan met alle slechte grappen die er bij horen en ik snap dat niet. Alsof 'homo's’ minderwaardig zijn ofz.

Meestal is het in een groep ‘erger’ dan als je individueel met iemand praat, dus groepsdruk is ook een dingetje.

Ik ga er vanuit dat jouw vrienden, één voor één, jou als vriend zullen blijven zien. Gun ze ff tijd om aan het 'nieuws’ te wennen. Wees de verstandigste, zoals je altijd als was haha

Have fun en ik kan je verzekeren dat het veel leuker is, dat je nu je ‘uit de kast’ bent, ook met anderen over jouw verliefdheid op andere jongens kunt praten 😉

 

Gr. MickeyMouse 🙂

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anoniem123987.

 

mijn reactie aan jou moet eerst gecheckt worden en dan komt ie hierboven te staan. Dus nog ff geduld..

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 1
Badge +3

Hey MickeyMouse,

Super bedankt voor je antwoord! Ik heb het vandaag nog een keer tegen mijn vriend verteld dat ik echt homo ben en dat het geen grap is. Hij zij dat hij me eerst met een jongen wilde zien zoenen voordat hij het zou geloven. Ik zij tegen hem jij zoent toch ook niet zomaar met een meisje? Daar gaf hij mij wel gelijk in, maar hij gelooft het dus nog steeds niet. Ik denk dat ik het dan maar gewoon zo ga laten. Wat denken jullie?

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou het laten zitten. Je gaat hem toch niet overtuigen op deze manier. Zonde van je tijd. En ik zou me ook afvragen of het echt zo’n goede vriend is eerlijk gezegd.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @anoniem123987,

 

ik zou het verder maar zo laten, maar er is wel iets grappigs en opvallends aan zijn reactie (tenminste dat vind ik dan)….

Jouw vriend gelooft niet dat jij homo bent. Jij past kennelijk niet in het beeld wat hij van homo's heeft.

Dan zou je (als je hem gelooft) geen homo kunnen zijn, maar jij weet dat je homo bent, dus kan de conclusie eigenlijk alleen maar zijn dat jouw vriend geen goed idee heeft van aan welke kenmerken een homo zou ‘moeten voldoen’.

Hij vindt jou zeg maar 'normaal’, iig niet ‘anders’, wat op zich een compliment is (soort van) en volgens mij ben jij dat ook en als we even verder brainstormen zou je de conclusiekunnen trekken dat homo's niet veel anders zijn dan hetero jongens van jouw leeftijd…… en dat is volgens mij ook dichter bij de waarheid 😉

Ik heb het in mijn vorige reactie ook al geschreven: bekendmaken dat je op jongens valt, maakt jou niet ineens een heel ander iemand, dan dat je al was. Je valt alleen maar op jongens en dat wist je eerder nog niet en voor de rest ben je hetzelfde gebleven.

Ik ben benieuwd wanneer zijn kwartje gaat vallen 🙂

Blijf gewoon je ding doen, ook met hem en hij komt er uiteindelijk zelf wel achter dat je de waarheid spreekt. 

Als hij echt raar gaat doen over dat jij homo bent, zou ik wel nadenken of hij nog bij jou past, maar voor mij zijn jullie nog niet op dat punt aangekomen.

 

 

Gr. MickeyMouse 🙂

 

Reputatie 7
Badge +17

Op zich goed dat je het positief bekijkt @MickeyMouse maar ik zie dat toch anders. Hij heeft al negatief gereageerd over homo’s en weigert nu ook nog te geloven dat TS het is. Ik vind niet dat echte vrienden zo met elkaar omgaan. Maar ja, misschien zie ik het te zwaar , idk. Verder helemaal eens met wat je zegt.

Meteen de vriendschap opzeggen hoeft natuurlijk niet en als hij het er verder niet meer over heeft, laat het lekker zitten.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

ik begrijp jou ook.

Die vriend samen met andere vrienden hebben kennelijk al eerder gezegd ‘iets tegen homo's te hebben’ en nu ontkent die ene vriend ook nog te geloven dat de TS homo is, terwijl die het zelf zegt te zijn. Dat is natuurlijk op z'n zachts gezegd niet echt aardig.

Alleen denk ik, dat zoals in veel gevallen van 'homohaat’ of onaardige dingen zeggen over homo's of misschien nog algemener in gevallen van pesten, dat het niet gebaseerd is op argumenten.

Vaak is het gewoon de groep die wat roept en iedereen sluit aan en zolang ze (diegenen die onaardig doen) niet echt zelf iemand kennen die homo is/gepest wordt, is het makkelijk om je bij de grote groep aan te sluiten.

Stel je voor dat je als enige zegt dat je positief bent over homo's in zo'n groep, dan ben je misschien wel het volgende slachtoffer.

Wel zo veilig om de groep te volgen, als je zelf buiten schot wil blijven (bewust of onbewust). Bovendien hoef je als groep ook niet uit te leggen waarom je tegen homo's/iemand die gepest wordt, bent. Als groep ben je zo overweldigend en als je dan toch iets moet zeggen over homo's dan zeg je dat je het vies vindt om met je lul in iemands kont te zitten. Nou ja, prima, maar dat alleen 'dekt’ (haha woordgrapje) niet wat homo zijn is.

Pas als die 'roepers’ de moeite nemen zich echt te verdiepen in wat een homo is, komen ze er achter dat de verschillen tussen homo's en hetero's niet zo groot zijn. Ik heb al uitgelegd in een eerdere reactie dat anale seks steeds vaker door hetero's wordt gedaan.

Ik wil ze dus de kans geven om daar achter te komen en te zien dat hun vriend niet ineens heel raar is, nu hij zegt op jongens te vallen. Hij gaat ook niet al zijn vrienden nu betasten of weet ik veel wat er in die koppies allemaal rond gaat.

Ik ben voor mensen een tweede of soms zelfs een derde kans te geven, omdat ik mogelijkheden zie voor verbetering. Iemand moet ergens een eerste stap zetten/een mogelijkheid bieden tot een oplossing.

Verlies elkaar niet, als polarisatie dichtbij komt, hoor ik net op de achtergrond op tv. Kennelijk een nieuwe slogan van de stichting Sire…...wat een timing dat die nu voorbij komt…...

Ik hoop dat de tijd mij in het gelijk stelt en anders is het wat het is. Dan hebben we er iig alles aan gedaan/kansen geboden om tot een positief einde te komen.

 

...en ze leefden nog lang en gelukkig…. en hopelijk is dat geen sprookje 🙂

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hey

je hoeft niets te bewijzen , ze zullen wel zien als je een vriendje hebt en als ze daarom geen vrienden meer met je willen zijn zijn het (sorry dat ik het zeg) geen goeie vrienden.

groetjes x

Reageer