Vraag

Transgender vertellen


Badge

Hoi,

Ik ben een jongen zich niet thuis voelt in zijn lichaam, ik wil ook liever een meisje zijn. Ik heb geprobeert het mijn ouders te vertellen, maar toen ik er over begon kapte ze gelijk het gesprek af. Ik heb nu heel erg de indruk dat mijn ouders mij niet zullen accepteren voor wie ik werkelijk ben. Heeft iemand tips hoe ik het als nog kan vertellen? Of misschien iemand die het zelfde heeft mee gemaakt die zijn/haar ervaring wil delen.


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Haal diep adem en ga door.

Niet iedereen staat meteen op de tafel te dansen bij zo’n aankondiging.

Je ouders voelden waarschijnlijk aan waar je naar toe wilde en wisten niet hoe ze daar op moesten reageren.

Je hebt het dus verteld (deels) en je hebt al een reactie. Zoiets moet groeien en tijd hebben, het is een heel groot ding en niet met klaar met een enkele aankondiging. 

Wacht even lekker af of je ouders er over beginnen. En anders ga je eens experimenteren met het dragen van nagellak ofzo - lekker klein en onschuldig maar je vraagt dan wel weer aandacht ervoor.

Hey,


Zoals Andrea13 al zei, moeders hebben vaak zulke dingen door, maar dat betekent niet dat dat altijd zo is, soms hebben ze dat niet, goed van je dat je er voor uit wilt komen.
Weet iemand anders het al? (bijvoorbeeld je vrienden ofzo)
Zo ja, misschien kan je dan met die persoon oefenen om het te vertellen.  Daarnaast kan het ook helpen als je het zegt op de goede timing is, dus wanneer het rustig is ofzo of als je met ze alleen bent. 
Je ouders zullen je vast wel accepteren ik weet natuurlijk niet hoe goed jullie band is etc, maar de meeste ouders blijven gewoon van je houden en accepteren het. Daarnaast, het is jouw lichaam, als je er zeker over bent dat je een meisje wilt zijn dan is dat iet van jou, daar hebben je ouders na mijn mening helemaal geen inspraak op vind ik persoonlijk. 

Groetjes Gebruiker c
(tagg me maar als je nog vragen hebt over mijn reactie)





 

Reputatie 2
Badge +1

Gewoon vertellen aan je moeder, moeders hebben vaker door dat er iets is dan vaders. Mijn moeder wist het zelfs eerder dan dat ik het zelf door had, door dat ik altijd al totaal anders was dan mijn broer.

 

Reageer