Vraag

Onzeker over mijn gender

  • 29 June 2022
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

ik ben heel erg confused over m'n gender (ik denk transjongen) maarjaa dat zeg ik natuurlijk niet omdat ik bang ben dat ik me over een tijdje weer gewoon een meisje voel. Nu voel ik me echt een jongen maar ik ben bang dat dat miss nog kan veranderen ofzo. Ook kan ik slecht tegen veranderingen bijvoorbeeld ik vind het lastig om eraan te denken dat ik misschien ooit een andere naam krijg. En ik maak het mezelf veel te lastig. Ik wil alles zo snel mogelijk bepalen en weten maar daardoor maak ik het mezelf veel te moeilijk. Ook word ik gepest omdat ik eruitziet als een jongen. Niet heel erg pesten hoor. De meeste schelden me alleen uit en er zijn 2 jochies die een stuk jonger zijn die me om deze reden ook trappen en slaan. 

Ik word vaak (vooral 's avonds) misselijk als ik aan de bovenstaande dingen denk en snij mezelf ook. Snijden niet vaak hoor. Meestal hou ik het bij elastiekje tegen m'n pols schieten zegmaar, of  krassen. Maarja, heeft iemand tips?

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon op grond van forumregel 10: plaats geen triggerende content.


4 reacties

Heyyyy,

 

Ik heb niet echt tips voor je maar probeer er misschien wel met iemand over te praten. En je kan ook naar je mentor gaan als het 'pesten' te erg wordt.

Ikzelf ben ook heel verward door me gender enzo, dus weet dat je niet de enige bent en het heus wel goed gaat komen.

Ook moet je niks gaan haasten, wanneer je het nog niet weet weet je het gewoon niet, okay?

 

Ly!

Sunset <3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi SammieSam,

Twijfelen dat je niet echt transgender bent is juist één van de signalen dat je transgender bent. Heel veel transgender personen hebben daar wel eens mee te maken gehad. Daarnaast is het erg onwaarschijnlijk dat je je uiteindelijk toch weer een meisje voelt. Het is voor sommige mensen puzzelen wat hun gender identiteit is zodra ze in ieder geval weten dat ze niet cis zijn, maar dat is niet erg. Ik ken veel mensen die bijvoorbeeld van transjongen naar non binair zijn gegaan omdat ze twijfelden. Daarnaast kan genderfluid je gevoel ook veranderen. 
Gender identiteit kan voor sommige even duren. Ik wist eigenlijk wel vrij snel zeker dat ik een transjongen was nadat ik er überhaupt achter kwam dat ik transgender was, maar omdat ik dezelfde vrees had, had ik voor de zekerheid deels “gender afvragend”/non binair erbij aan gekruist. Die labels heb ik uiteindelijk vrij snel ook wel weer laten vallen omdat ik het wel zeker wist.

Bedankt allebei! 

Reputatie 7
Badge +19

hii,

Het is misschien een idee om het met iemand te bespreken zoals je ouders, een docent, of je huisarts. Zij kunnen je hierbij misschien helpen.

 

joeeee

Reageer