LBGTQIA+ mening

  • 4 February 2023
  • 13 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hoi iedereen!

ik ben dus best wel benieuwd wat jullie van mening hebben met de LBGTQIA+-groep. ik heb net namelijk een topic gelezen over iemand die er heel erg tegen was. ik vind dat zelf echt raar. ik denk dan zo: wat doet het met jouw leven dat iemand anders zichzelf is? maakt de ander toch blij. maar goed, iedereen mag dus ook hun eigen mening hebben. wat vinden jullie ervan? voor of juist tegen

liefs, anoniem meisje :)


13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

ik wil geen moderator (ik weet nogsteeds niet hoe je het schrijft) spelen maar:

  1. we gaan een beetje van het onderwerp af
  2. er gebeurt weer hetzelfde als bij die andere. het welles nietes spel
  3. ik heb eigenlijk geen 3 paar ik vind het stom klinken om bij 2 te stoppen.

nu even mijn mening om weer bij het onderwerp te komen:

ik ben zelf lesbisch. ik hoef niet perse een lettertje maar dat lettertje geeft mij het gevoel dat ik minder alleen ben.

ik vind al die feestdagen ook onzin. het is niet dat ik sneller uit de kast kom om zo'n dag. ik wel wel 1 keer naar dat pride ding in amsterdam. niet perse omdat ik gay ben maar gewoon omdat het leuk is.

bij mij in de klas wordt er veel gescholden met homo. er is ook een jongen en die maakt dan in de les een papieren kruis (jezus kruis) en zegt dan ‘ik ga je fixen’. ik zit er niet echt mee maar het lijd me af dus er zijn al heel wat kruizen afgepakt en verscheurd (mijn excuses aan de christenen).

Reputatie 4
Badge +3

Oke voor @iedereen die op mij heeft gereageerd

Nu jullie het zeggen heb ik het misschien iets te hard verwoord. En ik heb ook geen context gegeven van waarom ik zoiets zou denken en wie ik in mn hoofd heb.

 

1. Zoiezo was het geen preek, geen enkel ander persoon behalve ik en mijn docent weten wat die tekst was.

2. Kheb het inderdaad wel heel hard verwoord vergeleken met wat in dat werkstuk inleiding stond. Ik heb die inleiding wel 6 pagina's gebruikt en daar had ik gewoon nu even de behoefte niet aan om 6 pagina te schrijven dus het lijkt inderdaad hard verwoord

3. Ik ben ook zeker tegen pesten. En ik zou het ook absoluut niet doen. Maar wat ik wel vind is dat als er een grote kans is dat je gepest word door iets wat je draagt of zelf kan veranderen (bijvoorbeeld furry of therian kleding naar school aan doen) dan denk ik dat het beter is om dat op je eigen tijd te doen en als je dan gepest word door anderen dat je het wel een beetje had kunnen zien aankomen. Niet dat ik dus pesten oke vind. Dat ABSOLUUT niet maar het gebeurt wel en ik denk dat je het dan beter kan vermijden of ervoor gaat strijden. Aan jouw de keuze.

4. Hier een beetje context: er zit een persoon bij mij op school die een hen/hun is. Dat vind ik harstikke oke en dat tolereer ik. Maar het zowat het enige waar hen over praat (en dat is dus niet overdreven zelfs hun vrienden vinden dat) is seksualiteit en gender. Maar wat ik denk dan is waarom is dat het enige wat je bezig houdt? 

5. Met het heeft niks met je te maken bedoel ik meer van het heeft vrij weinig met je persoonlijkheid te maken. Wanneer ik iemand net leer kennen is het absoluut niet dat ik mijzelf zou afvragen:" waar valt diegene op?" Ik vraag mijzelf eerder af of het een aardig persoon is waar ik mee om ga.

 

Wat ik gewoon bedoel is dat ik gwn een beetje gek word van dat iedereen van alles is vanaf jonge leeftijd. Laat een kind een kind zijn en daar zich nog niet druk mee te hoeven maken.

En pesten is natuurlijk ook echt niet oke maar ik denk wel dat het een beetje van beide kanten komt

Reputatie 7
Badge +11

En misschien is het beter als we niet zulke preken gaan geven over waarom het wel goed is en niet. Dit wordt weer zo'n eindeloze discussie, omdat iedereen een andere mening heeft. Dus geef je mening en stop met reageren, behalve met een extreem goede reden. Of als iemand bijvoorbeeld een vraag heeft. Ik heb gewoon niet zo'n zin in welles-nietes.

Ik weet dat het raar klinkt, aangezien ik net zelf heb geantwoord. Sorry, ik bedacht dit op het moment dat ik op "Verstuur” klikte😓

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +11

Ik vind lhbtq+ goed, en ik ben blij dat we eindelijk meer vrijheid krijgen om te zijn wie we willen zijn, en van degene houden van wie we willen houden. Ik vind het best vervelend dat mensen altijd met anderen moeten bezig zijn. Prima dat je het niet vindt kunnen dat 2 jongens hand in hand lopen, doe het zelf niet, laat anderen het gewoon doen. Als jouw geloof het niet toestaat, ga dan ook niet met zulke mensen om, laat ze hun gang gaan. Het is niet jouw leven, dus bemoei je er ook niet mee.

Ik vind het over het algemeen vervelend om iemand te quoten, maar ik had wat dingetjes waar ik antwoord op wilde geven:

Wel vind ik het echt heeel erg overdreven dat er een naam en een vlag en alles voor is. Nationale dagen en een hele maand vind ik persoonlijk ook heel erg overdreven. En dan vind ik het al helemaal erg dat dan hetero en cis er niet bij hoort. Dan denk ik van: "dan probeer je jezelf toch ook uit te sluiten van de rest." 

Er is een naam voor alles, omdat mensen alles in hokjes plaatsen. Zo zijn mensen nou eenmaal. Neem bijvoorbeeld Queer, mensen die queer zijn, willen niet in een hokje geplaatst worden. En wat doet de rest? Hupakee! In een hokje. En er zijn vlaggen, omdat mensen trots zijn op wie ze zijn, en ze zijn niet bang om dat te laten zien. Er zijn vlaggen voor zoveel dingen.  Je hoeft ze echt niet allemaal te weten, zolang degene bij wie die vlag past, het maar weet.

En dan die speciale dagen. Die dagen zijn er omdat er nog steeds mensen worden vermoord omdat ze erbij horen. Ik heb een quote die erbij hoort, al is hij niet gemeen bedoelt: 

Technisch gezien horen hetero en cis er ook bij. Lhbtq+, die "+” staat voor alles wat er nog meer bestaat, dus ook hetero en cis. 

Ook vind ik het raar dat er een hele community voor is. Ik bedoel wat heb je met elkaar gemeen? Dat je niet hetero bent!? Dat vind ik wel heel raar dat je dat gaat vieren. Je seksualiteit heeft toch helemaal niks met je te maken. Ik vind het gwn maar raar dat het ook maar een gesprek kan vormen over op wie je valt. Zelf ben ik geen deel van de lgbtq+++++++++++++ dat is omdat het mij absoluut geen drol kan schelen of ik een lettertje ben.

 

Er is een hele community, omdat we allemaal elkaar accepteren. We snappen elkaar, omdat we allemaal wel een beetje gewend zijn aan de homofobie of haat. We weten allemaal hoe het is om uit te komen. Of, als we dat nog niet weten, kan je altijd bij anderen terecht. Mensen zijn gewoon zo; we zoeken acceptatie. Er zijn zo veel community 's, wat maakt die ene extra nou uit. Wees blij dat we steun vinden bij elkaar. 

Ook zeg je dat onze seksualiteit niks met ons te maken heeft, daar wil ik je even corrigeren. Onze seksualiteit heeft wel met ons te maken. We krijgen haat vanwege onze seksualiteit, we worden verliefd op anderen vanwege onze seksualiteit. Het laat ons ook wat anders naar de wereld kijken. 

Die gesprekken zijn ook best interessant als je er geïnteresseerd in bent, of diegene snapt. Het is altijd een zoektocht naar wie je bent, dus het is altijd fijn om andere verhalen te horen. Als je die gesprekken niet interessant vindt, doe er niet aan mee : >

Oké, als het jou geen drol scheelt, dan is dat zou. Fijn dat je zo tevreden bent met jezelf! 

 

Ik heb op dit moment een (bi) vriendin en ik hou van haar en zij van mij. Zo simpel is het toch gwn? En als ik er later achter kom dat ik op een jongen verliefd ben dan is dat zo. Dan val ik dus op jongens en meisjes maar ik ben niet bi.

Tja, als je niet in een hokje geplaatst wil worden, dan is dat helemaal oké. Maar je moet wel weten dat anderen je wel gewoon bi gaan noemen. Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen vinden hokjes gewoon fijn. Maar je hebt gelijk dat liefde gewoon zo is. 

Ik ben geboren als jongen, ik voel mij een jongen en ik ben een jongen. Als dit anders is voor jou dan is dat absoluut geen probleem, doe vooral wat je zelf wilt met je eigen lichaam, weet gwn wel dat anderen mensen er wat van kunnen vinden. En als dit je stoort dan is het volledig jouw probleem. Acties hebben consequenties.

Dat is ook weer niet helemaal zo. Het is nooit volledig iemands schuld. Je hebt gelijk dat mensen dat hadden kunnen weten, maar als ze moedig genoeg zijn, respect!

Als jij met een vossenstaart naar school komt en mensen lachen jou uit dan vind ik dat echt volledig jouw eigen schuld. Er is geen enkele kans dat je niet wist dat dat een grote kans van gebeuren was. En toch heb je dan dus zelf besloten het wel te doen. Ja dan kan ik je alleen maar zeggen "i told you so" En dan kan je het miss wel belachelijk vinden dat je daar voor word uitgelachen maar groei op man, de wereld is nou eenmaal hard en niet alles kan met een gemakje naar je toe waaien.

Zoals net, het is nooit volledig iemands schuld. 

Je kan niet verwachten dat andere mensen het altijd met he eens zijn want dat is gwn niet zo.

Dat is waar, er is niet voor niks vrijheid van meningsuiting.

Dit is ongeveer wat ik als inleiding heb gebruikt over een grote opdracht uit een periode biologie (de vrijescholers zullen mij wel begrijpen wat ik bedoel) we moesten in tekst vorm de vraag: "wat vind je van genderidentiteit en seksualiteit en wat heb je te zeggen tegen mensen die miss wat anders vinden?" 

Ik heb hiervoor een 1 gekregen van mijn docent met de reden dat het niet word getolereerd op school om andere voor gek te zetten. Zelf vind ik dit absoluut niet oke dat omdat hij een andere mening heeft hij mij een 1 moet geven.

Ik denk niet dat het (alleen) met je mening te maken had, maar ook de manier waarop je het brengt. Want, eerlijk gezegd heb je het nogal hard verwoord. Als je dit bijvoorbeeld voor je klas moet voorlezen, en er is iemand in de kast, doet dit misschien nog veel meer pijn.

Wat vinden jullie hiervan en is dit homofobisch want ik vind zelf echt van niet?

Ik vind eerlijk gezegd dat het dubbel is. Waarschijnlijk ben je niet homofobisch, maar je brengt het op een manier waarop het lijkt dat je heel homofobisch bent. 

 

Ik weet dat het waarschijnlijk heel gemeen klinkt, sorry daarvoor. Ik ben altijd nogal hard en direct als ik ongesteld ben : /

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 5
Badge +3

Heyy, ik ben zelf heel erg voor de LHBTQIA+ gemeenschap, omdat ik er zelf ook bij hoor (ik ben aseksueel). MAAR soms word het ook wel lichtelijk overdreven, dus ik ben het ook niet met alles eens

greetz

@froggo.123 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben het eens met @tim16 .

Als je gepest word om je kleding ofzo is dat echt niet de schuld van diegene die die kleding draagt. Bij sommige dingen kan je verwachten dat je gepest wordt , maar dat is wat anders dan dat het jouw schuld is. Het is de schuld van die pesters, zij moeten zich gewoon niet met dingen bemoeien die ze niks aangaat. En dat sommige mensen "last" hebben van hoe sommige mensen erbij lopen (lang haar bij een jongen bijvoorbeeld) is wel gewoon hun probleem, het is niet dat die mensen je zoals bij pesten lastig gaan vallen, als je er dan alsnog een probleem mee hebt zul je het gewoon moeten gaan accepteren. Niet iedereen vind nou eenmaal hetzelfde normaal, mooi en wat heb je eraan daar energie in te steken? Alleen maar om jezelf omhoog te halen? En dat je iemand dan kwetst is dan blijkbaar niet zo belangrijk?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

 En dan vind ik het al helemaal erg dat dan hetero en cis er niet bij hoort. Dan denk ik van: "dan probeer je jezelf toch ook uit te sluiten van de rest." 

 

Hetero’s en cis mensen ed. zijn gewoon welkom bij pride evenementen.

 

Je seksualiteit heeft toch helemaal niks met je te maken. Ik vind het gwn maar raar dat het ook maar een gesprek kan vormen over op wie je valt.

Natuurlijk is je seksualiteit onderdeel van wie je bent. Voor de een wat meer dan de ander en het zou zeker niet je hele personality moeten zijn maar beweren dat het ‘niks met je te maken heeft’ is echt onzin.

Ik heb op dit moment een (bi) vriendin en ik hou van haar en zij van mij. Zo simpel is het toch gwn? En als ik er later achter kom dat ik op een jongen verliefd ben dan is dat zo. Dan val ik dus op jongens en meisjes maar ik ben niet bi.

Definitie uit de Van Dale:

1bi·sek·su·eel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1 geslachtelijk aangetrokken tot beide seksen

Als jij op jongens en meisjes blijkt te vallen ben je dus, ff heel simpel gezegd, bi. Je kunt het wel anders gaan noemen maar dan ben je gewoon een woordspelletje aan het spelen. Kijk, ik heb ook niks met labels maar ik ga ook niet ontkennen dat ik bi ben.

Ik ben geboren als jongen, ik voel mij een jongen en ik ben een jongen. Als dit anders is voor jou dan is dat absoluut geen probleem, doe vooral wat je zelf wilt met je eigen lichaam, weet gwn wel dat anderen mensen er wat van kunnen vinden. En als dit je stoort dan is het volledig jouw probleem. Acties hebben consequenties.

Als jij met een vossenstaart naar school komt en mensen lachen jou uit dan vind ik dat echt volledig jouw eigen schuld. Er is geen enkele kans dat je niet wist dat dat een grote kans van gebeuren was. En toch heb je dan dus zelf besloten het wel te doen. Ja dan kan ik je alleen maar zeggen "i told you so" En dan kan je het miss wel belachelijk vinden dat je daar voor word uitgelachen maar groei op man, de wereld is nou eenmaal hard en niet alles kan met een gemakje naar je toe waaien.

Hier is zoveel mis mee. Lijkt zo uit een Tate video te komen. 😉 Ik denk dat je eens moet opzoeken wat voor gevolgen ‘victim blaming’ (slachtofferbeschuldiging) kan hebben.  Het probleem ligt niet bij degene die gepest wordt maar bij de pesters. Verder is het natuurlijk wel belangrijk dat je een beetje weerbaar bent en daar kun je ook best wat aan doen maar de hele verantwoordelijk bij de gepeste leggen slaat echt nergens op.

https://www.stoppestennu.nl/wat-victim-blaming-en-waarom-het-schadelijk

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/just-world-bias-waarom-het-slachtoffer-soms-de-schuld-krijgt~b0fa40a7/?referrer=https://nl.wikipedia.org/

 

Zoals ik het nu lees komt het een beetje over als “prima dat je gay bent maar ik wil het niet zien of horen.” Ik bedoel het allemaal niet lullig hoor en jij mag ook gewoon een mening hebben. Ik zou je alleen wel aanraden wat meer onderzoek te doen naar de achtergrond van de hele pride movement als je daar een mening over wilt hebben.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

@ik_kan_geen_nickname_bedenken 

Niet homofobisch, sterker nog, ik heb de zelfde mening als jouw!
Je bent homofobisch als je mensen van de lgbtq+.. communtiy haat, dat is niet zo (denk ik) in jouw geval.

Ga een gesprek aan met jouw biologie docent zou ik zeggen, vind echt heel oneerlijk dat je een '’1'’ hebt gekregen ervoor. Desnoods praat je met je mentor, ik zou het echt niet pikken.
Laat mij weten hoe het gaat.

Nu ik het nog een keer lees, wellicht komt het wel een beetje 'agressief' over, vooral met dat 'het kan mijn geen drol schelen of je een lettertje bent', maar dat hoeft niet meteen een '’1'’ te zijn toch?

Reputatie 4
Badge +3

Oke dus ik denk dat ik hier best wel een bijzondere mening op heb en dit miss als offensive of homophisch gezien kan worden maar ja deal with it. Zelf vind ik dat homo, lesbisch, bi en pan allemaal valid is. Wel vind ik het echt heeel erg overdreven dat er een naam en een vlag en alles voor is. Nationale dagen en een hele maand vind ik persoonlijk ook heel erg overdreven. En dan vind ik het al helemaal erg dat dan hetero en cis er niet bij hoort. Dan denk ik van: "dan probeer je jezelf toch ook uit te sluiten van de rest." 

Ook vind ik het raar dat er een hele community voor is. Ik bedoel wat heb je met elkaar gemeen? Dat je niet hetero bent!? Dat vind ik wel heel raar dat je dat gaat vieren. Je seksualiteit heeft toch helemaal niks met je te maken. Ik vind het gwn maar raar dat het ook maar een gesprek kan vormen over op wie je valt. Zelf ben ik geen deel van de lgbtq+++++++++++++ dat is omdat het mij absoluut geen drol kan schelen of ik een lettertje ben.

Ik heb op dit moment een (bi) vriendin en ik hou van haar en zij van mij. Zo simpel is het toch gwn? En als ik er later achter kom dat ik op een jongen verliefd ben dan is dat zo. Dan val ik dus op jongens en meisjes maar ik ben niet bi.

Ik ben geboren als jongen, ik voel mij een jongen en ik ben een jongen. Als dit anders is voor jou dan is dat absoluut geen probleem, doe vooral wat je zelf wilt met je eigen lichaam, weet gwn wel dat anderen mensen er wat van kunnen vinden. En als dit je stoort dan is het volledig jouw probleem. Acties hebben consequenties.

Als jij met een vossenstaart naar school komt en mensen lachen jou uit dan vind ik dat echt volledig jouw eigen schuld. Er is geen enkele kans dat je niet wist dat dat een grote kans van gebeuren was. En toch heb je dan dus zelf besloten het wel te doen. Ja dan kan ik je alleen maar zeggen "i told you so" En dan kan je het miss wel belachelijk vinden dat je daar voor word uitgelachen maar groei op man, de wereld is nou eenmaal hard en niet alles kan met een gemakje naar je toe waaien.

Je kan niet verwachten dat andere mensen het altijd met he eens zijn want dat is gwn niet zo.

 

 

 

Dit is ongeveer wat ik als inleiding heb gebruikt over een grote opdracht uit een periode biologie (de vrijescholers zullen mij wel begrijpen wat ik bedoel) we moesten in tekst vorm de vraag: "wat vind je van genderidentiteit en seksualiteit en wat heb je te zeggen tegen mensen die miss wat anders vinden?" 

Ik heb hiervoor een 1 gekregen van mijn docent met de reden dat het niet word getolereerd op school om andere voor gek te zetten. Zelf vind ik dit absoluut niet oke dat omdat hij een andere mening heeft hij mij een 1 moet geven.

 

Wat vinden jullie hiervan en is dit homophisch want ik vind zelf echt van niet?

Reputatie 2
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

om eerlijk te zijn, ik ben het er niet mee eens. niet op deze manier. er word zo erg aangedrongen dat iedereen gaat twijfelen en er nog maar 25% van de mens 100% hetero is! op school was ik een van de weinige hetero's (ben een meisje) en werd heel erg achterop gesteld (ook door docenten want ik was "Normaal” dus ik kon wel mezelf redden zeiden ze). daarom ben ik het er niet mee eens! ps, ik heb er geen haat naar maar ben er ook niet blij mee maar ben wel gewoon vriendelijk tegen jullie en behandel jullie gewoon goed.

Reputatie 7
Badge +17

Zoals ik in dat topic ook al zei, ‘tegen’ LGBTQ+ zijn is zinloos. Niemand kiest z’n geaardheid dus door op tegen zijn slaat nergens op. Net zoals het nergens op zou slaan ‘tegen’ mensen met groene ogen te zijn.

Helaas hebben heel veel mensen nog dat soort ‘meningen’, en daarom is goede voorlichting op school over dat soort onderwerpen ook zo belangrijk.

 

Reputatie 7
Badge +19

Ik vind dat iedereen lekker zichzelf noet kunnen zijn. Of dat nou gay, hetero, pan of whatever is. En of dat nou Cis, trans of nonbinair of dergelijk is boeit me echt heeeelemaaal niks.

Badge

Ik zelf probeer mij nog te vinden op welk geslacht ik val. En ik vind het ook heel raar en jammer dat er veel kritiek op is.

Reageer