Kortfilm i.v.m. LGBTQ

  • 5 November 2017
  • 49 reacties
  • 1433 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Dit is niet echt een vraag, maar meer iets dat ik wilde delen. Ik ben deze vakantie op Youtube een kortfilm tegengekomen die ik zo geweldig vond, en nu dacht ik eraan terug, en besloot dat het wel nuttig en leuk zou zijn om die hier te delen.

De kortfilm was redelijk populair, dus misschien plaats ik hier iets dat iedereen al gezien heeft, maar als het ook maar één persoon kan helpen, ben ik al blij.

Dit is de kortfilm:
https://www.youtube.com/watch?v=2REkk9SCRn0&t=82s
Dit is een reactievideo van mijn favoriete Youtuber, dankzij hem heb ik de kortfilm leren kennen. Deze Youtuber vind ik heel inspirerend. Hij heeft ook lang gestruggled met zijn geaardheid.:
https://www.youtube.com/watch?v=l3skUk9W-dw

Ik hoop dat dit een hulp mag zijn voor mensen die naar zichzelf op zoek zijn.
Zelf ben ik nog nooit echt verliefd geweest, maar ik voel me volgens mij meer aangetrokken door jongens. Wie weet word ik nog verliefd op een meisje, je weet maar nooit :)

Ja, dat is het zo wat. Niet echt een vraag dus, meer iets dat ik wilde delen. Ook met de boodschap om alsjeblieft nooit naar te doen tegen iemand om zijn of haar geaardheid. Wie weet word je zelf ooit wel verliefd op hetzelfde geslacht, dat kan altijd gebeuren.

Veel plezier ermee, ook al ben je niet echt bezig met je geaardheid, het blijft schattig om te kijken :)

(dit is totaal niet als reclame bedoelt, ik hoop dat ik er personen mee kan helpen. ik heb de auteursrechten gerespecteerd denk ik, dus hopelijk is dat ok)

Groetjes
x

49 reacties

@El1ne, wat jammer dat je niet uit de kast durft te komen 😞 Iedereen zou dat moeten kunnen, zonder raar aangekeken te worden. Misschien dat als jij nu uit de kast komt, je een voorbeeld bent voor anderen in jouw buurt, en dan ben jij de heldin die het taboe errond heeft weggewerkt :)

@M&M's, wat leuk dat jullie er samen naar gekeken hebben 🙂 Jij had de kortfilm hier ook al eens gepost, wanneer het een hype was, en dan kom ik er 3 maanden later mee aanzetten. The story of my life, ik ben altijd te laat met dingen :D
Maar toch ben ik blij dat mensen het nog eens gaan kijken en er weer zo veel bij gaan voelen. In de hele film wordt geen woord gesproken en toch is het zo krachtig.
@M&M’s, ja, de herhaling is belangrijk, dat heb je goed gezegd. Eigenlijk zou elke school die film in de klas moeten tonen, dat zou weinig tijd kosten, inderdaad maar 4 minuutjes. Ik denk dat ik dat eens aan een leerkracht ga voorstellen.

Het ding is dat ik op school de reputatie heb van ‘Het kind dat nooit met dingen mee is’ omdat ik de songtekst van liedjes niet ken, niet weet welke celebrity met wie een relatie heeft... dat boeit me allemaal niet, en daardoor wordt ik raar bekeken. Wel blij dat ik die kortfilm heb gezien, die is zo hartverwarmend 🙂
Super bedankt voor dat artikel! Dat ga ik erbij plaatsen. We hebben op school zo’n les (was een keuzevak) waar we het over psychologie en gevoel enzo hebben, en we moeten elke week een verslag schrijven. Ik denk dat ik in dat verslag de suggestie ga zetten. Zal ook een linkje naar dat artikel doen.

Yes, ik hoop dat dat besproken wordt in een les.

Ik ben ook heel blij met jou op dit forum. Jouw reacties zijn positief, ondersteunend en ontroerend. Je hebt al veel meegemaakt, en ik schrik vaak van je verhalen, maar je helpt er mensen mee, en dat is mooi.
@Naam-loos, het is nooit fout om voor je gevoelens uit te komen. Ik vind het goed en dapper van je dat je eerlijk bent geweest. Het kan wat overweldigend overkomen op die vriendin, zeker als ze zelf wat met liefdesgevoelens in de knoop zit, maar spijt moet je er zeker niet van hebben.

Je hebt inderdaad geen keuze op wie je valt, en er is geen “verkeerde kant” of zo. Liefde is liefde, het is mooi en moet zo blijven.
@Anoukjuhh, leuk dat je het zo goed vond! Inderdaad, die reactievideo is superschattig 🙂
@Lemac, iedereen interpreteert het anders, en gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening.
Mij lijkt het net een voorbeeld dat het wel ok is, aangezien dat de tweede jongen toch terug naar de eerste (met rood haar) gaat, ondanks die nare blikken die ze in de gang kregen. De meeste mensen die het filmpje zien krijgen sympathie voor de twee jongens, en begrijpen het dus meer. Zo zie ik het.
@M&M's, bedankt voor het artikel 🙂 Leuk dat je nog steeds op deze topic reageert, nu heeft het al meer inhoud dankzij de reacties die erop komen.

Ik hoop idd ook dat er wat meer LGBTQ in Disney- en andere van die dingen komt, aangezien dat ook iets is waar kinderen op jonge leeftijd mee geconfronteerd worden. Als kinderen sneller begrijpen dat LGBTQ ook prima is, zou dat veel verwarring en gemengde gevoelens kunnen voorkomen.

Jammer dat er nog geaarzeld wordt om dit te doen. Als ik zo'n groot bedrijf had, met al zo'n groot kapitaal, zou ik er denk ik al lang een paar taboes van de samenleving in hebben verwerkt, ook al doet een deel van de wereld al moeilijk. Er zal een ander deel geholpen zijn, en dan staan we al een stap verder.
Misschien moet ik ietsje minder rebels zijn tegenover de maatschappij, maar ik vind dat iedereen maar eens geaccepteerd moet worden, en de mensen die daar moeilijk over doen, ja jammer. Dat ze een acceptatiecursus volgen.

Nogmaals bedankt voor je reactie :)

Groetjes
x
Dit forum is al een goed ding. Jouw reacties ook trouwens, die hebben al heel veel mensen geholpen! Goed bezig 🙂
Even een update.

Ik heb in een verslag van één van die seminaries dat we elke keer moeten schrijven, geschreven over die kortfilm. Omdat ik dan toch bezig was, heb ik nog een hoop reclame zitten maken voor de KinderTelefoon, en dat de school daar meer reclame voor zou moeten maken. We hebben dat verslag teruggekregen en er stond bij het deel over de KinderTelefoon dat ze het door zullen geven en bij het deel over de kortfilm dat ze het zullen bekijken, maar dat ze het ook heel mooi vonden. Ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen :)

Groetjes
x
@M en Ms, bedankt voor je reactie en voor het linkje naar de kortfilm. Super mooi om de relatie tussen die twee jongens te zien evolueren 🙂

Nu we toch bezig zijn, deze kortfilm krijgt mij altijd aan het huilen: https://www.youtube.com/watch?v=CnOJgDW0gPI&index=2&t=912s&list=PLx4x4xk3xTgxt8c6JBtaYuK7WV11waFZ1
Ook een goeie voor mensen die hetero zijn en niet goed snappen hoe het kan voelen om homo te zijn in deze maatschappij

Groetjes
x
@Naam-loos, het filmpje heeft je aan het huilen gebracht. Ik hoop dat het een "positieve" huilbui was, zo eentje waar je met nieuwe visies uitkomt. Ik vind het heel mooi dat jij inziet dat iedereen uniek en anders is, want dat is inderdaad zo. Er zijn alleen nog een paar mensen die dat jammer genoeg niet snappen. Jij snapt wel hoe de wereld in elkaar zit, en daar ben ik blij om :)

@M en Ms, inderdaad, het filmpje van Viktor en Robert toont aan dat de stereotypen totaal ongepast zijn. Persoonlijk kan ik me heel erg ergeren aan stereotypen. Wij hadden bv. eens badminton op school, en iemand maakte de opmerking dat die sport zogezegd voor homo's (maar dan met een negatief woord) is, omdat je tegen zo'n licht pluimpje slaat. Ik moest echt mijn best doen om die persoon geen mep te geven met die badmintonraket. Wat een stomme opmerking is dat nu weer. Ik heb toen nog proberen uitleggen dat die opmerking stom was, en kreeg toen terug dat ik geen gevoel voor humor had. Lol (sarcastisch bedoeld).

Wow, echt heftig van je pleegbroer. Ik voel me een beetje schuldig dat die gevoelens door dit filmpje allemaal weer naar boven zijn gekomen, maar aan de andere kant ben ik blij dat jullie het nu weten en hem kunnen steunen.
Dat ouders hun kind niet accepteren door hun geaardheid vind ik zo stom. En kinderen (en volwassenen) die elkaar hiermee pesten en pijn doen zijn nog stommer. Of even stom, dat weet ik nu niet.

Natuurlijk is het ok om te huilen. Huilen kan heel therapeutisch werken, ook in groepstherapie (huilen in groep). Dat creëert een soort band vind ik, als je je emoties helemaal bij iemand kunt laten gaan. Ik vind dat we onze emoties altijd en overal zouden moeten kunnen tonen, en niet alleen in je eigen kamer of zo, maar dat jullie zo veel steun aan elkaar hebben, vind ik echt heel mooi (en ook geruststellend, aangezien jullie al een hoop hebben meegemaakt).

Graag gedaan voor het posten 😃 Aan iedereen die dit leest: Maak er een gezellige avond van, laat al je emoties er eens uit, en ben wie je bent.

Groetjes
x
@Naam-loos, het was een positieve huilbui, goed. Inderdaad verschrikkelijk dat personen zo diep kunnen zitten dat ze hun leven willen beëindigen. Ik heb dit ook al gehad, jij ook, maar gelukkig zijn we er nog 🙂 Steun van anderen is inderdaad heel belangrijk.

Ik vind wel dat er vooruitgang komt. Er wordt al meer over geaardheid en alle "taboes" in de samenleving gepraat, en dat haalt het "mysterie" errond al voor een deeltje weg. Hopelijk evolueert het in de goede richting, en komen we uiteindelijk tot een samenleving waar iedereen ongestoord zichzelf kan zijn. Dat is misschien een beetje idealistisch, want er zal altijd kritiek van iemand komen, maar het idee er wel.

Groetjes
x
@Naam-loos, echt een mooie visie die je hebt 🙂 Als één persoon iets goed begint te doen, volgen de anderen vaak, daar heb je gelijk in. Vooral bekende personen hebben een grote invloed, dus hoe meer die zich inzetten voor een betere wereld, hoe beter.
Jouw positiviteit maakt mijn, en hopelijk nog anderen hun dag meteen al een stuk beter. Inderdaad, blijven geloven in een goede wereld geeft hoop.

@M en Ms, jullie hebben het er dus met jullie hele gezin over gehad in een goed gesprek, top! Ik was bang dat ik het verwerkingsproces van je pleegbroer verstoord had of dat je ouders zelf het tijdstip wilden bepalen wanneer jullie over dat pesten te weten gingen komen, en dat ik die plannen dan doorbroken had met mijn filmpje. Blijkbaar niet dus, goed dat jullie er met het hele gezin over gepraat hebben!

Ik word zo kwaad als ik lees wat sommige mensen allemaal durven zeggen. Dat is nog zo'n ding bij gay koppels, dat mensen altijd willen weten wie de man en wie de vrouw in de relatie is. Wat voor een middeleeuwse vraag is dat. En wat is er mis met dansen? Heb je die mannelijke dansers in videoclips al eens bekeken, die zien er vaak superknap uit 😃 En met dansen krijg je een zekere kracht, maar ook elegantie tegelijk, en dat vind ik persoonlijk super aantrekkelijk. Jammer voor die mensen die dat niet kunnen appreciëren.

Groetjes
x
@M en Ms, bedankt voor je reactie. Dat hebben je opa en die vrouw mooi verwoord. Ik zou de naam van dit topic eigenlijk moeten veranderen in 'Random video's over het leven en bespreking daarover' ofzoiets, want nu zijn we al over veel meer bezig dan de titel eigenlijk aangeeft :D

Als iedereen nu eens zou nadenken over wat die zei, zou het al veel beter zijn. De personen die jou en je broer beledigen, weten dat waarschijnlijk nu zelf niet meer, maar jij wel, en het zou andersom moeten zijn, dat zij zich schuldig voelen over wat ze gezegd hebben, want het was niet ok. En van dans weten ze inderdaad ook niets, streetdance en hip hop zijn super cool. Gelukkig ben je niet alleen en heb je thuis veel steun aan iedereen en zij aan jou.

Groetjes
x
Goed dat er in Amerika ook aandacht aan wordt besteed. Tegenwoordig zie je het al veel meer, LGBTQ op tv en in de media, dus op een dag komen we hopelijk tot volledige acceptatie.

Ik geloof dat er in Brugklas al wat aandacht aan besteed is. De rest ken ik niet.

Ook bedankt voor wie jij bent en voor wat jij hier doet. Je bent een goede persoon, en een meerwaarde op dit forum. Doe zo voort, goed bezig! 🙂
Yes, daar zijn ze goed bezig. Goed dat je ze hier allemaal linkt. Het zou fijn zijn als iemand die twijfelt over zijn/haar geaardheid, of gewoon interesse heeft, al deze video's op één plaats kan vinden.

Ik kijk niet zo veel tv, en heb het momenteel wat druk met school, maar ga zeker nog research doen. Hier is nog een kortfilm over een transgender jongen, die hoort hier ook wel vind ik: https://www.youtube.com/watch?v=7B_ZU2veRXc&index=1&list=PLx4x4xk3xTgxt8c6JBtaYuK7WV11waFZ1

Groetjes
x
Leuk dat je het filmpje goed vond. Ook al zeg je me dat ik me geen zorgen moet maken, klinkt 'Ik wilde het je even laten weten, want voor je het weet kan het misschien niet meer' best wel zorgwekkend. Is alles ok? Of was het gewoon een reminder van een levenswijsheid die ik nu aan het overdenken ben?

Groetjes (en slaapwel 🙂 )
x
Ok, fijn te horen dat alles goed gaat. Mooie toekomstplannen ook :)

Wauw, dat filmpje is ook heel erg krachtig. Wat denkt die vader wel. Het deed me een beetje denken aan een verhaal van vrienden van mijn moeder, een koppel, en een daarvan had verteld dat, toen hij uit de kast was gekomen, zijn vader hem had meegenomen naar de dokter, om te "genezen". Echt verschrikkelijk. Gelukkig zijn die twee nu gelukkig getrouwd :)

Groetjes
x
Het zou heel fijn zijn als er wat meer acceptatie was tegenover iedereen, en jammer genoeg is dat nog niet het geval. Wij kunnen op wereldbasis misschien niet veel uitmaken (of misschien wel, wie weet) maar we kunnen wel al beginnen met in onze omgeving de boodschap van aanvaarding en acceptatie te verspreiden, zodat de mensen rondom ons zich goed voelen. Als meer en meer mensen dit gaan doen, komen we er wel :)

Groetjes
x
Dat is toevallig. Ik was net naar een documentaire over de Shaolin tempel aan het kijken, en hun discipline en kungfyskills aan het bewonderen. Jammer dat, ondanks de wijsheid die die tempel uitstraalt, ze er niet bijkunnen accepterend te worden.

In China mogen koppels van hetzelfde geslacht niet adopteren, terwijl dat in Japan wel mag. In China is het in principe niet illegaal homo te zijn, maar heel accepterend zijn ze niet. Tot een paar jaar geleden stond homoseksualiteit in China op de lijst voor mentale stoornissen. Op dat vlak loopt Azië heel erg achter.

Ik vind niets choquerend aan die video. Ik vind zijn optreden en tekst heel mooi, zeker met die twee dansers erbij. Mooie boodschap ook. Ik hoop dat het de Chinese bevolking aan het denken zet.
De videoclip vond ik ook heel mooi. Dat bankje uit de clip gebruiken op podium, mooi gedaan. Je voelt de romantiek echt, en die jongens vind ik best wel leuk (tot zover mijn objectiviteit).

Ik volg het songfestival niet, en had hier geen idee van. Bedankt voor het delen. Ook voor zijn auditie bij Britain's Got Talent. Daar was hij zo schattig 😃 Zelf veeleisende Simon meegekregen, wauw.

Dit vind je misschien interessant:
https://www.youtube.com/watch?v=sTzgE1nvxZs
Veel Chinezen vinden het censureren overdreven, en vinden dat er meer acceptatie komt i.v.m. homoseksualiteit.
https://www.youtube.com/watch?v=PhtQm1HC69Q

In Japan is het nog een ander verhaal. Hoewel er vandaag een taboe over hangt, was het bij de Samurai acceptabel homo te zijn. Van enkele befaamde Samurai-krijgers was openlijk bekend dat ze homo waren, en daar werd geen probleem van gemaakt (moet je ook maar durven, tegen zo'n Samuraikrijger met een Katana ingaan).
Dat is wat ik gehoord heb. Ik moet er eigenlijk meer research naar doen. Eerst de documentaire over de Shaolin tempel.

Bedankt voor je reactie 🙂
@MensPersoon, bedankt voor je reactie. Jouw uitgebreide kennis verrast me iedere keer.
Weer wat bijgeleerd.
Bedankt voor jullie reacties 🙂
"In China mogen koppels van hetzelfde geslacht niet adopteren, terwijl dat in Japan wel mag."
"Ik hoop dat het de Chinese bevolking aan het denken zet. "
Omdat dit wel iets is waar ik wat over kan vertellen:

Het verschil tussen Japan en China is dat Japan een democratie kent terwijl China min of meer een communistische totalitaire staat is.
Vandaar dat het de Chinese bevolking niet aan het denken zal zetten, omdat ze het nooit te zien zullen krijgen.

"Op dat vlak loopt Azië heel erg achter. "
Wat niet echt helpt is de sterke culturele waarde en religie daar.
Daarnaast zijn rechten voor homoseksuelen niet het eerste waar regeringen van onstabiele, economisch zwakke of corrupte landen aan denken. Industrie zorgt voor meer stemmen, als ze überhaupt dat mogen doen.
Het verschil tussen Japan en China is dat Japan een democratie kent terwijl China min of meer een communistische totalitaire staat is.
Wat ook niet echt helpt is dat de partijdoctrine van Xi nu is vastgelegd in de grondwet, doordat Xi zijn leven lang president kan en gaat blijven. Maar laten we vooral bij het onderwerp blijven.

Ik vind dat lied van Ierland vooral leuk omdat het een 'gewoon' lied over liefde is en er i.p.v. de gebruikelijke man en vrouw nu twee jongens worden gebruikt. Het is geen speciaal lied over homoseksualiteit, maar toch gaat het over twee gay jongens. Ik vind dit mooi omdat hiermee wordt laten zien dat het net zo normaal is dat een relatie en een liefdesliedje over twee mannen/twee vrouwen kan gaan.

Dat was het weer.

Gr. Pin
in eerste instantie lijkt het erop dat je met zulke vrienden geen vijanden meer nodig hebt. Bestaat echte vriendschap eigenlijk wel?Oké, dit snap ik niet na het filmpje gezien te hebben...

!Spoileralert! Wel mooi hoe hij op het eind bijdraait en z'n mening verandert 🙂

Reageer