Kortfilm i.v.m. LGBTQ

  • 5 November 2017
  • 49 reacties
  • 1429 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Dit is niet echt een vraag, maar meer iets dat ik wilde delen. Ik ben deze vakantie op Youtube een kortfilm tegengekomen die ik zo geweldig vond, en nu dacht ik eraan terug, en besloot dat het wel nuttig en leuk zou zijn om die hier te delen.

De kortfilm was redelijk populair, dus misschien plaats ik hier iets dat iedereen al gezien heeft, maar als het ook maar Ć©Ć©n persoon kan helpen, ben ik al blij.

Dit is de kortfilm:
https://www.youtube.com/watch?v=2REkk9SCRn0&t=82s
Dit is een reactievideo van mijn favoriete Youtuber, dankzij hem heb ik de kortfilm leren kennen. Deze Youtuber vind ik heel inspirerend. Hij heeft ook lang gestruggled met zijn geaardheid.:
https://www.youtube.com/watch?v=l3skUk9W-dw

Ik hoop dat dit een hulp mag zijn voor mensen die naar zichzelf op zoek zijn.
Zelf ben ik nog nooit echt verliefd geweest, maar ik voel me volgens mij meer aangetrokken door jongens. Wie weet word ik nog verliefd op een meisje, je weet maar nooit :)

Ja, dat is het zo wat. Niet echt een vraag dus, meer iets dat ik wilde delen. Ook met de boodschap om alsjeblieft nooit naar te doen tegen iemand om zijn of haar geaardheid. Wie weet word je zelf ooit wel verliefd op hetzelfde geslacht, dat kan altijd gebeuren.

Veel plezier ermee, ook al ben je niet echt bezig met je geaardheid, het blijft schattig om te kijken :)

(dit is totaal niet als reclame bedoelt, ik hoop dat ik er personen mee kan helpen. ik heb de auteursrechten gerespecteerd denk ik, dus hopelijk is dat ok)

Groetjes
x

49 reacties

Heyy 100DIVERGENT11

Ik merk zelf ook vooruitgang vooral bij ons in de buurt. Vroeger werd er erg veel gepest ,gediscrimineerd enzo. Maar nu is het rustiger door dat er 1 persoon was die in eens hallo zei en daar na kwam er een gesprek. Toen merkt we al een verandering iedereen begon toen in eens aardig te doen tegen elkaar. Eigelijk zou je de mensen in mijn buurt als een kude dieren vergelijken "als er 1 de leiding neemt zal de rest volgen" ooit zal de hele wereld volgen, nou ja dat hoop ik maar. Kritiek zal er altijd zijn dat is ook helemaal niet verboden, maar je zou het altijd positief kunnen laten over komen, dat zou al heel wat kunnen schelen.

Ik geloof er in dat de hele samenleving positief word naar elkaar.

Groetjes
Naam-loos
Hi 100Divergent11,

Je moet je niet schuldig voelen vanwege het plaatsen van het filmpje. Er zou altijd een moment zijn waarop onze pleegbroer er weer eens mee geconfronteerd wordt.
Papa en mama en onze oudere broer en zus wisten het al van die mishandeling, maar mijn twin en ik en ons jongere broertje nog niet. Hij wilde ons er eerder niet mee lastig vallen, ook al omdat we al van alles meegemaakt hebben. Gisteren hebben we het er tijdens het avondeten nog met zijn allen over gehad en onze pleegbroer is blij dat hij er nu met ons allemaal over kan praten. Het feit alleen al dat wij het allemaal weten is voor hem al een opluchting en hij was blij met onze reactie. Hij had eigenlijk ook wel verwacht dat we zo zouden reageren.

Dus ja, no worries over ons en onze pleegbroer maken @100Divergent11, maar we vinden het wel heel lief dat je zo aan ons denkt..

Dat pesten komt ons trouwens ook wel bekend voor. Het zit vaak in ā€œkleineā€ dingen. Wij hebben ook wel badminton gespeeld in een club en op school of als we aan het buitenspelen waren, riepen ze dan ook van de vervelende opmerkingen en deden ze van die overdreven vrouwelijke bewegingen (volgens hen zouden gays zo doen wat natuurlijk niet waar is) alsof ze aan het badmintonnen waren. We hebben ons dat niet aan willen trekken, omdat we wel andere dingen aan ons hoofd hadden. Maar toch waren en zijn die opmerkingen er, ook nu nog. Dat we op dansen zitten, daar worden ook opmerkingen over gemaakt. Zo van ā€œdans je lekker met je broertje? En doen jullie dan ook schuifelen, zo tegen elkaar aan en wie ā€œspeeltā€ er dan het mannetje van jullie twee, dat zal wel moeilijk zijn als gaytjes. Dit zijn nog de minst erge opmerkingen die we te horen krijgen, soms gaat het over seksdingen die we met elkaar zouden doen.

Het lijkt dan wel beter te gaan, dat er meer acceptatie komt en die is er ook wel en we hebben goede vrienden en familie die 100% achter ons staan, maar toch zijn die rotopmerkingen er vaak. Heel subtiel. Soms in woorden. Soms in plaatjes of bijgewerkte fotoā€™s. En als je er wat van zegt, dan zeggen ze dat we niet tegen een grapje kunnen. Ze begrijpen niet dat het niet grappig is en dat ook nooit zal worden.

Dus, we moeten voor elkaar opkomen en bewustwording kweken van wat de gevolgen van al die opmerkingen en pestgedragingen zijn. Misschien dat het dan toch elke keer een (klein) beetje beter wordt. Blijven volhouden dus en in jezelf geloven. Wij zijn sterk en voelen ons gesteund door iedereen die voor ons opkomt en omgekeerd proberen wij hen op onze beurt ook te helpen.

Samen moet het lukken.



@Naam-loos,

Uit jouw reactie blijkt ook dat er soms Ć©Ć©n persoon is, die in staat is anderen met zich mee te trekken en dat kan natuurlijk zowel in positieve als negatieve zin. Gelukkig is er bij jou in de buurt een goede verandering bezig. Hoe meer mensen zich daar bij aansluiten, hoe beter het wordt. Natuurlijk is niet iedereen het met elkaar eens en dat mag ook. Zolang verschillende standpunten besproken kunnen worden op een volwassen manier is dat goed en verschillen mogen ook blijven bestaan. Er moet ruimte zijn voor verschillende meningen en opvattingen, zonder de anderen te kwetsen. Leven en laten leven.


Groetjes,
M&Mā€™s
@Naam-loos, echt een mooie visie die je hebt 🙂 Als Ć©Ć©n persoon iets goed begint te doen, volgen de anderen vaak, daar heb je gelijk in. Vooral bekende personen hebben een grote invloed, dus hoe meer die zich inzetten voor een betere wereld, hoe beter.
Jouw positiviteit maakt mijn, en hopelijk nog anderen hun dag meteen al een stuk beter. Inderdaad, blijven geloven in een goede wereld geeft hoop.

@M en Ms, jullie hebben het er dus met jullie hele gezin over gehad in een goed gesprek, top! Ik was bang dat ik het verwerkingsproces van je pleegbroer verstoord had of dat je ouders zelf het tijdstip wilden bepalen wanneer jullie over dat pesten te weten gingen komen, en dat ik die plannen dan doorbroken had met mijn filmpje. Blijkbaar niet dus, goed dat jullie er met het hele gezin over gepraat hebben!

Ik word zo kwaad als ik lees wat sommige mensen allemaal durven zeggen. Dat is nog zo'n ding bij gay koppels, dat mensen altijd willen weten wie de man en wie de vrouw in de relatie is. Wat voor een middeleeuwse vraag is dat. En wat is er mis met dansen? Heb je die mannelijke dansers in videoclips al eens bekeken, die zien er vaak superknap uit 😃 En met dansen krijg je een zekere kracht, maar ook elegantie tegelijk, en dat vind ik persoonlijk super aantrekkelijk. Jammer voor die mensen die dat niet kunnen appreciĆ«ren.

Groetjes
x
@100Divergent11,

Je hoeft je echt niet druk te maken dat je iets verkeerds doet door een reactie te plaatsen hier op het forum. Ik weet dat je altijd integer bent en je best doet om alles van verschillende kanten te bekijken, dus no worries.
In het leven worden we door wie dan ook blootgesteld aan allerlei informatie en dat is ook goed. Soms zitten daar dingen tussen die herinneringen triggeren en je aan het denken zetten. Zo is het leven en dat is ok. Wij hebben geleerd de confrontatie aan te gaan, omdat dat ons uiteindelijk verder helpt in het leven. Als je altijd alle dingen die moeilijk lijken uit de weg gaat, kom je ook niet waar je wezen wilt. Soms moet je wel eens even niet alles tegelijk toelaten, maar dat kun je zelf voor een groot deel bepalen en wat mijn opa altijd zegt ā€œDonā€™t shoot the messengerā€. Hij bedoelt daarmee dat het niet de schuld is van de boodschapper die het bericht brengt. Hij of zij doet ook gewoon maar zijn best om de informatie over te brengen. Zoiets. Snap je?

PS we doen streetdance en hip hop en dan heb je sws niet Ć©Ć©n danspartner zoals bij stijldansen. Dus die pesters weten ook niet eens waar ze over praten, dus luisteren we maar niet naar al die flauwekul, maar beter zou zijn dat ze hun mond houden als ze toch alleen maar op die manier kunnen praten.
Ik gebruikt wel eens het spreekwoord of gezegde idk wat het precies is: "I'm rubber you're glue, whatever you say bounces off of me and sticks to you!"

Het helpt ons wel om er zo tegenaan te kijken, maar soms raakt het je toch meer dan je wilt toegeven. Uiteindelijk moet je het toch verwerken en loslaten, Maar soms helpt het wel om niet altijd te laten blijken hoe het je treft, want daar hebben de pesters vaak het meeste ā€œplezierā€ van, als ze iemand zien lijden. Je kunt natuurlijk niet altijd alles over je heen laten komen. Check this vid https://www.youtube.com/watch?v=TlSu3OcHq2k

Groetjes,
M&Mā€™s
@M en Ms, bedankt voor je reactie. Dat hebben je opa en die vrouw mooi verwoord. Ik zou de naam van dit topic eigenlijk moeten veranderen in 'Random video's over het leven en bespreking daarover' ofzoiets, want nu zijn we al over veel meer bezig dan de titel eigenlijk aangeeft :D

Als iedereen nu eens zou nadenken over wat die zei, zou het al veel beter zijn. De personen die jou en je broer beledigen, weten dat waarschijnlijk nu zelf niet meer, maar jij wel, en het zou andersom moeten zijn, dat zij zich schuldig voelen over wat ze gezegd hebben, want het was niet ok. En van dans weten ze inderdaad ook niets, streetdance en hip hop zijn super cool. Gelukkig ben je niet alleen en heb je thuis veel steun aan iedereen en zij aan jou.

Groetjes
x
Hi 100Divergent11,

Je hebt gelijk met je reactie hierboven en dankjewel voor wie je bent en hoe je doet en schrijft hier op het forum :)

En nu nog een nieuwtje, deze kwam ik tegen op yt:

Ze hebben een stap gezet in Amerika, sinds vorige maand speelt er een gay puberjongen mee in een populaire tv serie Andi Mack (geen animatie dus, maar gewoon met acteurs). Dat is voor het eerst, zeggen ze, dus dat geloof ik dan maar. Hij en andere gay characters zijn te zien in deze yt video, dus er is (soms nog wat voorzichtig) wel meer aandacht voor LGBTQ op tv en in films.

https://www.youtube.com/watch?v=LSqcA-haaM4
Gay Characters on Disney Channel and in Disney Movies

In Nederland ken ik wel rollen van gay jongens in GTST, maar die zijn al iets ouder. Ik weet zo geen puber jongens of meisjes die een LGBTQ rol spelen. Iemand anders wel? Zit er in Spangas of Brugklas ofzo een LGBTQ jongen of meisje of in een andere serie?

Groetjes,
M&Mā€™s
Goed dat er in Amerika ook aandacht aan wordt besteed. Tegenwoordig zie je het al veel meer, LGBTQ op tv en in de media, dus op een dag komen we hopelijk tot volledige acceptatie.

Ik geloof dat er in Brugklas al wat aandacht aan besteed is. De rest ken ik niet.

Ook bedankt voor wie jij bent en voor wat jij hier doet. Je bent een goede persoon, en een meerwaarde op dit forum. Doe zo voort, goed bezig! 🙂
Hi 100Divergent11,

thnx 🙂 😉 :8 :D

Oh ja, bij Brugklas waren Mats en Timon uit de kast gekomen. Ik heb het ff opgezocht
https://www.npo.nl/brugklas/12-01-2016/AT_2049466

en toen ik aan het zoeken was vond ik deze ook nog
https://www.npo.nl/brugklas/07-11-2017/AT_2084604

Dus das wel ok, dat ze het er over hebben.

Ik moet toch weer eens vaker kijken, want Jesse is wel leuk haha :P

Bij Spangas heb ik ook wat gevonden, deze is over transgender zijn
https://spangas.ncrv.nl/filmpjes/dagboek/1570/ik-heb-iets-te-vertellen
en
https://spangas.ncrv.nl/filmpjes/uitzending-gemist/seizoen/10/2741/caro-vertelt-haar-klas-hoe-ze-zich-voelt

en er zijn er vast nog meer te vinden op https://spangas.ncrv.nl/filmpjes

Dus op de Nederlandse jeugd tv gebeuren wel goede dingen.

Groetjes,
M&Mā€™s
Yes, daar zijn ze goed bezig. Goed dat je ze hier allemaal linkt. Het zou fijn zijn als iemand die twijfelt over zijn/haar geaardheid, of gewoon interesse heeft, al deze video's op Ć©Ć©n plaats kan vinden.

Ik kijk niet zo veel tv, en heb het momenteel wat druk met school, maar ga zeker nog research doen. Hier is nog een kortfilm over een transgender jongen, die hoort hier ook wel vind ik: https://www.youtube.com/watch?v=7B_ZU2veRXc&index=1&list=PLx4x4xk3xTgxt8c6JBtaYuK7WV11waFZ1

Groetjes
x
Hi 100Divergent11,

Dit is wel een heel indrukwekkend filmpje. Het hoort zeker thuis op dit topic. Haar moeder dacht het op te lossen door er even tussenuit te gaan. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ik wilde het je even laten weten, want voor je het weet kan het misschien niet meer 🙂 Het leven zit vol onzekerheden. Maak je geen zorgen. Ik ben springlevend, maar sommige dingen heb je nu eenmaal niet in de hand :)

Groetjes,
M&Mā€™s
Leuk dat je het filmpje goed vond. Ook al zeg je me dat ik me geen zorgen moet maken, klinkt 'Ik wilde het je even laten weten, want voor je het weet kan het misschien niet meer' best wel zorgwekkend. Is alles ok? Of was het gewoon een reminder van een levenswijsheid die ik nu aan het overdenken ben?

Groetjes (en slaapwel 🙂 )
x
Niks aan de hand, wat mij betreft, maar ik heb het niet voor het zeggen. Als het aan mij is post ik hier tot en met mijn 18e, ga ik mijn rijbewijs halen, studeren, samenwonen met mijn vriendje enz., dus slaap lekker 🙂 en hier nog een filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=ngpq9OSsv-I
'PRETTY BOY' Award Winning LGBT Short Film (2017)

groetjes,
M&Mā€™s
Ok, fijn te horen dat alles goed gaat. Mooie toekomstplannen ook :)

Wauw, dat filmpje is ook heel erg krachtig. Wat denkt die vader wel. Het deed me een beetje denken aan een verhaal van vrienden van mijn moeder, een koppel, en een daarvan had verteld dat, toen hij uit de kast was gekomen, zijn vader hem had meegenomen naar de dokter, om te "genezen". Echt verschrikkelijk. Gelukkig zijn die twee nu gelukkig getrouwd :)

Groetjes
x
heyyy

het blijft ook altijd zo erg om te zien dat iemand niet gewaardeerd word om wie hij/ zij is. en het blijft altijd erg dat je iets moet ter wel je dat niet eens wil. iedereen zou gewoon moeten zijn wie hij of zij is zonder dat iemand zich er mee bemoeit. maar dat heeft niet iedereen in de gaten, dat vind ik oprecht jammer. er is helaas ook niet echt veel want ik kan doen, ook al zou ik het wel willen maar ik ben gewoon te onzeker over me zelf. ik vind het wel belangrijk want het is nou wel de maatschappij

groetjes
Naam-loos
Het zou heel fijn zijn als er wat meer acceptatie was tegenover iedereen, en jammer genoeg is dat nog niet het geval. Wij kunnen op wereldbasis misschien niet veel uitmaken (of misschien wel, wie weet) maar we kunnen wel al beginnen met in onze omgeving de boodschap van aanvaarding en acceptatie te verspreiden, zodat de mensen rondom ons zich goed voelen. Als meer en meer mensen dit gaan doen, komen we er wel :)

Groetjes
x
Hi 100Divergent11,

Het is weer tijd voor een nieuwe clip.

Ik ben niet echt een fan van het songfestival, maar ik was toch wel een beetje benieuwd hoe Waylon het had gedaan, dus ik schakelde gisteravond even over naar de uitzending. Ik zag nog de laatste minuut van Waylon en daarna kwam Ierland. Ik had het liedje nog nooit gehoord, maar was er gelijk door aangetrokken. Ook de uitvoering op het podium trok mijn aandacht. Dit kwam vooral door die twee jongens die een stukje moderne dans deden. Ik vond het echt mooi, dus wilde ik het graag terugkijken.

Dus ik google ff op ā€œeurovision 2018 ierlandā€ en toen vond ik de clip op yt. Maar ik was ook een beetje geschrokken door het nieuws dat een Chinese zender het liedje had gecensureerd en niet uitgezonden had. Je kunt er iets over lezen in het volgende artikel:

https://nos.nl/artikel/2231313-chinese-zender-censureert-songfestival-eurovisie-verbreekt-banden.html

Het geeft maar weer eens aan dat er nog werk aan de winkel is voor acceptatie voor gays en LGHBTI.

Hieronder nog een linkje naar de uitvoering van het liedje op het songfestival, dan kun je zelf beoordelen of het gecensureerd had moeten worden:

Ryan Oā€™Shaughnessy - Together - Ireland - LIVE - First Semi-Final - Eurovision 2018
https://www.youtube.com/watch?v=zdRIUHyajiY

Als je deze uitvoering nog niet mooi genoeg vindt, dan kun je ook naar de officiƫle clip kijken, die is echt vet:

Ryan O'Shaughnessy - Together - Ireland - Official Music Video - Eurovision 2018
https://www.youtube.com/watch?v=XAEjQXzW4Uc

De songtekst van ā€œTogetherā€, die echt mooi is, vind je hier:

https://genius.com/Ryan-oshaughnessy-together-lyrics

Verse 1]
We were drifting like two icebergs out on the ocean
I was doing all I could to keep you close
There were troubles in the water
You swore it was nothing
You said that we would always stay afloat

[Pre-Chorus]
Why would true love, look me in the eye and lie, lie?

[Chorus]
I thought we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why
I thought we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why

[Verse 2]
Why have you been coming home so late in the evening?
Is there someone else that I should know about?
'Cause there's a smile on your face that I haven't seen
Since we started going out

[Pre-Chorus]
How could true love, look me in the eye and lie, lie?

[Chorus]
I thought we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why
I thought we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why
I'll forever wonder why

[Bridge]
We said "Until death do us part"
And then you chose to break my heart
Remember right back to the start
When we said we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why
I thought we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why

[Outro]
You said we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why
I thought we'd be together 'til we die
I'll forever wonder why
I'll forever wonder why


Btw ik mag die jongen die het gezongen heeft wel. Met zijn gevoel zit het wel goed, zoals je kunt zien in onderstaande clip, (bijna?) tranentrekkend:

Ryan O'Shaughnessy - No Name - Britain's Got Talent 2012 audition - UK version
https://www.youtube.com/watch?v=6KdviedF9iM

Groetjes,
M&Mā€™s
Dat is toevallig. Ik was net naar een documentaire over de Shaolin tempel aan het kijken, en hun discipline en kungfyskills aan het bewonderen. Jammer dat, ondanks de wijsheid die die tempel uitstraalt, ze er niet bijkunnen accepterend te worden.

In China mogen koppels van hetzelfde geslacht niet adopteren, terwijl dat in Japan wel mag. In China is het in principe niet illegaal homo te zijn, maar heel accepterend zijn ze niet. Tot een paar jaar geleden stond homoseksualiteit in China op de lijst voor mentale stoornissen. Op dat vlak loopt Aziƫ heel erg achter.

Ik vind niets choquerend aan die video. Ik vind zijn optreden en tekst heel mooi, zeker met die twee dansers erbij. Mooie boodschap ook. Ik hoop dat het de Chinese bevolking aan het denken zet.
De videoclip vond ik ook heel mooi. Dat bankje uit de clip gebruiken op podium, mooi gedaan. Je voelt de romantiek echt, en die jongens vind ik best wel leuk (tot zover mijn objectiviteit).

Ik volg het songfestival niet, en had hier geen idee van. Bedankt voor het delen. Ook voor zijn auditie bij Britain's Got Talent. Daar was hij zo schattig 😃 Zelf veeleisende Simon meegekregen, wauw.

Dit vind je misschien interessant:
https://www.youtube.com/watch?v=sTzgE1nvxZs
Veel Chinezen vinden het censureren overdreven, en vinden dat er meer acceptatie komt i.v.m. homoseksualiteit.
https://www.youtube.com/watch?v=PhtQm1HC69Q

In Japan is het nog een ander verhaal. Hoewel er vandaag een taboe over hangt, was het bij de Samurai acceptabel homo te zijn. Van enkele befaamde Samurai-krijgers was openlijk bekend dat ze homo waren, en daar werd geen probleem van gemaakt (moet je ook maar durven, tegen zo'n Samuraikrijger met een Katana ingaan).
Dat is wat ik gehoord heb. Ik moet er eigenlijk meer research naar doen. Eerst de documentaire over de Shaolin tempel.

Bedankt voor je reactie 🙂
"In China mogen koppels van hetzelfde geslacht niet adopteren, terwijl dat in Japan wel mag."
"Ik hoop dat het de Chinese bevolking aan het denken zet. "
Omdat dit wel iets is waar ik wat over kan vertellen:

Het verschil tussen Japan en China is dat Japan een democratie kent terwijl China min of meer een communistische totalitaire staat is.
Vandaar dat het de Chinese bevolking niet aan het denken zal zetten, omdat ze het nooit te zien zullen krijgen.

"Op dat vlak loopt Aziƫ heel erg achter. "
Wat niet echt helpt is de sterke culturele waarde en religie daar.
Daarnaast zijn rechten voor homoseksuelen niet het eerste waar regeringen van onstabiele, economisch zwakke of corrupte landen aan denken. Industrie zorgt voor meer stemmen, als ze Ć¼berhaupt dat mogen doen.
@MensPersoon, bedankt voor je reactie. Jouw uitgebreide kennis verrast me iedere keer.
Weer wat bijgeleerd.
Het verschil tussen Japan en China is dat Japan een democratie kent terwijl China min of meer een communistische totalitaire staat is.
Wat ook niet echt helpt is dat de partijdoctrine van Xi nu is vastgelegd in de grondwet, doordat Xi zijn leven lang president kan en gaat blijven. Maar laten we vooral bij het onderwerp blijven.

Ik vind dat lied van Ierland vooral leuk omdat het een 'gewoon' lied over liefde is en er i.p.v. de gebruikelijke man en vrouw nu twee jongens worden gebruikt. Het is geen speciaal lied over homoseksualiteit, maar toch gaat het over twee gay jongens. Ik vind dit mooi omdat hiermee wordt laten zien dat het net zo normaal is dat een relatie en een liefdesliedje over twee mannen/twee vrouwen kan gaan.

Dat was het weer.

Gr. Pin
Hi,

Om even in te haken op over hoe het is om homoseksueel te zijn in China, zou je de aflevering ā€œDubbellevenā€ van de serie ā€œDoor het hart van Chinaā€ kunnen bekijken.

Eigenlijk zou je de hele aflevering of beter nog de hele serie bekijken, maar ik heb hieronder een kleine opsomming gemaakt van enkele onderwerpen uit die aflevering:
https://www.npo.nl/door-het-hart-van-china/21-01-2018/VPWON_1265679


17.40 gesprek over homoseksualiteit in China met de oprichter van Ć©Ć©n van de belangrijkste platforms in China voor wat betreft homoseksualiteit
27.14 gesprek met de oprichtster van een site die schijnhuwelijken regelt om zo homoseksualiteit naar de buitenwereld te ā€œverbergenā€. Verder noemt ze dat, omdat China een zeet traditioneel land is, dat ouders soms zelfmoord plegen of hun kinderen daartoe dwingen als blijkt dat ze homo/lesbi zijn. Soms sturen ouders hun kinderen naar een kliniek voor elektroshock therapie om ze te ā€œgenezenā€ van homoseksualiteit.
31.50 er zijn nieuwe richtlijnen opgesteld voor televisie, film en internet door de regering: ā€œper direct mag er in de media niet meer gesproken worden over homoā€™sā€ Homoseksualiteit wordt gezien als een seksuele afwijking en valt in dezelfde categorie als incest.
37.42 de nieuwe regels kunnen rampzalige gevolgen hebben voor de internetplatforms die er nu nog zijn

Het is een hele interessante serie over het leven in China. Elke aflevering behandelt een thema. De serie is een vervolg op de eerder uitgezonden serie ā€œLangs de oevers van de Yangtzeā€ https://www.npo.nl/langs-de-oevers-van-de-yangtze/VPWON_1250309

Voor zover er al sprake was van enige openheid en tolerantie, lijkt deze door de nieuwe richtlijnen van de regering weer behoorlijk ingeperkt te worden. Er is dus nog een lange weg te gaan voor acceptatie van homoseksuelen in China en verder worldwide.


@MensPersoon,
China is idd een zeer traditioneel land met een lange geschiedenis. De openheid die er een beetje leek te komen, lijkt alweer door de nieuwe richtlijnen terug gedraaid te worden.

@Pin,
Ik ben het met je eens dat het een ā€œonschuldigā€ liedje is dat niet speciaal over homoseksualiteit gaat, maar dat er toevallig twee jongens in de clip zitten. Het hadden net zo goed twee meisjes kunnen zijn of een jongen en een meisje.

@100Divergent11,
Bedankt voor de linkjes, interessant om te bekijken.


Groetjes,
M&Mā€™s
Bedankt voor jullie reacties 🙂
Hi everybody,

Het is wel weer eens tijd voor een nieuw filmpje, dacht ik zo.

Al was het alleen maar om dit mooie topic in stand te houden. Het kan nooit de bedoeling van de Topic Starter zijn geweest om dit topic langzaam in de vergetelheid te doen verdwijnen, denk ik dan toch šŸ˜‰

Actueel is nu de discussie over het Nashville akkoord in de media.

Voor een korte uitleg kun je dit artikel bekijken. Vanzelfsprekend valt er meer over te vertellen en op te zoeken Dit is slechts een summiere opsomming:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/07/nashville-verklaring-wat-staat-erin-a3128225

Een beetje positieve aandacht voor de LGHBTI community kan nooit kwaad, toch?

Nou ja, here we go!
Dit keer een Nederlandse kortfilm en die heet ā€œUitgesprokenā€
https://www.youtube.com/watch?v=ZKDe5MG8yM8

ik ga niet te veel verklappen, kijk eerst maar. Als je toch eerst verder leest, zelf weten, !!spoileralert!! in eerste instantie lijkt het erop dat je met zulke vrienden geen vijanden meer nodig hebt. Bestaat echte vriendschap eigenlijk wel?

Groetjes ā˜ŗļø,
M&Mā€™s
in eerste instantie lijkt het erop dat je met zulke vrienden geen vijanden meer nodig hebt. Bestaat echte vriendschap eigenlijk wel?OkƩ, dit snap ik niet na het filmpje gezien te hebben...

!Spoileralert! Wel mooi hoe hij op het eind bijdraait en z'n mening verandert 🙂

Reageer