Kortfilm i.v.m. LGBTQ

  • 5 November 2017
  • 49 reacties
  • 1429 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Dit is niet echt een vraag, maar meer iets dat ik wilde delen. Ik ben deze vakantie op Youtube een kortfilm tegengekomen die ik zo geweldig vond, en nu dacht ik eraan terug, en besloot dat het wel nuttig en leuk zou zijn om die hier te delen.

De kortfilm was redelijk populair, dus misschien plaats ik hier iets dat iedereen al gezien heeft, maar als het ook maar Ć©Ć©n persoon kan helpen, ben ik al blij.

Dit is de kortfilm:
https://www.youtube.com/watch?v=2REkk9SCRn0&t=82s
Dit is een reactievideo van mijn favoriete Youtuber, dankzij hem heb ik de kortfilm leren kennen. Deze Youtuber vind ik heel inspirerend. Hij heeft ook lang gestruggled met zijn geaardheid.:
https://www.youtube.com/watch?v=l3skUk9W-dw

Ik hoop dat dit een hulp mag zijn voor mensen die naar zichzelf op zoek zijn.
Zelf ben ik nog nooit echt verliefd geweest, maar ik voel me volgens mij meer aangetrokken door jongens. Wie weet word ik nog verliefd op een meisje, je weet maar nooit :)

Ja, dat is het zo wat. Niet echt een vraag dus, meer iets dat ik wilde delen. Ook met de boodschap om alsjeblieft nooit naar te doen tegen iemand om zijn of haar geaardheid. Wie weet word je zelf ooit wel verliefd op hetzelfde geslacht, dat kan altijd gebeuren.

Veel plezier ermee, ook al ben je niet echt bezig met je geaardheid, het blijft schattig om te kijken :)

(dit is totaal niet als reclame bedoelt, ik hoop dat ik er personen mee kan helpen. ik heb de auteursrechten gerespecteerd denk ik, dus hopelijk is dat ok)

Groetjes
x

49 reacties

Hey,
Ik had het filmpje al gezien, want hij was inderdaad heel populair.
Zelf val ik op meisjes. Ik ben nog niet uit de kast, omdat ik merk dat in mijn omgeving veel mensen het toch raar vinden als je 'anders' bent.
Ik vind de boodschap erg mooi! 🙂
Hi 100Divergent11,

wow, die is echt mooi, elke keer weer als ik die shortfilm zie.

Ik had hem zelf al eens gepost in een topic begin augustus, toen die net uit was en viral ging. Ik was toen onzeker of mijn liefde voor een jongen die ik net op vakantie had ontmoet beantwoord zou worden. Ik kan je verklappen dat we inmiddels ongeveer 3 maanden hebben en ik had hem deze film ook laten zien en mijn verhaal erbij verteld.

Het was al weer eventjes geleden dat ik de film had gezien en elke keer raakt het me weer opnieuw. Vanaf ca. 2.58 en zeker vanaf 3.13 kan ik het niet droog houden, soms al eerder. Dan komen er een paar traantjes, tegenwoordig ook van geluk, omdat ik weet dat we nu samen zijn.

Dankjewel voor het posten. Ik kon wel weer zo'n filmpje gebruiken. Ik heb net met mijn twin gekeken en hij kon het ook niet droog houden. Zitten we daar samen op ons bed. Lekker samen even gehuild, voelt wel goed dat ik dat met hem kan doen..

De reactie van Connor Franta is ook adorable (die had ik ook al gezien, maar het blijft mooi om weer te zen)

Dankjewel voor het posten van "In a heartbeat"

groetjes,
M&M's
@El1ne, wat jammer dat je niet uit de kast durft te komen 😞 Iedereen zou dat moeten kunnen, zonder raar aangekeken te worden. Misschien dat als jij nu uit de kast komt, je een voorbeeld bent voor anderen in jouw buurt, en dan ben jij de heldin die het taboe errond heeft weggewerkt :)

@M&M's, wat leuk dat jullie er samen naar gekeken hebben 🙂 Jij had de kortfilm hier ook al eens gepost, wanneer het een hype was, en dan kom ik er 3 maanden later mee aanzetten. The story of my life, ik ben altijd te laat met dingen :D
Maar toch ben ik blij dat mensen het nog eens gaan kijken en er weer zo veel bij gaan voelen. In de hele film wordt geen woord gesproken en toch is het zo krachtig.
Hi 100Divergent11,

Het is juist mooi dat je het weer onder de aandacht brengt. Zoā€™n mooie boodschap kun je niet vaak genoeg tonen. Het is juist de kracht van herhaling, die de boodschap nog beter laat overkomen. Misschien is dat ook wel de kracht van de story of your life, dat je mensen helpt herinneren aan de mooie dingen die er zijn. Dus, wat mij betreft ben je niet te laat met dingen, maar heel vaak precies op het juiste momentā€¦.. :)

Voor iedereen die de film nog niet gezien heeft, kijk er even naar. Het kost je slechts 4 minuutjes.

Groetjes,
M&Mā€™s
@M&Mā€™s, ja, de herhaling is belangrijk, dat heb je goed gezegd. Eigenlijk zou elke school die film in de klas moeten tonen, dat zou weinig tijd kosten, inderdaad maar 4 minuutjes. Ik denk dat ik dat eens aan een leerkracht ga voorstellen.

Het ding is dat ik op school de reputatie heb van ā€˜Het kind dat nooit met dingen mee isā€™ omdat ik de songtekst van liedjes niet ken, niet weet welke celebrity met wie een relatie heeft... dat boeit me allemaal niet, en daardoor wordt ik raar bekeken. Wel blij dat ik die kortfilm heb gezien, die is zo hartverwarmend 🙂
Hi 100Divergent11,

Dat lijkt me een top plan om je leerkracht dat te vragen en dan eventueel een discussie over het onderwerp in de klas na die tijd?

Stom dat kinderen op school zo op jou reageren. Wat heb je uiteindelijk aan al die weetjes over mensen die je alleen maar kent van de tv, film of internet? Jij hebt een beetje meer diepgang, jammer dat ze dat in je klas niet waarderen. Met jou kun je tenminste over onderwerpen die er toe doen praten. Daar komen je klasgenoten hopelijk ook snel achter. Ik ben wel blij met jou hier op het forum.

Hieronder nog wat achtergrondinfo over de animatie. Misschien ken je het artikel al, maar ok.

Bron: Onderstaand artikel zoals het geplaatst is op de website van de Belgische krant de Standaard op 3 augustus 2017

---begin artikel---
Animatiefilm over twee verliefde jongens gaat viraal
03/08/2017 om 19:24 door nkdr | Bron: Huffington Post

ā€˜In a Heartbeatā€™ vertelt het verhaal van de jonge Sherwin, een tiener wiens hart letterlijk uit zijn borst springt bij het zien van zijn klasgenoot Jonathan. Makers Beth David en Esteban Bravo tonen hoe Sherwin zijn hart moet achtervolgen voor het zijn gevoelens voor Jonathan onthult.
ā€˜Toen we eerst aan deze film zijn beginnen werken, wouden we niet dat hij prekerig werdā€™, vertelden David en Bravo aan Huffington Post. ā€˜Er zit zelfs geen dialoog in, dus de personages spreken nooit om het publiek van eender wat te overtuigen.ā€™
Wat overblijft is een vier minuten durende kortfilm die heel wat reacties losweekt bij kijkers. ā€˜We wilden het publiek gewoon tonen hoe opgroeien voor ons was, via een verhaal over een lieve, roodharige jongen die net zo verward en bang is van zijn gevoelens als wij toenā€™, aldus David en Bravo. ā€˜Hopelijk vindt het weerklank bij zij die zich in hem herkennen, en voor zij die dat niet doen hopen we dat ze begrip krijgen voor mensen die door een dergelijke ervaring gaan.ā€™
De film werd gemaakt aan het Ringling College of Art in Florida en kon maar gerealiseerd worden dankzij de steun van honderden mensen die samen meer dan 14.000 dollar inzamelden via crowdfunding voor het project.
De kortfilm werd maandag op Youtube geplaatst en werd op een dag tijd al meer dan elf miljoen keer bekeken en de reacties liegen er niet om: ā€˜Maak hem langer. Ik vond hem absoluut geweldig. Geen woorden nodig. Alles prachtig uitgedrukt door hun gezichten en actiesā€™, schrijft Anna op YouTube.

---einde artikel---

Groetjes,
M&Mā€™s
Super bedankt voor dat artikel! Dat ga ik erbij plaatsen. We hebben op school zoā€™n les (was een keuzevak) waar we het over psychologie en gevoel enzo hebben, en we moeten elke week een verslag schrijven. Ik denk dat ik in dat verslag de suggestie ga zetten. Zal ook een linkje naar dat artikel doen.

Yes, ik hoop dat dat besproken wordt in een les.

Ik ben ook heel blij met jou op dit forum. Jouw reacties zijn positief, ondersteunend en ontroerend. Je hebt al veel meegemaakt, en ik schrik vaak van je verhalen, maar je helpt er mensen mee, en dat is mooi.
heyy 100divergent11

toen ik dit filmpje voor het eerst zag, durft ik het te zeggen aan een vriendin van mijn. Zij was meteen van wie ik toen leuk vond na discussie van een uur zei ik maar dat zij het was. ze wist niet wat haar overkwam, ze had namelijke al problemen met wie zij leuk vond, dus ze was maar aan het denken en denken en achteraf heb ik nu spijt dat ik het gezegd had. maar nu ik dit filmpje weer zie hoef ik geen spijt te hebben, want het gebeurd gewoon je hebt er niet echt een keus in lijkt mij teminste:$

groetjes
Naam-loos
@Naam-loos, het is nooit fout om voor je gevoelens uit te komen. Ik vind het goed en dapper van je dat je eerlijk bent geweest. Het kan wat overweldigend overkomen op die vriendin, zeker als ze zelf wat met liefdesgevoelens in de knoop zit, maar spijt moet je er zeker niet van hebben.

Je hebt inderdaad geen keuze op wie je valt, en er is geen ā€œverkeerde kantā€ of zo. Liefde is liefde, het is mooi en moet zo blijven.
Jaa dat filmpje is echt zoo mooi ik krijg steeds weer tranen in mijn ogen haha. En die reactie video is ook zo schattigg. Die video heeft me ook echt laten zien dat het niet uit maakt of je op jongens of meisjes valt, of allebei, als je maar gelukkig bent.
@Anoukjuhh, leuk dat je het zo goed vond! Inderdaad, die reactievideo is superschattig 🙂
Wat een leuk filmpje. Toen ik begon met kijken vond ik het wel jammer dat je op deze manier zo iets uitlegt.
Alsof het juist niet goed is dat je op het zelfde geslacht valt. Ik weet ook niet waarom, maar zo komt het bij mij over.
Maar ja, dat is ds mijn mening naar het filmpje. Maar het maakt dus inderdaad niet uit op welk geslacht je valt.
@Lemac, iedereen interpreteert het anders, en gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening.
Mij lijkt het net een voorbeeld dat het wel ok is, aangezien dat de tweede jongen toch terug naar de eerste (met rood haar) gaat, ondanks die nare blikken die ze in de gang kregen. De meeste mensen die het filmpje zien krijgen sympathie voor de twee jongens, en begrijpen het dus meer. Zo zie ik het.
Hi 100Divergent11,

Misschien vindt je het leuk om nog wat achtergrond informatie te krijgen over ā€œIn a heartbeatā€

Ik heb een gedeelte van het artikel hier gepost, de rest is ook zeker het lezen waard, maar anders wordt het een beetje te lang, denk ik.
Voor diegenen die niet zo goed Engels kunnen, copy-paste het artikel en plak het in google-translate dan heb je iig een idee waar het over gaat. Het zal niet perfect vertaald zijn, maar ok.

Bron: https://www.theguardian.com/film/2017/aug/04/in-a-heartbeat-short-film-youtube

- begin quote

The short, called In a Heartbeat, is a simple yet enduring story, a heartwarming fable of young love and all the irrepressible butterflies that come with it. It also just happens to be about two boys, which despite the ascent of LGBT characters in film and television is still rarefied in animated or childrenā€™s cinema.
Although Pixar hasnā€™t yet shown a gay character in a feature film, thereā€™s evidence of progress ā€“ albeit very slow progress ā€“ in this yearā€™s Beauty and the Beast reboot. The film has what director Bill Condon hyped up as a ā€œnice, exclusively gay momentā€: Josh Gadā€™s character, LeFou, shares a few-second dance with another man ā€“ which, for the optimist anticipating great strides from Disney, was a pretty insufficient form of progress. In a Heartbeat, though, unmoored from the prudence of Hollywood studios, is far more explicit.
In just about as long as it takes to microwave a cup of ramen noodles, Bravo and Davidā€™s film tells the sweet, intimate story of a boy named Sherwin, who has a crush on his classmate, Jonathan. His heart is, literally, jumping out of his chest when the object of his affection walks by, spinning an apple on his fingertips like a basketball, so Sherwin dashes behind a tree to try to contain it. Of course, Sherwinā€™s reluctance is about so much more than being nervous to profess young love; heā€™s also, as the filmā€™s description says it, ā€œat risk of being outed by his own heartā€.

When Bravo and David, both computer animation majors at Ringling College of Art and Design in Florida, started work on the film in January 2016, it wasnā€™t a gay romance. ā€œA friend of ours was pitching ideas to us for potential projects,ā€ David, 21, told me over the phone. ā€œIt was her idea to show a person with their heart popping out of their chest, chasing down a crush. But initially it was about a boy and a girl. It wasnā€™t until Esteban and I decided to switch it to a same-sex crush that the film started to feel like a personal story that we were invested in. It was the kind of story we wish we had seen as kids.ā€

Bravo, whoā€™s 24 and now an animation intern at Blue Sky Studios (the company behind the Ice Age franchise), added: ā€œIt still makes sense when itā€™s a boy and a girl because that doesnā€™t mean someone wouldnā€™t be afraid to disclose their feelings. But when itā€™s put in the context of LGBT characters, there were so many more layers to explore, and we could infuse the story with our own backgrounds.ā€

En verderop in het artikel staat dit stukje

ā€œFrom a business standpoint, it makes sense why studios are afraid to portray LGBT characters, just because thereā€™s still part of the population thatā€™s not accepting,ā€ Bravo said. ā€œBut as leaders of childrenā€™s content, itā€™s really important for them to represent these people because not showing LGBT characters leads to a lot of internalized confusion as kids grow up.ā€

- einde quote

Het belangrijkste wat ik hierin lees, is dat ā€œIn a heartbeatā€ eigenlijk zoā€™n beetje de eerste animatiefilm is waarin het expliciet gaat om liefde tussen 2 jongens. Dat is dus wel een soort van doorbraak. Zeker nu deze short film al miljoenen keren is bekeken. Er wordt dus (gelukkig) over dit onderwerp gepraat. Dat is al winst.

EĆ©n van de redenen die genoemd wordt, waarom de grote filmstudioā€™s zich nog niet gewaagd hebben aan dit onderwerp in hun animatiefilms is, omdat een gedeelte van de (wereld)bevolking, waar zij dus hun geld aan verdienen, LGBT niet accepteert. Ze zeggen dat ze geen mensen voor het hoofd willen stoten, maar het gaat natuurlijk vooral ook om zakelijk geen problemen te krijgen. Als er kritiek op de films komt en er daardoor minder mensen de films gaan bekijken, voelen ze dat dus in hun portemonnee. Jammer, dat er zo over gedacht wordt, maar zakelijk wel een beetje te begrijpen.

Mooi dus, dat ā€œIn a heartbeatā€, gemaakt door 2 net afgestuurde studenten, wel een groot publiek begint te bereiken. Hopelijk volgen er nu meer en ook grotere studioā€™sā€¦..

Groetjes,
M&Mā€™s
@M&M's, bedankt voor het artikel 🙂 Leuk dat je nog steeds op deze topic reageert, nu heeft het al meer inhoud dankzij de reacties die erop komen.

Ik hoop idd ook dat er wat meer LGBTQ in Disney- en andere van die dingen komt, aangezien dat ook iets is waar kinderen op jonge leeftijd mee geconfronteerd worden. Als kinderen sneller begrijpen dat LGBTQ ook prima is, zou dat veel verwarring en gemengde gevoelens kunnen voorkomen.

Jammer dat er nog geaarzeld wordt om dit te doen. Als ik zo'n groot bedrijf had, met al zo'n groot kapitaal, zou ik er denk ik al lang een paar taboes van de samenleving in hebben verwerkt, ook al doet een deel van de wereld al moeilijk. Er zal een ander deel geholpen zijn, en dan staan we al een stap verder.
Misschien moet ik ietsje minder rebels zijn tegenover de maatschappij, maar ik vind dat iedereen maar eens geaccepteerd moet worden, en de mensen die daar moeilijk over doen, ja jammer. Dat ze een acceptatiecursus volgen.

Nogmaals bedankt voor je reactie :)

Groetjes
x
Hi 100Divergent11,

Ik ben het helemaal met je eens dat kinderen ook goed voorgelicht moeten worden en dat animatiefilms, dus ook die voor kinderen, hier een rol in zouden kunnen spelen. Onderwerpen zoals LGBTQ zouden op een voor kinderen begrijpelijke manier uitgelegd kunnen worden.

Tsja er zijn altijd ook nog andere belangen, die ervoor zorgen dat sommige problemen niet aangepakt worden. Het is of wachten totdat de betreffende bedrijven actie ondernemen of op het moment dat jij je eigen grote bedrijf hebt en dan je invloed kan gebruiken om dingen te veranderen.
Ondertussen kunnen we allemaal, in het klein, ons best doen om het beter te maken voor iedereen. Als iedereen dat doet, komen we ook al een heel eind.

Groetjes,
M&Mā€™s
Dit forum is al een goed ding. Jouw reacties ook trouwens, die hebben al heel veel mensen geholpen! Goed bezig 🙂
Even een update.

Ik heb in een verslag van Ć©Ć©n van die seminaries dat we elke keer moeten schrijven, geschreven over die kortfilm. Omdat ik dan toch bezig was, heb ik nog een hoop reclame zitten maken voor de KinderTelefoon, en dat de school daar meer reclame voor zou moeten maken. We hebben dat verslag teruggekregen en er stond bij het deel over de KinderTelefoon dat ze het door zullen geven en bij het deel over de kortfilm dat ze het zullen bekijken, maar dat ze het ook heel mooi vonden. Ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen :)

Groetjes
x
Hi 100Divergent11,

Lekker bezig op school en gelijk maar even 2 dingen tegelijk!! Ik hoop dat ze die film gaan vertonen in de klas en er over gepraat wordt. Kinderen moeten weten dat ze niet alleen zijn en dat het niet raar is als je als jongen op een jongen valt, als meisje op een meisje valt of als je het idee hebt (nou ja, zeker weet) dat je in een verkeerd lichaam bent geboren of welke variant van verliefd zijn op hebt of juist niet verliefd zijn op. School moet een plek zijn waar je je veilig voelt, ook als je over seksualiteit wilt praten.

De Kindertelefoon is een goeie, iedereen moet weten dat ie er terecht kan met allerlei vragen en problemen. Dat scholen hier ook aandacht aan geven is alleen maar goed en helemaal TOP als er leerlingen zoals jij zijn die hier af en toe nog eens extra de aandacht op vestigen. Dankjewel daarvoor en ik denk dat ik wel namens een heleboel kinderen kan spreken.

Verliefd worden op iemand in de puberteit is normaal en jammer genoeg wordt het in sommige gevallen ineens een probleem, omdat niet iedereen begrijpt dat bijv. homoseksualiteit GEEN ziekte of een keuze is.

Toch nog maar een shortfilmpje dan. Dit keer geen animatie, maar met ā€œechteā€ pubers. Waarom kan deze verliefdheid niet gewoon door iedereen normaal gevonden worden. Enjoy dit filmpje: het is een heel onschuldig filmpje dat laat zien dat je als jongen gewoon net ff wat meer voor een andere jongen kunt voelen dan een "gewone" vriendschap. Aan de ene kant lijkt er heel weinig te gebeuren in dit filmpje, maar als je goed oplet, gebeurt er eigenlijk heel veelā€¦

https://www.youtube.com/watch?v=DgssCb9P1Xc
Viktor and Robert (Short Film Gay)

En hieronder een kleine uitleg over de inhoud:
It is the last day before Victor has to move to another city with his parents. So he and his best friend Robert do all the things they liked to do together so much: skateboarding, spraying, hanging out. But something is different this time.
Bron: http://www.imdb.com/title/tt3832354/plotsummary?ref_=tt_ov_pl

Groetjes,
M&Mā€™s
@M en Ms, bedankt voor je reactie en voor het linkje naar de kortfilm. Super mooi om de relatie tussen die twee jongens te zien evolueren 🙂

Nu we toch bezig zijn, deze kortfilm krijgt mij altijd aan het huilen: https://www.youtube.com/watch?v=CnOJgDW0gPI&index=2&t=912s&list=PLx4x4xk3xTgxt8c6JBtaYuK7WV11waFZ1
Ook een goeie voor mensen die hetero zijn en niet goed snappen hoe het kan voelen om homo te zijn in deze maatschappij

Groetjes
x
heyy 100divergent11

zo dat is echt een heftig filmpje. Ik ben Gewoon helemaal aan het huilen. Ik snap alleen niet waarom mensen je niet accepteren als hoe je bent met namen in dat filmpje. ik weet dat ze nu nog steeds zulke mensen zijn. maar die moeten dan maar gewoon pech hebben, want ik zeg altijd iedereen in anders, niet is het zelfde. iedereen heeft ander gevoelens, iedereen is uniek en bijzonder op zijn of haar eigen manier.

het blijft gewoon echt bijzonder om zulke filmpjes te zien. tuurlijk zijn er ook andere meningen, maar dit is in ieder geval mijn mening.

groetjes
Naam-loos
@100Divergent11,

Mooie van dat filmpje van Viktor & Robert vind ik dat ze ā€œiedere jongenā€ zouden kunnen zijn. Ze doen dingen als andere leeftijdgenoten, skaten, graffiti spuiten (I know, dat doet niet iedereen, maar ok) met vrienden hangen, chillen en dan blijkt dat ze daarnaast meer dan gewone vrienden zijn. Dus, al die vooroordelen over dat gay jongens anders zijn in hun doen en laten kunnen wel geschrapt worden. Gay jongens zijn in de meeste dingen gewoon als niet-gay-jongens. Dus dat.

Jouw filmpje is echt top. Als hetero opgroeien in een wereld waar homo-zijn de norm is. Zo kun je als hetero een beetje voelen hoe het is om homo/lesbi te zijn. Grappig vond ik dat Nederland werd genoemd als eerste land waarin heteroā€™s mogen trouwen haha. En verder dat mannen en vrouwen alleen seks mogen hebben in de ā€œbroedtijdā€.
Verder was er niet echt veel grappigs aan, maar was het serious business. Hoe hard de omgeving kan zijn en in veel gevallen dat ook IS dus.

Mijn twin en ik zaten het filmpje gisteravond te kijken en onze pleegbroer kwam bij ons zitten en na een tijdje stond ie ineens op en liep weg uit onze kamer. We snapten niet wat er was en hadden de video stop gezet. Later kwam die terug en toen vroegen we wat er was en hij vertelde dingen die we helemaal nog niet wisten.
Dat hij heel erg gepest was toen hij 13-14 jaar was en niet alleen met schelden, maar ook lichamelijk en toen dat stukje video in die gymzaal kwam, werd het hem even teveel. Hij ging soort van knock out, zoals dat meisje in de video. Das wel heavy, we wisten wel dat hij het thuis moeilijk had gehad, daar werd zijn homoseksualiteit niet geaccepteerd (en daarom kwam hij bij ons wonen), maar hij werd er niet mishandeld. Op school en daarbuiten is hij dus wel verschillende keren in elkaar geslagen. Das wel heavy. Gelukkig is het na zijn 14-15 e niet meer gebeurd, maar hij heeft er dus na een jaar of 6-7 nog echt last van.
We vinden het echt heel rot voor hem en natuurlijk voor alle kinderen die dit overkomt, maar we zijn wel soort van ā€œblijā€ dat we het nu weten. Misschien kunnen we hem nu nog helpen ofzo, omdat we het weten.

We hebben het filmpje nog wel uit gekeken met zijn 3-en, maar (ook) omdat onze pleegbroer het moeilijk had, kregen we ook tranen. Huilen is ok en we schamen ons er niet voor. Soms moet het er gewoon uit en opkroppen maakt het alleen maar erger. Het had ook wel iets moois. Onze pleegbroer is altijd onze rots in de branding. Hij heeft ons al zo vaak geholpen en getroost en nu konden wij iets voor hem doen. En dat allemaal naar aanleiding van jouw filmpje.

Dankjewel 100Divergent11 voor het posten :)

K*tz**i, dat pesten, je verpest iemands leven niet alleen op dat moment, maar misschien wel voor de rest van zijn leven. Stop pesten!! Stop mishandeling!!

Groetjes,
M&Mā€™s
@Naam-loos, het filmpje heeft je aan het huilen gebracht. Ik hoop dat het een "positieve" huilbui was, zo eentje waar je met nieuwe visies uitkomt. Ik vind het heel mooi dat jij inziet dat iedereen uniek en anders is, want dat is inderdaad zo. Er zijn alleen nog een paar mensen die dat jammer genoeg niet snappen. Jij snapt wel hoe de wereld in elkaar zit, en daar ben ik blij om :)

@M en Ms, inderdaad, het filmpje van Viktor en Robert toont aan dat de stereotypen totaal ongepast zijn. Persoonlijk kan ik me heel erg ergeren aan stereotypen. Wij hadden bv. eens badminton op school, en iemand maakte de opmerking dat die sport zogezegd voor homo's (maar dan met een negatief woord) is, omdat je tegen zo'n licht pluimpje slaat. Ik moest echt mijn best doen om die persoon geen mep te geven met die badmintonraket. Wat een stomme opmerking is dat nu weer. Ik heb toen nog proberen uitleggen dat die opmerking stom was, en kreeg toen terug dat ik geen gevoel voor humor had. Lol (sarcastisch bedoeld).

Wow, echt heftig van je pleegbroer. Ik voel me een beetje schuldig dat die gevoelens door dit filmpje allemaal weer naar boven zijn gekomen, maar aan de andere kant ben ik blij dat jullie het nu weten en hem kunnen steunen.
Dat ouders hun kind niet accepteren door hun geaardheid vind ik zo stom. En kinderen (en volwassenen) die elkaar hiermee pesten en pijn doen zijn nog stommer. Of even stom, dat weet ik nu niet.

Natuurlijk is het ok om te huilen. Huilen kan heel therapeutisch werken, ook in groepstherapie (huilen in groep). Dat creƫert een soort band vind ik, als je je emoties helemaal bij iemand kunt laten gaan. Ik vind dat we onze emoties altijd en overal zouden moeten kunnen tonen, en niet alleen in je eigen kamer of zo, maar dat jullie zo veel steun aan elkaar hebben, vind ik echt heel mooi (en ook geruststellend, aangezien jullie al een hoop hebben meegemaakt).

Graag gedaan voor het posten 😃 Aan iedereen die dit leest: Maak er een gezellige avond van, laat al je emoties er eens uit, en ben wie je bent.

Groetjes
x
heyy 100divergent11

het was een positieve huilbui, ja maar het blijft toch wel altijd verschrikkelijk om het aan te zien dat het soms zo erg kan zijn dat iemand zich zelf van het leven berooft. zelf zat ik ook op dat punt nu soms ook nog maar door alle steun die ik om mij heen krijg ben ik er nu nog. ik weet niet hoe het zonder die steun is af gelopen met mij maar ben blij dat ik hier nog ben. zelf vind ik het ook jammer dat niet iedereen weet hoe de wereld in en klaar zit.

groetjes
Naam-loos
@Naam-loos, het was een positieve huilbui, goed. Inderdaad verschrikkelijk dat personen zo diep kunnen zitten dat ze hun leven willen beĆ«indigen. Ik heb dit ook al gehad, jij ook, maar gelukkig zijn we er nog 🙂 Steun van anderen is inderdaad heel belangrijk.

Ik vind wel dat er vooruitgang komt. Er wordt al meer over geaardheid en alle "taboes" in de samenleving gepraat, en dat haalt het "mysterie" errond al voor een deeltje weg. Hopelijk evolueert het in de goede richting, en komen we uiteindelijk tot een samenleving waar iedereen ongestoord zichzelf kan zijn. Dat is misschien een beetje idealistisch, want er zal altijd kritiek van iemand komen, maar het idee er wel.

Groetjes
x

Reageer