Vraag

is dit normaal dat familie het niet accepteert???


Reputatie 7
Badge +9

ik ben bi en is het normaal dat mijn vader, oma, een twee broers het niet accepteren en bang ben wat er met me gaan gebeuren als ze met me gaan doen als  ze weten dat ik bi


18 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy

 

Ik weet natuurlijk niet hoe je vader, oma en broers in het echt zijn maar ik denk dat ze in het begin wel even schrikken en het daarna gwn accepteren. Ik snap het als je het spannend vind om ze het te vertellen want dat heeft iedereen. Je moet er wel echt klaar voor zijn om ze het te vertellen. Je moet je zelf niet dringen om het te vertellen. Vind gwn het juiste moment.

 

Groetjes anoniem_x.o.x.o 

Reputatie 7
Badge +9

maar ze accepteren het echt niet 100% zeker niet 

Badge

Hey! Het draait om jou en wat jij wilt als jouw ouders het niet weten (en je familie) laat het dan zachtjes merken door er over te praten bijvoorbeeld met een bekende (Juff of therapeut) dit zal je heel veel helpen

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey @Gekehenkie 

ik ben bi en is het normaal dat mijn vader, oma, een twee broers het niet accepteren

 

NEE! Het is niet normaal dat iemand het ook maar niet accepteert. 

en bang ben wat er met me gaan gebeuren als ze met me gaan doen als  ze weten dat ik bi

ALS ZE DIT WETEN EN HET NOG STEEDS NIET ACCEPTEREN ZEG JE ZE GEWOON DAT ZE HET MAAR MOETEN ACCEPTEREN

Je mag met iedereen verkering hebben/op iedereen verliefd zijn wie je maar wil, ook als dit door sommige mensen niet geaccepteerd wordt!

Ik heb mijn tips gegeven en meer kan ik helaas niet doen. MAAR ZE MOETEN HET ACCEPTEREN!

het spijt me voor de caps maar ik kan het niet verdragen dat je eigen vlees en bloed het niet accepteert dat jij Bi bent.   
Dat je bi bent is je EIGEN gevoel en mag niet beïnvloed worden door anderen!!!!!

groet @Socrates 

Badge

hey,

daar kan jou familie niets over beslissen. Jij houd van wie je wilt houden en dat is geen keuze dat ben jij gewoon en dat mag je niet zo maar veranderen.  je moet gewoon jezelf zijn en houden van wie je echt leuk vind en daar kan niemand en zeker jou familie niets aan veranderen. Dat moeten ze maar accepteren

Lisa x

Reputatie 1
Badge +1

Nee dat is absoluut niet normaal. Als je bang bent dat ze je iets aan gaan doen zegt dat al genoeg. Accepteren is wel logisch, daar is iedereen bang voor. Maar als je bang bent dat ze je iets gaan doen moet je oprecht hulp gaan zoeken omdat het dan waarschijnlijk geen veilige situatie is.

 

Kinderbescherming: 0800-2000 (Gratis)

Nummer politie: 0900 - 8844 (belkosten)

 

Zoek ook alsjeblieft informatie op over kindermishandeling. Want dat gevoel zegt te veel. Mishandeling hoeft niet altijd fysiek te zijn, maar elke vorm van mishandeling is erg. Zorg goed voor jezelf en wees wie je bent 🖤

 

Kies voor je eigen veiligheid, niet voor wat het beste is voor een ander want als het mis zou gaan kunnen hun in de gevangenis komen. Altijd voor jezelf kiezen. Al is het moeilijk en zeker niet bang zijn voor de gevolgen want op lange termijn is het altijd beter voor je gezondheid al is het wel moeilijk.

 

Zorg voor jezelf en denk om jezelf dan komt het goed 🖤 

Reputatie 7
Badge +9

volgensmij wil want je mag toch op iedereen verliefd worden 

Reputatie 6
Badge +7

Bi zegt alleen maar op wie je misschien mogelijk verliefd zou kunnen worden.

Stel dat je vader niet van Amsterdammers houdt, dan kun jij niet beloven dat je nooit op iemand verliefd wordt uit Amsterdam.    Maar daarom hoef je nog geen ruzie te maken. Misschien wordt je doodleuk verliefd op iemand uit Venlo of Helmond.   Waarom zou je dan ruzie maken omdat jij op een Amsterdammer verliefd zou kunnen worden, terwijl het niet zo is? 

Of dat je op PvdA kunt stemmen terwijl hij daar tegen is.  Of dat je door rood licht kunt fietsen.

Zo is het ook met bi.  Het zegt alleen maar wat zou kunnen.  Waarom zou je daar een enorm punt van maken? Het zegt helemaal niks, behalve dat ‘iets zou kunnen’.   

Als je nou inderdaad verliefd wordt op een jongen (ben je zelf ook een jongen) én het is wederzijds, én je denkt dat het echte liefde is… dan is het nog vroeg genoeg om dat te vertellen.  

 

Reputatie 7
Badge +9

@jongen999 ja maar ik wil het aan paar mensen zeggen maar dan vertellen ze het persongelijk door en sommige mensen uit me klas kennen men oma en als ze haar dan tegen dan zeggen ze het misschien of dan krijg ik wat met een Meisje ofzo en dan zal ze wel me oma en vader willen ontmoeten 

Reputatie 6
Badge +7

@Gekehenkie Je hoeft niet aan te passen wie je bent of wat je doet, omdat er misschien ergens iemand iets vertelt tegen iemand van je familie.   Leeft gewoon je leven, geloof in jezelf en in dat je het recht hebt om verliefd te worden op wie je wilt. 

Maar je denkt wel ver vooruit over dingen die je ook mag laten gebeuren wanneer ze gebeuren.  Wat andere mensen zoals oma's daarvan vinden - dat mogen ze dan vinden. 

Het is sowieso heel anders wanneer jij (uiteindelijk) met een echt persoon thuiskomt, dan praten over de mogelijkheid dat het een jongen of een meisje is.  Het kan bv dat je oma dan zegt 'oh, nou da's heel modern allemaal en ik had het van jou niet verwacht … maar wát een aardig meisje'.  

 

Ik bedoel vooral dat je er helemaal geen grote aankondiging van hoeft te maken, omdat het uiteindelijk misschien helemaal niks is!  Wat dat betreft vind ik bi echt anders dan wanneer je homo/lesbisch bent.  Bij homo/lesbisch zeg je "Let op, jullie verwachten waarschijnlijk iets van mij maar dat gaat anders lopen".

Bij Bi zeg je niets meer dan 'het zou kunnen dat maar misschien ook helemaal niet '.  Het voelt misschien heel groot voor jou maar het is in feite een non-aankondiging. 

Als je het bij een paar vrienden wilt vertellen kun je bijvoorbeeld kiezen tussen "Grote Aankondiging Ik Moet Jullie Iets Vertellen Ik hooor óók bij de LGTBQ+ groep blabla"   … of "Ik vraag me af of ik ook op meisjes én jongens kan vallen, ik voel geen sterke voorkeur" .      Die eerste is een Openbare Aankondiging en mag duidelijk worden doorgegeven naar je oma, de tweede is veel meer een privegesprek en gaat waarschijnlijk niet naar je oma.

 

kun je je een beetje vinden in wat ik typ?

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey 

mijn vader enzo.. zijn ook niet helemaal goed met zulke dingen! Ze weten vaak niet wat ze kunnen doen als het wel gebeurt. Ze hebben geen ervaring en weten  vaak niet wat er gebeurt! Vertel het! Je zult zien dat ze achter je staan! Ik weet zeker dat ze 100% achter je staan!

Reputatie 7
Badge +9

@LEAB zeker dat mijn vader enzo achter me staan want ze accepteren het echt niet dat ik bi ben

Reputatie 4
Badge +4

Als je het niet durft te vertellen vertel het dan aan een goeie vriend ,vriendin mentor ofzo ze helpen je. Als school je niet helpt is er echt iets niet goed met de school. Misschien je opa of oma!!! Anders kun je altijd nog naar de kindertelefoon chat gaan…..

 

liefs

Reputatie 3
Badge +3

SORRY WAT HOE DURVEN ZE BEN GEWOON WIE JE BENT 

 

sorry voor de caps maar ik ben heel gevoelig voor lgtbq gerelateerde dingen ben zelf de g in lgtbq ( gay dus )

Reputatie 7
Badge +9

@LEAB oké ik ga denk ik aan me mentor of aan een vriend zeggen en ik heb geen moeder me opa van vaders kant is al dood hij is 5 jaar geleden ongeveer  overleden en ik woon bij me oma en zei accepteren me ook niet als ze weet dat ik bi ben 

Reputatie 4
Badge +4

Ja goed zo !!! Het lucht echt op hoor!! 

ps: vertel het ons als je het hebt vertelt aan je mentor ofzo !!

Liefs!

JE KAN HET!!😘❤

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Gekehenkie 

Zolang ze het niet van je weten, heb je geen feit dat ze het niet accepteren. Meestal maak je die aannames aan de hand van gedrag of opmerkingen die ze maken rondom bi/gay personen. Jij zou een reden kunnen zijn voor hun om te leren hoe het is om bi te zijn.

Vergelijk het met vluchtelingen, doordat ze vaak negatief in het nieuws komen is er een stereotype ontstaan en zijn veel mensen anti vluchteling. Echter zodra je in contact komt met meerdere individuen die dicht bij je staan vanwege werk of familie zien mensen vaak in dat vluchtelingen allemaal verschillen en er ze over het algemeen zo slecht nog niet zijn, 

Ik denk dat je familie gewoon een reden moet hebben om begrip te krijgen voor jou en bi zijn, want je bent familie en ze moeten je accepteren. Het gaat misschien niet meteen goed, maar geef ze tijd en laat ze zien dat je ook gewoon mens bent als je bi bent.

Groetjes DaVinci

Reputatie 7
Badge +9

Zeker dat me familie er begrip zal hebben ik weet heel zeker dat ze het niet accepteren 

Reageer