Ik heb problemen omdat ik gay ben.

  • 14 March 2023
  • 5 reacties
  • 240 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi ik ben E.  en dit is mijn verhaal,

 

Ongeveer sinds mijn 10de (ik ben nu 12) heb ik nooit iets gevoeld voor meisjes.

Niet lang daarna kwam ik er achter dat ik gay ben.

Sinds de dag dat ik die gedachten in mijn hoofd heb durf ik veel niet meer.

Hier zijn een paar voorbeelden:

Ik durf nauwelijks in de buurt van jongens te komen die ik ken.

Ik denk steeds dat het raar is om gay te zijn.

Ik ben bang voor mijn ouders reactie.

Ik kom nauwelijks in slaap.

Ik huil vaak 's nachts.

 

Nu verder met het verhaal,

Ik ben nog steeds niet uit de kast gekomen maar daar heb ik al een plan voor. (als je die wilt weten lees dan de paragraaf hieronder)

Mijn plan:

Ik ga dus binnenkort op kamp en mijn idee is dus om een briefje op tafel te laten liggen als mijn ouders er niet zijn en dan naar school te gaan. Wat die brief inhoud weet ik nog niet precies maar dat komt wel. Bovendien duurt kamp drie dagen (denk ik) dus dan hebben mijn ouders de tijd om de gedachtes te verwerken.

Verder vraag ik dus tips hoe ik om moet gaan met die gedachtes.

Ik hoop dat ik hierdoor beter zal voelen!

 

Bedankt voor het lezen!

  • E

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik zie dat dit bericht 4 maanden geleden geplaatst is hoe is het gegaan met het briefje?

Reputatie 7
Badge +6

Jaa! Ik ben ook benieuwd;)

Reputatie 2
Badge

Hoi iedereen,

Ik zie dat er mensen zijn die geïnteresseerd zijn hoe het is gegaan met mijn plan (Lees eerste bericht). Helaas is het niet zo gegaan zoals ik dacht. Ten eerste: Mijn ouders waren nog thuis wat ervoor zorgde dat ik niet ongemerkt het briefje kon neerleggen. Ten tweede: Ik had teveel spanning en druk. Ik had de dag voor kamp al vreselijke buikpijn, wat alleen maar erger werd. Er waren ook nog andere kleinere redenen, maar die hou ik voor mezelf.

 

Simpel gezegd was ik er gewoon niet klaar voor.

 

Ik weet nu niet hoe het nu verder moet gaan, want ik heb geen plan B ofzo. Het is nu vakantie en ik ga naar de middelbare (waar ik ook heel zenuwachtig voor ben). Ik kan het opnieuw proberen als we weer op kamp gaan maar ik ben bang dat het dan precies hetzelfde gaat zoals nu. Ik weet niet wat ik moet doen.

 

Als jullie nog ideeën of tips hebben zeg het dan graag, alles helpt!

 

  • E

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SomeoneRandom,

 

dankjewel voor de update.

Jammer dat het anders liep dan je bedacht had.

Er komt vast wel een nieuwe / andere mogelijkheid. Misschien gaat het wel soort van vanzelf, dat kan ook, dat de omstandigheden anders zijn en dat het er uit is voor je er erg in hebt.

Ga  eerst maar lekker genieten van je vakantie.

En op die nieuwe school gaat het vast wel goed komen. Iedereen is daar nieuw en als je er voor het eerst bent zeg je gewoon hoi tegen wat jongens en meisjes die leuk of aardig vindt of lijken en dan komt het wel goed. Wees je zelf in de klas, maak eens een grapje, help iemand ergens mee en dan doen ze dat ook wel bij jou.

Het wordt binnenkort weer zonniger en ik weet niet of je van zwemmen houdt, maar we kunnen elkaar weer lekker nat spetteren dan.

Fijne vakantie en als je nog een keertje iets wil vragen maak je gwn een topic en is er vast iemand die probeert te helpen.

Doei 🙂

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

is dat kamp een scouting kamp of wat? ik ging af en toe ook op scouting kamp en dan kwam ik echt kapot thuis. als je ook moe bent denken ouders vaak eerst om jouw in bed te krijgen. op de terugweg flap je eruit dat je gay bent en dan kunnen zij er veder over piekeren omdat jij eerst naar bed moet. 

eventjes wat anders. ik vind het heel interessant van mezelf dat ik iedereen advies geef om uit de kast te komen maar dat ik het nog steeds niet bij mijn vader heb gedaan (dus uit de kast komen). ik denk dat het komt omdat mijn moeder het nu elke keer over jongens heeft (ik ben lesbisch) waardoor ze hoopt dat ik begin te twijfelen.

maar dat kan je ook doen eerst de een vertellen en dan de ander. of je vertelt het je vrienden, broer of zus als je die hebt of een vertrouwenspersoon.

Reageer