Vraag

hoe overtuig ik mn ouders om mn identiteit te veranderen i.v.m. gender?


Reputatie 2
Badge +1

Hallo iedereen,

Ik voel me eigenlijk al 3 jaar non-binair en ben gister uit de kast gekomen bij mn ouders. Ik heb tegen hun gezegd dat ik zo snel mogelijk een andere naam krijg, namelijk "Sam". Ik voel me namelijk heel erg oncomfortabel bij mn geboortegender en -naam. Maar mn ouders willen dat niet doen. 

Hoe moet ik ze overtuigen om toch mn naam en gender op mn identiteitskaart te laten veranderen?


10 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou zeggen: het maakt mij niet uit wie jullie willen dat ik ben, dat ben ik niet. hoe ontzettend graag jullie het ook willen ik ben niet die persoon. ik ben mezelf en ik voel me daar goed bij. het gaat er niet om waar jullie je goed bij voelen het is mijn leven!

Reputatie 6
Badge +3

Hey Kan geen naam verzinnen,

Je kan ze uitleggen dat jij je niet meer zo voelt, en dat het oude naam en gender je heel oncomfortabel maakt. Dat het heel fijn voor jou is als het veranderd wordt.

Weer je ook waarom je ouders het niet willen doen? Dat kan ook handig zijn om te weten.

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +7

Ahum, jij bent hier al 3 jaar mee bezig.  En je wilt dat je ouders alles waar jij 3 jaar over hebt gedaan in één dag doen. 

Ze willen het vast wel. Maar je kunt niet verwachten dat je dit vertelt en dat ze meteen naar het gemeentehuis rennen om je naam te veranderen. Je vraagt gewoon heel veel en veel te snel.  

Weten ze wat het betekent om trans te zijn? Hoe ver wil jij gaan; wil je hormonen slikken, je laten opereren? Waarom is die naam belangrijk voor jou? 

Dat moet je ze eerst duidelijk maken en dat gaat niet door er zelf 3 jaar mee bezig te zijn en dan één mededeling naar je ouders te doen.  Je moet ze echt tijd geven en met ze praten.
Je zit er zelf ook al 3 jaar mee dus er is geen enkele noodzaak waarom dit morgen geregeld moet zijn.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hey Kan geen naam verzinnen,

Je kan ze uitleggen dat jij je niet meer zo voelt, en dat het oude naam en gender je heel oncomfortabel maakt. Dat het heel fijn voor jou is als het veranderd wordt.

Weer je ook waarom je ouders het niet willen doen? Dat kan ook handig zijn om te weten.

Groetjes iemand.

Hey,

Ik heb het al helemaal uitgelegd en ik weet ook al waarom ze niet mijn naam willen veranderen. 

Wat moet ik dan wel doen?

Groetjes Kan geen naam verzinnen.

Reputatie 2
Badge +1

Ahum, jij bent hier al 3 jaar mee bezig.  En je wilt dat je ouders alles waar jij 3 jaar over hebt gedaan in één dag doen. 

Ze willen het vast wel. Maar je kunt niet verwachten dat je dit vertelt en dat ze meteen naar het gemeentehuis rennen om je naam te veranderen. Je vraagt gewoon heel veel en veel te snel.  

Weten ze wat het betekent om trans te zijn? Hoe ver wil jij gaan; wil je hormonen slikken, je laten opereren? Waarom is die naam belangrijk voor jou? 

Dat moet je ze eerst duidelijk maken en dat gaat niet door er zelf 3 jaar mee bezig te zijn en dan één mededeling naar je ouders te doen.  Je moet ze echt tijd geven en met ze praten.
Je zit er zelf ook al 3 jaar mee dus er is geen enkele noodzaak waarom dit morgen geregeld moet zijn.

 

Hey,

Zoals je in mn topic had gelezen ben ik geen trans, maar non-binair.

Reputatie 6
Badge +3

Hey Kan geen naam verzinnen,

Als je ouders het echt niet willen, is daar helaas weinig aan te doen.

Je hoeft ook niet per se je naam en gender officieel te veranderen om ook anders te zijn. Wat er ergens in een systeem staat bepaald niet wie jij bent! Er zijn wel meer mensen die een ander gender hebben dan dat op hun identiteitskaart staat.

Jij mag zijn wie jij wilt zijn! Wat anderen daar ook van vinden!

Groetjes iemand.

Badge

Zeg tegen je ouders ik mag mezelf zijn ik mag kiezen wie ik ben al ben ik homo of lechbich wat maakt dat uit ik wil graag nonbiner zijn hebben jullie daar problemen mee. Ik ben zelf pan ik durf het niet eens te vertelen dus jij bent echt super stoer

Reputatie 6
Badge +5

Moet je daar misschien niet volwassen voor zijn? Anders kan je altijd nog wachten tot je volwassen bent en het zelf doen. Ga uit huis en leef je leven! Enjoy en zorg dat je een soort eigen familie om je heen vormt. Als je ouders van je houden zullen ze wel in je leven willen blijven!

 

Reputatie 4
Badge +3

Wachten tot je oud genoeg bent. Ik zal er nog eens goed over nadenken. Je ouders hebben die naam speciaal voor jou bedacht en jij denkt dat je wel even je eigen naam kan bedenken. Dat is dus erg lastig.

Ga niet doorvragen maar respecteer het gewoon.

 

Reputatie 1
Badge

Hoi als je echt zeker weet dat je je naam wil veranderen zou ik het nog eens met je ouders bespreken (kan ook over een weekje) en als ze dat dan nogsteeds niets willen doen zou ik hulp vragen bij iemand die je kan helpen bijvoorbeeld een goeie vriend/vriendin, huisarts of misschien je mentor van school 

Reageer