Vraag

hoe moet ik uit de kast komen als non-binair?

  • 28 June 2022
  • 6 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo,

 

Ik ben een jongen, maar sinds een paar weken ben ik non-binair.

Ik ben erg bang om uit de kast te komen als non-binair. Vooral op school, want mijn klasgenoten zijn nogal erg tegen de LHBTI-groep. Ik wil mijn naam ook veranderen. Als ik het tegen iedereen, wil ik geen gezeik met mijn naam en de voornaamwoorden bijv. het, hen, hun, die, diens etc. 

Hoe moet ik uit de kast komen als non-binair?


6 reacties

Badge

Hoi ik ben ook non binary! Ik snap dat je het eng vind en gedoe vind maar het valt echt wel mee!! Het is wel k*t dat mensen uit jou klas tegen zijn, maar je moet jezelf kunnen zijn! Praat anders met je mentor en je ouders!! Als je nog meer tips wil kan jij het bij mij vragen!

Reputatie 2
Badge +1

Hey yep.ik.hou.van.monster,

 

Hoe moet ik dan het beste moment bepalen, want ik heb eigenlijk nooit een goed moment ervoor. 

Reputatie 6
Badge +7

Als je dit sinds een paar weken hebt, dan … doe het nog even niet.

Mensen die echt in een verkeerd lichaam zijn geboren weten dat vaak al van jongs af aan.

Als je dit sinds een paar weken voelt is het logischer dat je niet lekker in je vel zit, twijfelt over en aan van alles, en op internet bent gaan zoeken.  Toen kwam je termen en online testjes tegen en toen dacht je dat je precies dit was. 

Mjin tip is: Laat het eens lekker bezinken. Als jij echt uit een kast moet komen hoeft dat echt niet met grote haast. Het gaat waarschijnlijk niet opleveren wat jij wilt. 

Ook heb je er blijkbaar bij gelezen dat je dan allemaal voornaamwoorden en een andere naam nodig hebt. Dat hebben sommige mensen. Het betekent niet dat dat voor jou ook geldt.  

Je grijpt misschien een beetje snel naar dit als oplossing voor van alles.

Reputatie 7
Badge +7

@jongen999 

 

Hoi

Ik snap je punt, maar dit is wel een beetje bot.

Het is inderdaad vaak zo dat transgender mensen van jongs af aan al dysforie of euforie voelen. Maar het hoeft niet altijd iets te zeggen over het feit dat je transgender bent of niet. 

wel is het verstandig voor topic opener om hiermee te wachten. ik was in het in het begin ook erg enthousiast over het feit dat ik mijn identiteit had gevonden, maar daar moet je mee oppassen.

Vermijd reacties/verhalen zoals “uit de kast komen valt hartstikke mee” want dit is een unieke ervaring. Uit de kast komen is voor iedereen anders. Zo kan het voor de 1 makkelijk zijn omdat ze op een veilige plek zitten en een omgeving hebben die je accepteert, maar zo zijn er ook genoeg mensen die uit huis worden gezet of een slachtoffer van huiselijk geweld worden om hun identiteit. Mensen die jou waar maken dat het appeltje eitje en geen probleem is kunnen je dus zo best wel in gevaar brengen. Zorg ervoor dat je erachter bent/komt wat je ouder(s)/verzorger(s) hun mening zijn over LHBT in het algemeen voordat je er iets van laat merken. Als je weet dat je ouders en andere bepaalde sociale bindingen je niet zullen accepteren, kom niet (bij hun) uit de kast.

 

Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon.

Reputatie 1
Badge +1

Je kan ook niet in de kast blijven zitten maar niet uit de kast komen. Gwn rustig aan, je naam veranderen en gwn niet meer toegeven dat je een jongen bent maar gwn zeggen dat je non-binair bent of dat je liever aangesproken wilt worden met jouw pronouns. Gwn kleine stapjes. 

Reputatie 6
Badge +7

Ga ook uitzoeken wat je zelf eigenlijk wilt. 

Wil je je naam veranderen? Wil je dat diep van binnen vanuit jezelf? Of heb je gelezen dat anderen dat doen en denk je dat het zo hoort?  Of twijfel je ergens van binnen en denk je ‘als ik er helemaal voluit voor ga met naam én voornaamwoorden en alles erop en eraan krijg ik vast het zelfvertrouwen dat ik zoek’ ? 

Met name als je dit een paar weken voelt weet je helemaal niet zeker welke stappen nu echt bij jou passen.  Jij bent uniek, je bent méér dan een verzameling van dingen die werkten voor anderen.

Reageer