Vraag

Hoe moet het nu verder in mtf trans zijnde?

  • 26 December 2022
  • 40 reacties
  • 448 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey!!

 

Jippp… Hier ben ik! Ik heb even hulp nodig… Ik begin even vanaf het begin… Ik ben een jongen van 15. Sinds ik 2 a 3 jaar ben wilde ik al een meisje worden. Dus ik ben inderdaad in het verkeerde lichaam terecht gekomen… Ik was een hele lange tijd vergeten dat ik dit wou op zo een jonge leeftijd. Ik heb sinds ik 10 jaar ben weer nagedacht over mijn jongen zijnde. Ik ben hier sinds mijn 10 jaar mee bezig om alles op toe zoeken hoe alles gebeurt enzo. Alleen… Ik ben een paar maand geleden uit de kast gekomen bij vrienden en daarna familie en daarna mijn ouders… Mijn mama accepteert het maar mijn papa… Dat weet ik niet. Dat is een twijfelgeval denk ik.. Ik mag bij mijn mama meiden kleding dragen maar bij mijn papa niet echt… Wat ik wel zou willen. Ik moet ook op een wachtlijst worden gezet… Maar dat gebeurt ook niet :( dus ik kan niet verder in mijn process… Ik draag momenteel het volgende van meisjes:

 

  • Bh met vulling
  • legging/shortjes 
  • Kleedjes (binnenkort)
  • Topjes
  • Truien

Alleen… Hoe moet ik nu verder.. Ik word door vrienden niet meer door mijn dead name genoemd! Wel bij mijn nieuwe naam. Alleen thuis doen ze dat nog niet.. En durf het ook niet te vragen. Maar ik haat het wel… En op school zeggen ze ook mijn dead name. Dus mijn vragen zijn:

 

  • Hoe zou ik het beste zeggen tegen mijn ouders dat ik verder in process wil?
  • Hoe zou ik het beste dit zeggen thuis over welke naam ze moete zeggen?
  • Hoe zou ik dit het beste op school zeggen?

Alvast dankje <33

 

Groetjes xxx

Lunatjeee.xoxo


40 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Dankjewel…  Alleen het lukt me niet om er in de klas over te praten.. Over mijn nieuwe naam maar ze supporteren me allemaal wel!

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Dankjewel…  Alleen het lukt me niet om er in de klas over te praten.. Over mijn nieuwe naam maar ze supporteren me allemaal wel!

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Nou, wat niet is kan nog komen toch?! Al super knap de je überhaupt uit de kast bent! 
 

fijn dat ze je supporten! 
 

Mij_Niet_Gezien 😆😆🧡🧡🧡🧡🧡❤️❤️
 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Ik heb dit met mijn 2  begeleiders apart besproken. Ze snappen het. En hebben het gemeld bij hogere begeleiding. Die nu hulp heeft gevraagd. Dus die zou elk moment komen. Tot nu toe ben ik tot daar en niet verder in mijn transitie. Ik heb trouwens onlangs een kleedje gedragen! Jeetje.. kvoelde me er zo goed in! En ik ben voor de eerste keer met bh en vulling naar school gegaan! De dag erna zij ik het tegen iemand die ik goed ken en ze staat altijd bij me! Ze heeft het niet gemerkt :)

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Fijn dat die hulp elk moment kan komen, ik ben blij voor je…

 

fijn dat je je zo goed voelt, en tof dat ze het niet eens heeft gemerkt! 
 

ik ben trots op je, en heel blij voor je

 

 

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Dankjewel <3 Ik doe mijn best om mezelf te kunnen zijn… Alleen ik ga denk ik nog eens vragen wanneer ik die hulp krijg… Want ik hoor er al een tijdje niks van. Ik hou je op de hoogte! Alleen ik weet nog niet zo goed hoe ik het ga vertellen aan de hulp die ik krijg. Hoe zou ik mijn gevoelens het beste kunnen uitleggen...

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hi,

misschien een idee om het eerst op een briefje te schrijven, en het daarna (in het echt) te vertellen, dan hoef je dat niet ter-plaatsen zelf te bedenken?! 
 

ik vindt het goed van je om nig eens te vragen waar die hulp prc bljft… 

 

hoe gaat het thuis?! Zijn je ouders al meer OK met het idee, voor verdere stappen?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Ik heb het gedragen ze komen volgende week donderdag!! Goed idee van dat briefje... daar zat ik al aan te denken!! Over mijn ouders... is nog steeds het zelfde.. jammer genoeg:(

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Ze waren gisteren gekomen!! Het is super goed gegaan!!

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Ze waren gisteren gekomen!! Het is super goed gegaan!!

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Wat fijn, @lunatjeee.xoxo ! 
ik ben blij voor je. Fijn dat het goed ging. Ik ben Erg trots op je! 
 

lfs. Mij_Niet_Gezien 

🧡

Reputatie 7
Badge +15

hi @lunatjeee.xoxo ,

vandaag is er bij mij op school iemand “uit de kast gekomen’ als transzijnde, en ik moest opeens aan jou denken! ik hoop voor je  dat je al het volgende traject kan ondergaan (zeg ik het zo goed ?….. XD ) 

 

en dat het goed met je gaat, 

( heel random dit, i know ) 

 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Hoe leuk!!! Hoe reageerde je toen? Is het mtf of ftm? En het traject... goh het is nog een beetje af te wachten!!

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

hi @lunatjeee.xoxo , 

het is mtf, hoe ik reageerde? blij natuurlijk, ik was heel blij voor diegene, en vond het ook cool van diegene dat hij/zij het heeft durven zeggen, kweenie of ik dat had gedaan XD

 

ps. je ziet dat ik hem/haar schrijf , ik vind dit altijd een beetje lastig, als iemand trans is, en nog geen traject is ondergaan, moet ik dan hem of haar zeggen…..

 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Ik vind het altijd leuker als ik met mijn nieuwe dingen word aangesproken. Je kan het haar ook eens zeker vragen!! Succes <3

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey

 

Ik dacht ik ga even een update geven.

Ik ben al een tijdje uit het ziekenhuis. Alleen eergisteren kwam de ambulance omdat ik weer een poging had gedaan. Maar ben sinds gisteren weer er uit met streng toezicht. Ik ben dus aan het herstellen! Groetjes!!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi hoi, 

 

Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren…. 

Maar wat fijn dat je weer aan het herstellen bent. Ben trots op jou :) 
 

Groetjes , 

Mij_Niet_Gezien 🤍


 

Reageer