Vraag

Hoe moet het nu verder in mtf trans zijnde?

  • 26 December 2022
  • 40 reacties
  • 448 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey!!

 

Jippp… Hier ben ik! Ik heb even hulp nodig… Ik begin even vanaf het begin… Ik ben een jongen van 15. Sinds ik 2 a 3 jaar ben wilde ik al een meisje worden. Dus ik ben inderdaad in het verkeerde lichaam terecht gekomen… Ik was een hele lange tijd vergeten dat ik dit wou op zo een jonge leeftijd. Ik heb sinds ik 10 jaar ben weer nagedacht over mijn jongen zijnde. Ik ben hier sinds mijn 10 jaar mee bezig om alles op toe zoeken hoe alles gebeurt enzo. Alleen… Ik ben een paar maand geleden uit de kast gekomen bij vrienden en daarna familie en daarna mijn ouders… Mijn mama accepteert het maar mijn papa… Dat weet ik niet. Dat is een twijfelgeval denk ik.. Ik mag bij mijn mama meiden kleding dragen maar bij mijn papa niet echt… Wat ik wel zou willen. Ik moet ook op een wachtlijst worden gezet… Maar dat gebeurt ook niet :( dus ik kan niet verder in mijn process… Ik draag momenteel het volgende van meisjes:

 

  • Bh met vulling
  • legging/shortjes 
  • Kleedjes (binnenkort)
  • Topjes
  • Truien

Alleen… Hoe moet ik nu verder.. Ik word door vrienden niet meer door mijn dead name genoemd! Wel bij mijn nieuwe naam. Alleen thuis doen ze dat nog niet.. En durf het ook niet te vragen. Maar ik haat het wel… En op school zeggen ze ook mijn dead name. Dus mijn vragen zijn:

 

  • Hoe zou ik het beste zeggen tegen mijn ouders dat ik verder in process wil?
  • Hoe zou ik het beste dit zeggen thuis over welke naam ze moete zeggen?
  • Hoe zou ik dit het beste op school zeggen?

Alvast dankje <33

 

Groetjes xxx

Lunatjeee.xoxo


40 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hee @lunatjeee.xoxo
 

wat goed dat jij dit hebt uitgevonden, fijn hoe je moeder reageert, haar zou ik dus gewoon vragen of ze je bij je nieuwe naam wilt noemen

 

( je schrijft “bij” papa of “bij” mama, zijn je ouders uit elkaar? )  

 

Vervelend wat betreft jou vaders reactie, maar begrijp ook dat het lastig kan zijn voor jou, maar OOK voor je ouders, probeer hem anders wat tijd te geven. 
 

 

en wat school betreft, weten ze dat je trans gender bent? Dan zou ik het gewoon zeggen van je nieuwe naam… 

 

want dat vindt JIJ fijn toch? Dan zou ik het zeker doen! 
 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

 

ps. Vraag je moeder eerst dat je veder wilt in het proces, gezien haar eerdere reactie! 

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quotes verwijderd-

Hey hey! 

 

Alleerst bedankt voor je antwoord! 

Mijn ouders zijn jammer genoeg uit elkaar… En maken vaak ruzie. Ik durf niet echt te vragen of ze me bij mijn nieuwe naam willen noemen. Ik probeer mn papa veel tijd te geven… Maar soms lukt het niet… Voor het proces verder heb ik toestemming van mama en papa nodig… En op school weten ze alles. Maar willen niet te veel veranderen voor me…

Groetjess

Lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hee @lunatjeee.xoxo geen dank :) 

 

het lijkt mij een lastige situatie, ik met je leef mee… 

Heb jij een goede band met jou Mentor/Docent/juf/meester? 
 

dan zou je het er met hem/haar over kunnen hebben ( en misschien samen tegen de klas vertellen van, “ zoals jullie weten ben ik trans gender, en ik zou het fijn vinden als jullie me nu bij mijn nieuwe naam willen noemen, namelijk… ) 

 

is dit mogelijk? Ik hoor het graag, en wil je ook graag steunen, je kan evt. Ook chatten/bellen met de kindertelefoon voor advies, 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Mijn klas weet het… Maar ik vind het eng om te vragen… Ik heb wel een goede band met zo wat elke leerkracht.. Alleen die van turnen niet :(

 

Ik kan wel eens inderdaad contact opnemen met de kindertelefoon.. 

 

Dankje x


Groetjes<3

Lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hee, ga dan na de vakantie eens praten met een leerkracht ( niet met die van turnen!❤️) 

dan hoef je het dus niet ( gelijk ) tegen je klas te zeggen ( ik vindt het al super knap van jou dat je ze hebt verteld dat je trans bent!) 

maar dan kan je er wél even met iemand over praten, (dus even niet je vader of moeder) 

 

ikzelf heb het ( nog op de basisschool ) ook eens een paar weekjes lastig gehad, en praatte elke week 2x met mijn juf, ik vond dat heel fijn, ik hoop jij ook! 
 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 


Ik heb ook nu elke week 2x een gesprek met een leerkracht. Dat zijn 2 vaste momenten en vaste leerkrachten. Ik zal het eens overleggen… Hoe zou ik het beste zeggen tegen hun?

 

Groetjes<3

Lunatjeee.xoxo

​​

Reputatie 7
Badge +15

Hee, @lunatjeee.xoxo, fijn dat je al met een leerkracht praat!

Als jij ze wilt vertellen over jou nieuwe naam dan is het in ieder geval al fijn dat je al gesprekken hebt, dan hoef jij daar niet meer voor te zorgen ♥️. 
 

het lijkt mij inderdaad wel lastig, “hoe moet ik het nou vertellen……?”

ik zou eens beginnen over dat je een nieuwe naam hebt , het gezprekkan bijvoorbeeld zo gaan!

 

  • leerkracht hoi…. Hoe gaat het

ja het gaat we goed, ( of niet☺️😅) ik heb ook al een nieuwe naam, namelijk;……

 

  • mooie naam!

dank je wel ☺️, maar ik vroeg me eigenlijk af, of jullie mij op school ook zo zouden kunnen gaan noemen?

 

  • zou je dat graag willen?

ja, zouden wij het misschien samen aan de klas kunnen vertellen?

 

  • dat is een goed idee


 

 

ect. Ect…..

ik hoop dat je hier iets aan hebt? 
Je zou het na d kerstvakantie kunnen doen?!

 

liefs, 

 

Xoxo

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

 

Ik heb het vorig schooljaar ook al eens geprobeerd… Toen waren ze van “We noemen je alleen bij je officiele naam.” Like… Ik vind dit niet leuk.. En ben super bang.. En haat het als ze mijn oude naam roepen…

 

Groetjes<3

Lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Ohhh, wat irritant en super gemeen! 
 

Allereerst zou Ik niet meer naar mijn oude naam luisteren ( maar ik weet niet of jij dit durft?) 

 

Wat je ook kan doen….

stel jou “ officiële “ naam is jantje1, dan zou ik iedere keer als ze jantje1 zeggen (“ nee het is jantje2 bijvoorbeeld) 

 

Dan leren ze er mee om te gaan, het is jou naam, en dat zullen ze maar moeten accepteren! 
 

heb je nog vrienden in je klas, die zouden je dan bij je nieuwe naam kunnen gaan noemen dat het voor de rest ook een soort “ gewoonte woord?”

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 


Ik kan dat wel doen… Alleen bij ouders enzo… Durf ik dit niet… Of zou ik het hier ook proberen?

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hee, 

ja het lijkt mij inderdaad ook lastig…. Begin anders  deze vakantie bij jou ouders, kijken of dat “ werkt “. Dan kan je gaan beslissen of je het ook in je klas wilt doen. 
 

het lijkt mij ook lastig! 
maar, misschien is het daarna wel de moeite waard, want nogmaals ; het is JOU naam en dus NIET die van hun… 

 

groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hee, 

hoe gaat het nu,?

xxx

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 1
Badge

hey @lunatjeee.xoxo

ik snap het ik ben zelf amab nonbinair en heb dit probleem ook gehad. 

mijn moeder is redelijk ok er meer maar mijn vader niet :(.

 

Als je echt wil dat je ouders je nieuwe naam gaan gebruiken moet je daar wel wat kracht achter zetten. Ik bedoel daar mee: al je ouders je met je deadname moeten gewoon niets terug zeggen, dit kan soms wel moeilijk zijn maar geloof me als de zien dat hun dochter niet antwoord als ze je deadname gebreken zullen ze wel rustig aan je echte naam gebruiken. Je kan ook andere manieren gebruiken maar daarvoor kun je misschien best op tiktok of zo kijken want ze zijn daar goed in! Op school zou je het zelfde principe kunnen gebruiken als je dat wil! Als je tegen je ouders wilt zeggen dat je door wil in je proces kun je veel dingen doen bv.: praat met je ouders apart en zeg ze gewoon wat je voelt (dat kan ik niet voor je zeggen)en zeg dat je beter in je vel zou voelen als dat gebeurt (begin dan misschien eerst bij je mama omdat die het meest supportive gaat zijn! zij kan je misschien ook helpen om het tegen je vader te vertellen). Je zou ook een brief/berichtje kunnen schrijven naar je ouders en daar in kan je schrijven hoe je je voelt. voeg misschien ook links naar videos die ze kunnen zien als ze wat meer info willen!

 

En weet dat je voor  niemand moet uit de kast komen als je dat niet wil!

Pak je tijd er mee!

 

veel succes met je process en het te vertellen!

anoniem <3

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @VINYL & @Mij_niet_gezien 

 

Dankjewel voor jullie antwoord! Alvast een gelukkig nieuwjaar!

 

Ik ben wel oké.. Alleen ik weet het niet.. Durf hun niet te negeren.. Ik heb het al eens geprobeerd… Ik ben misschien van plan om binnen 2 weken naar een huisarts te gaan om doorverwijzing te krijgen! Hopelijk lukt me dit en kan ik zo verder in mijn process!

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hee, @lunatjeee.xoxo , ja! Dat is een goed idee, ik hoop dat er dan wat “vaart achter wordt gezet!” 
 

jij ook vast een gelukkig nieuwjaar! 
 

groetjes 

qwert

Reputatie 7
Badge +15

 Mij_Niet_Gezien, niet qwert !

Reputatie 7
Badge +15

Gelukkig nieuwjaar! De beste wensen! Voor 2023! 
 

liefs ❤️
Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Dankjewel!!

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @VINYL & @Mij_niet_gezien 

 

Mijn bh’s met vulling zijn toegekomen! Ik ga zaterdag in complete meiden outfit gaan zwemmen. Hopelijk lukt me dat...

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Jee💙💜 ben zo blij voor je! Veel suc6 

 

xoxo Mij_Niet_Gezien 

nog een fijne jaarwisseling gehad?

Reputatie 3
Badge +2

hey hey @Mij_niet_gezien 

Ik ben jammer genoeg niet gaan zwemmen. Plannen waren anders. We zijn gaan shoppen. Alleen ik moest van haar een kleedje proberen… Ik durfde alleen ni..

Jaarwisseling is uitgelopen naar weglopen…

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Ah , sh*t , 

en wie is “ van HAAR” als ok vragen mag? 
 

en wat betreft de jaarwisseling, mag ik wegen wrm je weg liep. 
 

nou, hopelijk ga je nog een keer zwemmen, en op school, deze week vlgnsm luister gwn alleen naar je nieuwe naam? Zeg sorry, ik heet nu “ ….” Wen dr maar aan! 
 

verbeter mensen op een mogevenonent zullen ze het accepteren en bormaal vinden, hoe eerder he dr mee begint? Hoe eerder je er klaar mee bent! 
n iedereen dus je nieuwen naam zegt! 
 

lfs

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +15

Hoe gaat het vandaag op school? Iets over je nieuwe naam gezegd?

 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey @Mij_niet_gezien 

Even een antwoord op je vragen! 

 

en wie is “ van HAAR” als ok vragen mag? 

Van mijn beste vriendin :) 

mag ik wegen wrm je weg liep. 

Ik ben vorig jaar (2022) 3 mensen verloren. Omdat ze het zelf deden. We waren een vrienden groep. En ik blijf als enigste achter. Ik had het er even niet makelijk mee…

 

Hoe gaat het vandaag op school? Iets over je nieuwe naam gezegd?

Het ging wel goed… Ik heb een gesprek gevraagt met clb voor te bekijken hoe dit het beste zou kunnen. Want ik wil dit wel. Alleen heb hier ondersteuning in nodig...

 

Groetjes <3

lunatjeee.xoxo

Reputatie 7
Badge +15

Hi @lunatjeee.xoxo ,  ik hoop dat binnekort mensen jou bij je nieuwe naam gaan noemen, dat gun ik jou van 🧡-te ….. 

 

en heftig… 3 vriendwn veeloren….. ook daar veel sterkte en suc-6 me….

Mij_Niet_Gezien 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Reageer