Vraag

hoe kom ik uit de kast ik voel me op gesloten tussen planken

  • 13 January 2022
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Badge

ik ben idk lesbies/bi/pan idk idk ehm en ik vind iemand heeeeeeeeel leukkkkkk en ze is mn gf yay maar mn ouders en me fam weet van niks hoe moet ik het zegge ik ben bang dat ik ga janken en dat wil ik niet hoe moet ik zegge ik durf nie idk help sos..<3


1 reactie

Reputatie 6
Badge +5

Hoi

Je kan het ze gewoon vertellen, maar je kan ook een feestje bouwen, taart bakken, kaart schrijven, brief schrijven, een filmpje maken, of een bericht sturen. Je kan ook je gf uitnodigen en samen uit de kast komen. Je zegt dan gewoon dat dat je vriendin is en dat jullie een relatie hebben.

Het is trouwens heel normaal om niet zeker te weten of je bi/pan/gay of wat dan ook bent. Je bent gewoon nog in een questioning fase. 

Je hoeft het je ouders trouwens ook niet perse te vertellen, want het is jouw leven. Als je het wel graag wil, is dat ook oké. Ik ben persoonlijk niet van plan om uit de kast te komen voorlopig. 

Zoals je schrijft, lijk je heel blij. Waarom zou je dan gaan huilen? Als je echt blij bent om uit de kast te komen, ga je niet zomaar huilen. Als je wel huilt, dan is dat trouwens ook helemaal goed. Je ouders houden als het goed is toch wel van jou! Als ze goede ouders zijn, houden ze van je, ook als je queer bent. 

Succes! (ps. vertel hoe het ging nadat je uit de kast bent gekomen)

Reageer