Vraag

hoe kan iemand nou transgender zijn?


Reputatie 1
Badge +1

Hoi, ik heb een vraagje, er zijn transjongens. Die geboren zijn als meisjes, maar die zich blijkbaar toch een jongen voelen. HOE KAN DAT??? Je bent dan toch met een vagina geboren, dus als een meisje. Dus hoe weet je nou dat je je als een jongen voelt en dat je zo wilt zijn, want zonder hormonen en operaties, ontwikkelen transjongens zich gwn als vrouwen. Ze krijgen borsten, gwn alles wat een vrouw hoort te hebben. En hoe kun je je dan toch een jongen voelen, je hebt als transjongen niet eens een piemel en ballen, en de natuurlijke mannenpuberteit, dus ik snap er niks van. Ik kan wel zeggen dat ik me als een jongen voel, want ik ben geboren als een jongen, ik heb een piemel en ballen, ik zit biologisch in elkaar als een gozer. Alleen een transjongen niet, die worden geboren met een vagina, I.P.V. een piemel en ballen. En ontwikkelen zich als vrouwen. Zonder die testosteron injecties en operaties. Btw dit is geen haat naar transgenders, ik vraag me gwn oprecht af hoe je je dan zo kunt voelen.


Dit topic is gesloten

44 reacties

Je zegt dat het geen haat is naar transgenders en daarna zeg je dat het een geestelijke ziekte is...🤔

Dan kunnen we toch ook zeggen dat cis een geestelijke ziekte is

Ten eerste is genderdysforie geschrapt uit lijst van stoornissen officieel internationaal, dus je kan niet zeggen dat het een stoornis is. Ten tweede is vrouwelijk/mannelijk/non binair iets wat veel voorkomt in de natuur, die al extreem divers is met miljoenen soorten. Homoseksualiteit is net als genderdiversiteit gewoon normaal in de dierenwereld.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi,

Op het forum vinden wij discussies goed. Probeer wel te denken aan de forumregels. 

  • Forumregel 2: ga respectvol met elkaar om
  • Forumregel 4: reacties op het forum zijn positief. 

Groetjes, 

Bente van De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge +1

Ten eerste is genderdysforie geschrapt uit lijst van stoornissen officieel internationaal, dus je kan niet zeggen dat het een stoornis is. Ten tweede is vrouwelijk/mannelijk/non binair iets wat veel voorkomt in de natuur, die al extreem divers is met miljoenen soorten. Homoseksualiteit is net als genderdiversiteit gewoon normaal in de dierenwereld.

Ik vind homoseksualiteit normaler dan transgender personen.

Reputatie 1
Badge +1


Het spijt me zeer dat ik het zeg, maar zo klinkt het eerder als een geestelijke ziekte, net zoals dat je niet depressief geboren bent. Kun je het wel later worden.

Hoi

Depressie heeft een oorzaak, dysforie en euforie niet. Het is dus niet vergelijkbaar. 

Dysforie en euforie heeft zeker wel een oorzaak, dat kan niet anders, wat probeer je me nou te vertellen? Onzin.😂

Reputatie 1
Badge +1

Dan kunnen we toch ook zeggen dat cis een geestelijke ziekte is

 

13 of 12 jarige persoon die zegt dat cis dan ook een ziekte is.😂😂😂 wat is dat nou voor logica.

Reputatie 4
Badge +1

Zucht.... Sommige mensen snappen het gwn niet. Het is ook heel moeilijk om uit te leggen. Ik vind gwn dat je heel moeilijk doet over deze onderwerp. Het is al een beetje respectloos om een topic over Waarom kan iemand een Transgender zijn?  te maken. Het gaat een beetje bij de kant van discriminatie worden.

Ik ken velen transgenders. Ik vind ze niet raar, maar juist hartstikke cool en stoer. Ze zijn gwn voor mij normaal. 

Het is meer van wat je voelt enzovoort.  Je bent een meisje en je houdt van jongensachtige dingen . Je bent een jongen en je houdt van make-up en barbies of zo(Dit zeg ik echt niet om iemand belachelijk of zo te maken. Ik vind het normaal)

 

Nova uit België (Vakantie...)

Reputatie 4
Badge +1

Hoi

Depressie heeft een oorzaak, dysforie en euforie niet. Het is dus niet vergelijkbaar. 

Dysforie en euforie heeft zeker wel een oorzaak, dat kan niet anders, wat probeer je me nou te vertellen? Onzin.😂

Iedereen kunt wel een fout maken dan hoef je ook niet zo stom te doen als iemand een foutje maakt. Ik vind het respectloos....

Dan kunnen we toch ook zeggen dat cis een geestelijke ziekte is

 

13 of 12 jarige persoon die zegt dat cis dan ook een ziekte is.😂😂😂 wat is dat nou voor logica.

15 jarige persoon dat transgender dan ook een ziekte is.😂😂😂wat is dat nou voor logica.

Ten eerste is genderdysforie geschrapt uit lijst van stoornissen officieel internationaal, dus je kan niet zeggen dat het een stoornis is. Ten tweede is vrouwelijk/mannelijk/non binair iets wat veel voorkomt in de natuur, die al extreem divers is met miljoenen soorten. Homoseksualiteit is net als genderdiversiteit gewoon normaal in de dierenwereld.

Ik vind homoseksualiteit normaler dan transgender personen.

En hoezo dan? Sorry dat ik het zeg(nouja eig niet) maar je bent respectloos en irritant. @Bente mag deze persoon alsjeblieft geband worden?

Je eerste topic gaat over het feit dat je een voetfetish hebt. Ik noem je daarom toch ook niet geestelijk ziek? Is het niet dan een beetje hypocriet om nu te beweren dat mensen die transgender zijn geestelijk ziek is? Ik vind dat scharen onder de categorie '’discriminatie'’. Niet echt bepaald iets om trots op te zijn om eerlijk te zijn. Ik vind het vooral weird.

 

Misschien is een voetfetish raar, maar het is zeker wel minder ziek dan een transgender persoon.😊 

 @Raoul

Ik word ziek van jouw rare opmerkingen tegenover transgender personen. Ik hoop dat je inziet dat dit niet oké is.

 

alsjeblieft Raoul, hierbij nog een antwoord op je topic volgens google. 

De oorzaak van genderdysforie ligt vermoedelijk in een verstoorde hormoonhuishouding tijdens kritische fasen in de ontwikkeling van een foetus. Wanneer hersenen in ontwikkeling blootgesteld worden aan testosteron, ontwikkelen deze zich in mannelijke richting en krijgt het kind een mannelijke geestelijke identiteit.

-tekst is aangepast door De kindertelefoon-

Je eerste topic gaat over het feit dat je een voetfetish hebt. Ik noem je daarom toch ook niet geestelijk ziek? Is het niet dan een beetje hypocriet om nu te beweren dat mensen die transgender zijn geestelijk ziek is? Ik vind dat scharen onder de categorie '’discriminatie'’. Niet echt bepaald iets om trots op te zijn om eerlijk te zijn. Ik vind het vooral weird.

 

Misschien is een voetfetish raar, maar het is zeker wel minder ziek dan een transgender persoon.😊 

Ziek? Je bent zelf ziek vent. Vrij discriminerend dit. Daarnaast, wat nou als ik zeg dat een voetfetish zieker is dan een transgender persoon (niet dat ik dat doe, want ik discrimineer niet.) Best wel een hoog gehalte aan hypocrisie van jouw kant. En ook wel best wel triest dat je jouw haat moet projecteren hier op dit forum. 

Dan kunnen we toch ook zeggen dat cis een geestelijke ziekte is

 

13 of 12 jarige persoon die zegt dat cis dan ook een ziekte is.😂😂😂 wat is dat nou voor logica.

Hypocriet.

Reputatie 4
Badge +1

@Raoul Je gaat te ver met je transgenders zijn een ziekte. Stop ermee. Alsjeblieft.  Ga anders van het forum af. Wees gwn normaal. 

 

@SammieSam 

Jij hebt helemaal gelijk. 

Reputatie 4
Badge +1

@Raoul Waarom reageer je niet meer ?

Reputatie 7
Badge +7


Het spijt me zeer dat ik het zeg, maar zo klinkt het eerder als een geestelijke ziekte, net zoals dat je niet depressief geboren bent. Kun je het wel later worden.

Hoi

Depressie heeft een oorzaak, dysforie en euforie niet. Het is dus niet vergelijkbaar. 

Dysforie en euforie heeft zeker wel een oorzaak, dat kan niet anders, wat probeer je me nou te vertellen? Onzin.😂

Vertel me, wat is de oorzaak van euforie en dysforie? Ik ben je wat verschuldigd als je een bron kan vinden dat een oorzaak bevestigd dat niet van een complot theoretische site afkomstig is. Euforie en dysforie kan dingen veroorzaken zoals depressie, maar door niets veroorzaakt. Een soort basis/bron dus. 

Reputatie 7
Badge +6

Dit topic is gesloten op grond van Forumregels 2, 3 en 4.

Het topic begon met een vraag naar informatie over transgenders. Hierover vragen en meningen uitwisselen, is toegestaan.

De discussie is nu, ook na een eerdere modbreak van De Kindertelefoon, niet langer inhoudelijk.

 

2. Ga respectvol met elkaar om.

3. Bedreiging, discriminatie en seksuele intimidatie zijn absoluut verboden.

4. Reacties op het forum zijn positief.

Het topic blijft staan, omdat er goede informatie wordt gegeven door verschillende forumgebruikers.

 

Mariska (De Kindertelefoon)