Vraag

mijn vriendje is moslim en is erop tegen als ik bi ben

  • 8 April 2021
  • 9 reacties
  • 260 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Mn vriendje vroeg vandaag aan mij of ik nou hetero of bi ben , ik zei “ik weet het niet” . Maar hij is moslim en hij is er zwaar op tegen en als ik tegen hem vertel dat ik wel bi ben dan ben ik bang dat hij anders naar me gaat kijken of het gaat uitmaken.…

iemand tips wat ik kan doen ? 


9 reacties

Ik ken jullie allebei niet, dus ik heb maar een paar zinnen aan tekst waaruit ik op moet zien te maken wat jouw vriendje gaat zeggen.

Zelf had ik vroeger ook een goede vriendin die gelovig was. Toen ik publiekelijk uit de kast kwam, duwde zij me ook steeds verder weg. Nu heb ik bijna geen contact meer met haar, puur omdat ik homoseksueel ben. In het begin nam ik het haar erg kwalijk. Ik was boos maar vooral gekwetst omdat ik voor zo’n onbenullig detail aan de kant werd gezet, want dat is het uiteindelijk. Ja, het is iets waar soms heel moeilijk over wordt gedaan, maar het is maar een klein deel van wie je bent.

Als je het hem vertelt kan het twee kanten op gaan. Hij kan ervoor kiezen zijn aversie voor biseksualiteit aan de kant te zetten, maar hij kan er ook voor kiezen jou aan de kant te zetten. Als hij voor het eerste kiest, kan het gedoe veroorzaken binnen zijn familie, dus je moet het hem niet kwalijk nemen als hij daar bang voor is. Als hij het tweede kiest, betekent het dat hij niet de juiste persoon is voor jou.

Nou snap ik heel goed dat je het moeilijk vindt om hem te vertellen dat je biseksueel bent, maar zoals ik al wel eerder onder topics heb gezegd: mensen vinden liegen vaak erger dan harde feiten. Denk daar goed over na en weeg af wat jij belangrijker vindt.

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Wat een lastige situatie seg!

Als eerst wil ik zeggen dat je niets moet zeggen als je bang bent voor de reactie van andere. Het  is zeker niets om je voor te schamen! Je mag trots zijn op jezelf dat je bi bent! Laat al die mensen maar zeggen wat ze willen zolang jij gelukkig bent als bi is het geen enkel probleem! 
 

suc6 verder!

 

grtjs Lisa

Hey

Ik ben zelf ook moslim maar ik support lgbtq+.

Ik vind dat je vriendje je gewoon moet accepteren en als hij dat niet doet dan vind ik dat jij degene moet zijn die het uit maakt.

Trouwens een vriendin hebben in Islam is verboden, alles buiten trouwen is verboden, dus je vriendje houdt zich niet aan alle regels en zou dus wrs niet heel gelovig zijn.

Reputatie 3
Badge +2

Ik weet niet heel veel over jullie, maar als je bi bent of iets anders zou ik hem dat gewoon vertellen en als die het dan wil uitmaken hem dumpen voor die jouw kan dumpen en vervolgens verder gaan met je leven, maar dat wil je waarnschijnlijk niet en dat snap ik, maar ik heb ontdekt dat je veel gelukkiger leeft  als je niemand weg kan duwen door te vertellen hoe je je voelt.

Reputatie 6
Badge +7

Op zich zou het toch niet uit moeten maken?

Voorbeeld. Stel dat je hetero bent. Dan kun je dus verliefd worden op een andere jongen.  Het kan. Maar het gebeurt niet want je bent verliefd op je vriendje. 
En als het wel gebeurt gaat het uit met dit vriendje.

Dus als je bi bent zou je verliefd kunnen worden op een meisje - nou én?  Je wordt het toch niet?

En als het wel gebeurt gaat het uit met dit vriendje - wat is het verschil?   

Je kunt ook door rood licht fietsen maar je krijgt geen boete voor iets dat je kunt.  Alleen voor iets dat je doet

Ik denk dat jouw vriendje een beetje rare onzekere ideeën heeft over bi zijn.  

Op zich zou het toch niet uit moeten maken?

Ik snap je gedachtegang en redenatie, maar het is bij religie (zeker bij de islam) meestal meer een kwestie van tradities en principes. Als desbetreffende jongen streng de voorschriften van zijn geloof volgt, dan is het niet onverklaarbaar dat hij moeite heeft met andere seksualiteiten dan hetero.

Maakt dat het niet-accepteren juist? Nee, ik ben van mening van niet; maar het is wel iets dat nu eenmaal zo is.

Reputatie 6
Badge +7

Op zich zou het toch niet uit moeten Als desbetreffende jongen streng de voorschriften van zijn geloof volgt, dan is het niet onverklaarbaar dat hij moeite heeft met andere seksualiteiten dan hetero.

 

Tsja,

Dan zou ik het gewoon niet zeggen.

Het is ook eigenlijk geen informatie.   “Ik zou verliefd kunnen worden op een meisje”.
Ja, je kunt ook door rood fietsen en naar Amerika verhuizen en op Trump stemmen. Maar het is belangrijk wat je doet. Wat je kunt zegt echt helemaal niks.

 

Trouwens:  ik ken iemand die gewoon helemaal honderd procent hetero was en toen een vrouw tegenkwam waarmee het klikte. En die zijn nu getrouwd.
Dus je kunt wel zeggen ‘ik ben hetero’ maar dat is geen garantie dat je bij de juiste vrouw niet verliefd wordt. 

Dus ‘ik ben bi of hetero’  zegt eigenlijk helemaal niks.  Bi betekent ‘ik zou kunnen’ maar niet ‘ik wordt automatisch verliefd op elk meisje dat voorbij fietst’.

En hetero zegt, heel eerlijk, “ik denk vandaag dat ik hetero ben”.  Met garantie tot overmorgen.

 

Dus, aan TO: Vertel je vriendje niet wat hij niet wil horen. Het heeft geen zin.

Dus, aan TO: Vertel je vriendje niet wat hij niet wil horen. Het heeft geen zin.

Niet helemaal mee eens. De TO zal de lastige keuze moeten maken tussen vrijheid (van seksualiteit) en haar relatie. Ik zou voor de vrijheid (van seksualiteit) kiezen, je kan immers moeilijk een relatie in stand houden en gelukkig zijn als jij je voor je vriendje anders voor moet doen dan je bent, omdat hij zo beperkt is.

Ik raad de TO aan om het (lees: haar seksualiteit) niet te verbergen en er open over te zijn tegen haar vriendje. Als hij het accepteert is dat helemaal mooi. Mocht hij dat niet doen, dan is hij het niet waard en zal je het uit moeten maken; hetgeen op de lange termijn alleen maar positief is. Succes!

Reputatie 6
Badge +7

Dus, aan TO: Vertel je vriendje niet wat hij niet wil horen. Het heeft geen zin.

Niet helemaal mee eens. De TO zal de lastige keuze moeten maken tussen vrijheid (van seksualiteit) en haar relatie. Ik zou voor de vrijheid (van seksualiteit) kiezen, je kan immers moeilijk een relatie in stand houden en gelukkig zijn als jij je voor je vriendje anders voor moet doen dan je bent, omdat hij zo beperkt is.

 

Binnen een relatie heb je geen vrijheid van seksualiteit.  Je kunt niet sexueel actief zijn met iemand anders, dat heet vreemdgaan.  Dat betekent heel vaak het einde van de relatie.

De ‘vrijheid’ binnen een relatie gaat dus over zeggen maar niet over doen. 

 

Als je het niet doet;  Maakt het dan uit met wie je het niet doet?

“Ik ben niet vreemd gegaag met Jan”.  Fijn, ok.

“Ik ben ook niet vreemd gegaan met Marieke”.  Wààààt? Dat is vreselijk tegen mijn geloof!   

Eh. Dat is toch raar...

 

Reageer