help, ben ik een jongen of een meisje? :(

  • 23 June 2021
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben een meisje van 12 jaar maar ik weet niet helemaal zeker of ik wel een meisje ben. ik heb namelijk de afgelopen tijd daar heel erg last van. ik voel me een jongen maar ook weer niet en zelfs soms voel ik me geen van beiden. ik voel me hier aldoor zo rot door en ik kan niet eens gewoon gaan douchen zonder een rot gevoel over mijn lichaam te hebben. ik weet niet wat ik hier aan moet doen. ik heb er al geprobeerd om met m'n ouders te praten maar dat helpte niet. ik weet 't gewoon niet meer en heb zelfs aan zelfmoord zitten denken door dit en andere dingen. 


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey! Ik denk dat je misschien genderfluid bent! Dat is dat je op sommige dagen je bijv een meisje voelt, en op sommige dagen ook andere genders bijv jongen, nonbinary of iets anders. Ik hoop dat dit helpt ! <3

Heyy

 

Zelfmoord is echt niet de oplossing!! Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Verder kan je ook iedere dag tussen 11 en 21 uur met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vindt..

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

De pubertijd brengt soms flinke struggles met zich mee. Je veranderd enorm door alle hormonen en begint enorm te twijfelen over jezelf.. Dat is op zich niet raar en veel jongeren hebben daar last van, maar je ervaart dit misschien wel heel extreem. 
 

De beste oplossing is om hier met iemand over te praten. Dat kan zoals ik al had aangeven anoniem met de kindertelefoon. Misschien is het ook prettig om je gevoelens en twijfels met iemand in je omgeving te bespreken? Je kan bijvoorbeeld met je ouders praten, of met je mentor, een andere docent, je huisarts, een familielid of een vertrouwenspersoon. De mensen in je omgeving zullen jou respecteren zoals je bent, willen je helpen en steunen en willen dat jij gelukkig bent met jezelf!

 

Als je zeker weet dat je geen meisje bent, maar wel een jongen zou je dat ook kunnen worden. Ik heb daarvoor even een linkje gebruikt om iets duidelijk uit te leggen hoe dat in elkaar zit.

Het linkje waar ik het over heb : https://sense.info/nl/ontdek-je-lichaam/transgender/ben-jij-transgender


Verder zijn er ook heel veel jongeren die zich geen van beide geslachten voelt.. of juist allebei een beetje.. Om daar meer informatie over te lezen heb ik weer een linkje gebruikt!

Het linkje over dit onderwerp : https://sense.info/nl/faq#wat-is-non-binair

 

Onthoud in ieder geval dat jij echt mooi bent zoals je bent! Wees wie je wilt zijn :D

 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Ik denk het zelfde als lumi333, maar weet natuurlijk niet (pricies) hoe jij je voelt.

Ik weet dat dit niet zo voor jouw voelt, maar het is echt helemaal niet erg dat je nog niet pricies weet hoe je je voelt, veel mensen komen er pas veel later achter. Dus je hebt alle tijd om het uit te zoeken.

Ik heb ook nog een tip die je kunt overwegen: je kunt beginnen kleding te dragen die wat mannelijker is (mischien doe je dit al), zodat je je mischien als dat eerst wel zo was minder ongemakkelijk voelt in je kleding, maar ook weer niet zo veel mannelijker dat mensen vragen gaan stellen (lijkt me niet fijn voor jouw).                   (Ik ben niet bepaald een kleding kenner maar als je vragen hebt over kleding kun je ze vragen)

Ook wil ik zeggen dat zelfmoord niet de oplossing is, maar mag ik vragen wat de andere redenen zijn waarom je het overweegt?

Reputatie 1
Badge

Hi, ik wil even zeggen ik vind dat het niet uit zou moeten maken wis of wat je bent, en op wie je verliefd wordt, als je maar gwn jezelf bent, dus ook niet voor bijv. je vrienden dus miss is het een goed idee om het ook aan je vrienden te vertellen zodat zij je ook kunnen helpen en als ze kut reageren zijn ze jouw vriendschap niet waard.

Reageer