Vraag

een nieuwe naam

  • 18 May 2023
  • 11 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben ben 17 en een trans man. Ik wil graag een mannelijke naam gebruiken maar ik twijfel tussen Daniël en Benjamin. Ik heb het aan mijn vrienden gevraagd welke zij vinden dat het beste past, maar daar komt een 50/50 antwoord uit. Hebben jullie nog tips?


11 reacties

Eigenlijk moet je niet afgaan op wat je vrienden zeggen, maar kiezen voor een naam waar jij zelf achter staat en blij mee bent. Jij moet met deze naam verder en niet een ander. Succes met kiezen!

@TikTak Ik heb het zelf geprobeerd, maar ik blijf twijfelen waardoor ik dacht dat mijn vrienden vragen helpt misschien 

@TikTak Ik heb het zelf geprobeerd, maar ik blijf twijfelen waardoor ik dacht dat mijn vrienden vragen helpt misschien 

Mijn ouders zeggen altijd… bij twijfel niet doen! 

Misschien moet je het even laten rusten en er later nog eens over nadenken?

Ik zou je ouders laten kiezen.  Ze hebben je eerste naam ook gegeven.  

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @psvv123 ,

 

je kunt ook voor een dubbele naam kiezen…..

Daniël Benjamin of Benjamin Daniël en dan als roepnaam eentje kiezen of een afkorting, bijvoorbeeld noem mij maar DB (spreek uit diebeee of deebee of zoiets, net wat jij leuk vindt) of BD kan natuurlijk ook.

Heb je nog meer keus en wordt het dan nog moeilijker of kun je nu al dingen wegstrepen??

 

Ik ben benieuwd 😉

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Misschien een totaal andere naam? Het hoeft niet per se Daniel of Benjamin te zijn tochh?  Uiteindelijk is het jouw keuze en niet die van je vrienden.

Reputatie 7
Badge +9

Je kan inderdaad zoals hier boven ook een heel andere naam kiezen. Het hoeft namelijk niet persee daniel of benjamin, tenminste. Ik hoor je twijfelen dus dat zou ik doen. Uiteindelijk blijft het jou keuze

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @psvv123 ,

 

je kunt ook nog naar de herkomst van de naam kijken, misschien dat dit helpt?

Als de keuze alleen tussen Daniël en Benjamin gaat:

Benjamin is een Hebreeuwse naam en betekent 'zoon van mijn rechterzijde'. Het is een samenstelling van de woorden 'ben', dat 'zoon' betekent en 'yamin', dat 'rechterhand' betekent. In zijn geheel betekent de naam Benjamin dus 'zoon van mijn rechterzijde'. De naam kan ook 'het geluk' betekenen.

bron: https://www.24baby.nl/babynamen/benjamin/

 

Daniël is een Hebreeuwse naam en betekent 'mijn rechter is God'. Daniël was een van de vier grote profeten uit het Oude Testament. Tijdens zijn leven vervulde hij een belangrijke positie aan het Babylonische hof. Al vrij vroeg in de middeleeuwen was de naam Daniël in ons land populair.

bron: https://www.24baby.nl/babynamen/daniel/

 

Succes ermee

 

Btw, in jouw profiel staat transmeisje, dus misschien is er iets misgegaan bij het klikken op jouw keuze….just saying

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

@MickeyMouse dit is al get weggestreepte lijstje (Thomas is er wel aan toegevoegd). Ik heb al een 2e naam gekozen, namelijk Levi

Reputatie 1
Badge +1

Noem jezelf Govert, het klinkt mooi en stoer

Badge

Misschien kun je beide namen (of andere uiteraard) ergens online uitproberen, dan kun je ervaren hoe het voelt als mensen je aanspreken met die naam en op basis daarvan een keuze maken :)

Reageer