Vraag

Ben ik gay?

  • 21 March 2023
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Badge

Hoi Hoi, ik Ben Ryan, en ik Ben 13,kindere in mijn klas zeggen dat ik gay Ben, en ik begin steeds meer te twijfelen, alleen als ik het zeker weet, hoe kan ik can het best uit de kast komen

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MisGayAnoniempje,

 

kinderen in jouw klas kunnen van alles zeggen, maar het gaat er natuurlijk over hoe jij je voelt.

Ben je wel eens verliefd geweest op een jongen en zie je het wel voor je dat je verkering met een jongen zou hebben?

Dat zijn best ingewikkelde vragen en het is nu ook nog niet erg als je het nog niet precies weet. Ik zou het best snappen als je er zelf nog eerst nog eens over wilt denken als je er nog niet uit ben. Misschien moet je het gewoon eens uitproberen als je gevoelens hebt voor een andere jongen. Het kan ook dat je op allebei valt, dus op jongens en meisjes en dan kun je bi zijn.

Het kan ook dat je er zelf wel uit bent en dan kun je het, als je wilt, aan anderen vertellen., dus uit de kast komen.

Iedereen moet zelf weten hoe ie dat doet. Er zijn eigenlijk geen regels voor. 

Je vertelt het bijvoorbeeld eerst aan een goede vriend of vriendin of aan (één van) je ouders en dan kun je later zien wanneer je het ook aan anderen gaat vertellen.

Voel je je er het beste bij om het bijvoorbeeld gelijk aan je hele klas te vertellen dan is dat ook goed, als jij dat wilt.

Soms noemen andere kinderen iemand gay omdat ze bijvoorbeeld vinden dat iemand niet ‘stoer’ genoeg is als jongen, maar er zijn ‘stoere gays’ en ook zijn er wat ‘gevoeligere hetero jongens’, dus dat alleen zegt niks over of je gay of hetero bent. Als je verliefd wordt en verkering wilt met iemand van hetzelfde geslacht, dan zegt dat meer over gay of bi zijn.

Uit de kast komen kun je doen door het te vertellen irl of via een briefje of zo. Als je het spannend vindt om het persoonlijk te vertellen aan je moeder ofzo, dan kun je bijvoorbeeld vlak voordat je naar school gaat een briefje voor je moeder (of vader, of allebei) achterlaten op een plek waar ze het zeker gaan vinden.

 

Ik heb het vorig jaar gewoon tegen mama verteld en eigenlijk wist ik al dat ze goed ging reageren, omdat ze het al eens gezegd had, dat ik mezelf mocht zijn en dat alles goed was. Toch vond ik het wel een klein beetje spannend, maar eigenlijk was het fijn om het verteld te hebben.

 

Als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel.

 

 Veel plezier op je ontdekkingstocht en geniet er van 😉

 

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 1
Badge

Hey @MisGayAnoniempje 

Wat mij erg heeft geholpen is om, als je bijvoorbeeld het een goede vriend(in) gaat vertellen, eerst aan hem / haar te vragen of hij gay is. En dan is het daarna makkelijker om het zelf te zeggen. Of hij /zij vraagt het terug. Dan is het nog makkelijker. 

Hoop dat je er wat aan hebt

Stibbel

Reageer