Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

zakgeld

• 29 oktober 2011
  • 36 reacties
  • 3304 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik ben 15 jaar en krijg maar 3 euro zakgeld per week. Veel te weinig, zo krijg ik nooit mijn Ipad. Mijn ouders hebben genoeg geld, maar vinden 3 euro genoeg voor mij. Op internet zag ik dat ik meer moet krijgen. Wat doe ik om mijn ouders zo ver te krijgen?

36 reacties

Ik ken jouw probleem. Ik kreeg ook veel te weinig. ik heb toen met mijn ouders internet gekeken en toen zagen zij wat anderen krijgen. dus misschien moet je dat eens proberen. website is www.nibud.nl suc6!
Ik ken jouw probleem. Ik kreeg ook veel te weinig. ik heb toen met mijn ouders internet gekeken en toen zagen zij wat anderen krijgen. dus misschien moet je dat eens proberen. website is www.nibud.nl suc6!

Hai Supercaro,

Jij hebt echt een goeie tip aan Chanel gegeven! :D
Dat zien we graag.

Groetjes Kim
Hoi,

Ik krijg zelf ook zakgeld. 5 Euro in de week. Maar als ik dan 1 euro meer vraag dan zeggen dat 5 euro al veel is voor mijn leeftijd. Maar eigelijk als je logisch nadenkt dan zijn je ouders niet verplicht om je zakgeld te geven. Je kan misschien eens een klein bijjobke zoeken? Misschien heb je jouw ipad dan sneller?

Hopelijk heb ik jou geholpen?
Een ipad kan leuk zijn. Dat kan ik weten!
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je ouders geven je zakgeld en hun mogen weten hoeveel dat is.
De ene ouder vind dat bijvoorbeeld een 10 jarige 10 euro per maand moet krijgen en de ander 5 euro in de maand.

Er zijn geen wetten over zakgeld dus je kan je ouders niet dwingen om meer zakgeld te geven.

Wat je wel zou kunnen doen is op tafel leggen dat je voor een Ipad wilt sparen en dat je het niet zou gaan uitgeven voor ''onnozele dingen''.
Zeg we heten niet allemaal Joshua.
3x4=12 in de maand. Is aan de lage kant. Een vriendin van me krijgt maar 10!
Ik kreeg dat ook op jouw leeftijd, je kan natuurlijk ook een bijbaantje nemen om te sparen voor een iPad? Daarvan leer je ook veel! 😉 Bij de supermarkt bijvoorbeeld? Daar willen ze heel graag 15-jarigen!
3 euro is inderdaad niet veel, maar misschien kun je wat klusjes in huis doen voor wat extra geld of een bijbaantje zoeken voor in de vakantie

xx Bloem
Nouja, Ik krijg 16 euro per maand, maar ik moet daar oowk cadeautjes etc. voor kopen....geen kleding...Vorig jaar kreeg ik 2 euro per week maar omdat ik naar de middelbare ging krijg ik nu het dubbele......xxx
Ik krijg eigelijk te veel voor mij leeftijd denk ik. Ik ben namelijk 13 en ben nog lang geen 14. Maar ik krijg 70 euro in de maand. En daar hoef ik geen kleding cadeautjes etc. voor kopen.
ik ben 13 en krijg 6,50 in de maand en moet ook cadeautjes kopen..
ik ken het dat je te weinig krijgt..
maar als ik in huis klusjes doe kan ik 5 euro extra verdienen..
miss kan je er met je ouders ook zo over praten??
Ik ben 12jaar en ik krijg 15 euro in de maand
Ik ben 15 n ik krijg allebei mijn ouders 40 up per maand in totaal dus 80 maar ik moet.er wel mijn kleding en cadeautjes van kopen, ook mijnwinterjas
De site http://www.nibud.nl is een goede geldsite voor jongeren.Bijbaantjes en extra klusjes doen helpen ook. Maar je moet deze site maar 'ns laten zien aan jouw ouders. Als je de link aanklikt kom je op het home van nibud. Bovenaan zitten allemaal blauwe hokjes, daar staat: Home, omgaan met geld, inkomstene enz. Dan klik je op omgaan met geld en dan staat er links weer een rijtje. In het 2e blokje van dat rijtje staat: Kinderen en geld. Als je dat aanklikt opent het balkje zich en dan kun je kiezen uit verschillende dingen zoals: kleedgeld, zakgeld, bel(tegoed) geld enz.

Hopenlijk kun je je ouders hiermee overtuigen.

B'rdy
ik krijg helemaal geen zakgeld.

mijn ouders zijn gescheiden, maar mijn moeder vind het onnodig. mijn vader geeft €5,- per weekend dat ik kom
Ik word over een tijdje 16. Ik krijg 2 euro per week.. Maar we vergeten het zo vaak! Dat ik nu ongeveer 5 weken al niets heb gehad bedenk ik me nu. Ik heb hier genoeg aan. Kaar ik snap ook wel dat jij meer wilt! Laat eens een briefje in de klas rond gaan en laat erop schrijven wat iedereen krijgt. En kijk eens op het internet! Daag zijn een aantal goede sites! Bekijk het dan samen met je ouders en overleg of je misschien wat mee kan krijgen!
ik ben 12 en ik krijg 3 euro per week 😃
maar van mn opa en oma en tante en oom krijg ik altijd 10 of 20 euro als ik langs kom 😉
lekker veel sparen dus
ik krijg nog geen zakgeld alleen bij mijnvader en dan €5,- per weekend dat ik kom
Dit is echt belachelijk! Ik ben 12 ( bijna 13 ) en ik krijg al 6 euro per week. Bovendien krijg ik vanaf mijn 15e 80 euro kleedgeld per maand. Dit is dus 20 euro per week. Ik zou serieus met je ouders gaan praten, en vertellen dat dit absoluut te weinig is. Vertel ze dat ze eens op internet moeten kijken naar het gemiddelde ofz. suc6
ik krijg niks.
verwijderd: niet respectvol
ik krijg ook veel te weinig zakgeld, maar tien euro per maand ;'(
en als ik zeg dat ik veel te weinig krijg zeggen ze;
'' toen ik jong was kreeg ik helemaal geen zakgeld ''
en dan zeg ik ;
''je mag geen oude koeien uit de sloot halen dat zeggen jullie
zelf ook altijd ''
en dan moet ik naar me kamer ofzo ;'(
xxxxsucces

Reageer