Word je aangenomen met blauw haar?

  • 20 October 2015
  • 14 reacties
  • 3979 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hei iedereen. (tijdje terug :o)

ik ga binnenkort blauw haar nemen 🙂 maar ja ik ben nu 14 en mag al een paar baantjes enzo 😃 maar mij ouders gaan weer zeiken omdat ze het het liefst NIET willen :s en zegen van 'ja maar je word dan toch niet aan genomen voor baantjes' maar ik wil dus weteb is dat waar? :o

met vriendelijke groet

.MeisjeMetVeelProblemen.

14 reacties

Dat ligt er helemaal aan waar je solliciteerd. Als je bij een tatoo/piercing zaak wil gaan schoonmaken of een krantenwijk neemt dan kan je prima worden aangenomen. Maar in de bediening in een leuk café, koffietentje of restaurant wordt je niet aangenomen met blauw haar. Als vakkenvuller misschien nog wel, maar achter de kassa kom je weer niet.

De meeste zaken zullen je echter weigeren, er is op dit moment een grote werkeloosheid en veel mensen zijn op zoek naar een baan. Bedrijven hebben veel luxe in het kiezen omdat veel mensen solliciteren. Mensen die er degelijk uitzien en een normale haarkleur hebben zullen dus de baan krijgen.
Reputatie 2
Badge +17
Dat wat Hondenkoekje zegt is zeker waar.

Tegenwoordig is het zo hoe mooier je bent of hoe meer je als een doorsnee mens over komt, hoe sneller je een baan krijgt. Soms best handig 😉
Wauw, we zitten best wel in hetzelfde schuitje op het moment.
Ik wil mijn haar ook deels blauw verven maar zag hiervan af omdat ik aan het solliciteren was. Ik heb nu net een baan aangeboden gekregen bij de Jumbo en ben van plan om als ik daar een tijdje werk te vragen of het oké is of echt tegen de regels. Misschien kun jij dat ook doen.
Ligt er geheel aan waar. Maar reken maar niet op al te positieve reacties, ook niet van klanten. Het ligt er denk ik best wel aan waar je werkt. Ik ben niet ontslagen toen ik mijn haar groen verfde, maar echt leuk vonden ze het niet.
Ik werk trouwens ook achter de kassa. Ze vonden het niet echt een probleem, maar de reacties van klanten zijn soms echt verschrikkelijk. Het varieert van "verkeerde kleurspoeling?" Tot "goh dat zou ik dus nooit doen hè, mijn haar zo verpesten". Als je daar niet tegen kan, zou ik nog maar eens heel goed over je blauwe haar nadenken (zeker als je niet in de stad woont).
Verder zou je natuurlijk wel ergens kunnen gaan werken waar ze geen waarde hechten aan hoe je eruit ziet...
Liefs van mij 🙂
Hallo
Ik vind het best wel aso als die filiaalleiders van winkels jou niet aannemen alleen omdat je ander haar hebt. Wat kan hun dat nou schelen hoe je er uit ziet? En bij supermarkten heb je meestal toch zo'n stom hygienekapje op
Groet spike
Even een update op mijn vorige reactie,
Ik heb mijn haar blauw geverfd en toen wezen ze me bij de Jumbo opeens af terwijl ik al een baan aangeboden had gekregen. Ik neem aan dat het om mijn haarkleur ging, dus ik zou er wel zeker mee oppassen. In een magazijn zou haarkleur niet zoveel uit moeten maken, maar werkgevers moeten ook denken aan de indruk die ze de klanten willen meegeven. Zo'n extreme haarkleur kan ze nogal afschrikken.
Waarom wil je het blauw verven?? Dat is toch irritant want na het douchen moet je weer opnieuw die zooi erin smeren... 😕
je moet er inderdaad heel goed over na denken voordat je je haar blauw verft want sommige werkgevers willen liever niet dat er mensen met gekleurd haar bij hun werken vooral omdat het de klanten kan afschrikken wat hypnotized ook al zij het is misschien een idee als je begint met alleen een dip dye dat zit alleen in de puntjes en dan kan je kijken hoe daarop gereageerd wordt of een paar blauwe high lights hopelijk heb je wat aan alle tips

x 🙂

NIET BLAUW VERFEN
Hey
Volgensmij is het zo dat ‘bedrijven’ ‘werkgevers’ wat je het ook wilt noemen je niet mogen afwijzen door je uiterlijk. Maarja tegenwoordig verzinnen ze toch andere redenen om je niet aan te nemen so... you never know
ik ben in chique kleding winkels aangenomen met roze blauw haar en meerdere piercings in het gezicht.
gewoon doen!!
Bedrijven mogen je inderdaad niet afwijzen op uiterlijk. Maar dit ligt er echt aan wat voor baantje je neemt. Stel je hebt je hele lichaam onder de tattoo's & piercings zitten is nat natuurlijk niet zo fijn voor klanten. Sommige mensen kunnen er zelfs van schrikken. Ik heb zelf ook haar dat nog wel eens van kleur wil wisselen (blauw, paars, roze etc.) en piercings (oa in mijn gezicht) en ben tot nu toe overal aangenomen!
ik vind het eigenlijk wel een beetje onzin dat je wordt afgewezen op je uiterlijk. Ik werk momenteel net bij de Albert Heijn aan de kassa, maar ik wil mijn haar aan de onderkant paars verven... Maar ik heb geen idee of ze dat op mijn werk wel zo leuk gaan vinden. Ik heb een tijdje geleden (ongeveer 2 maanden geleden) verschillende plukjes haar blond laten verven en elke 2 weken een kleurenshampoo gebruikt die je haar een paarse kleur geeft. Dit viel echter niet heel veel op, daarom wil ik het dus gaan paars verven aan de onderkant. Mijn haar is trouwens heel erg donkerbruin. Maar ik ben dus aan het twijfelen of ik het wel moet doen of niet.. Want ik wil natuurlijk niet ontslagen worden. Bij ons in het dorp is het ook niet echt heel erg normaal om je haar een opvallende kleur te geven, iedereen gaat je raar aankijken, mijn vriendin heeft een paar dagen geleden haar haar aan de onderkant knalroze geverfd. Ze krijgt daardoor wel veel nare reacties van ouders die bijvoorbeeld tegen hun kinderen zeggen:' Als jij dat later maar niet doet...'

Maar ik weet dus echt niet wat ik hiermee moet doen, en welke keuze ik moet maken!?
Als je twijfelt of je werkgever ok zal zijn met onnatuurlijke haarkleuren, kan je dat navragen. Op die manier heb je zekerheid.

Van je omgeving heb jij het beste een beeld. Het zou naar zijn om telkens negatieve commentaar te krijgen, maar aan de andere kant lijkt het me fijn om met je uiterlijk te kunnen doen wat je wilt.

Groetjes
Kenshin

Reageer