Vraag

wil werken maar ben bang

  • 12 January 2022
  • 13 reacties
  • 390 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hiiii,

ik ben een meisje van 16 jaar en wil heel graag werken (omdat ik geld wil verdienen)

alleen het ding is dat ik heel bang ben om te werken in bijvoorbeeld een supermarkt. het lijkt me ook niet leuk om in een supermarkt te werken en er werken ook heel veel mesnen die ik ken en niet leuk vind, dus daar ga ik niet werken. Natuurlijk zijn er ook nog andere baantjes. Maar bij elk baantje zitten zoveel nadelen. Ik dacht laatst misschien moet ik gewoon een stap zetten en in de kruidvat werken maar toen zag ik weer dat dat slecht betaalde en mensen er onaardig waren. Als je gaat bezorgen bij bvb dominos moet je ook bestellingen opnemen en dat maakt me echt bang op een of andere manier. Ik wil gewoon een goed betaald baantje waar ik me fijn bij voel en ik weet het echt niet. zijn er mensen die ook sociale angst hebben en ergens werken of mensen die ergens fijn werken of mensen die gewoon tips hebben?

alvast dankje x


13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @entirelybonkers

Misschien is een krantenwijk iets voor je? Dat doe je in je eentje, dus dan heb je geen last van sociale angst. Ook kan je de krantenbezorger wanneer jij wilt, dus dat is ook nog eens flexibel. Het betaalt ook wel prima. 

Hoop dat je hier iets aan hebt. :) 

xx Eenmeisje004 

hiii! dacht ik inderdaad ook aan alleen weet ik totaal niet hoe ik moet zoeken naar die baan in mijn buurt..

Reputatie 7
Badge +14

hmmm…

Misschien als je in google intypt: Krantenbezorgen (je stad/dorp) dat je dan al een heel eind komt… 

Hoop dat je hier iets aan hebt! 

xx Eenmeisje004 

 

Een deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 8. a. Reclame maken is niet toegestaan.

 

hmmm…

Misschien als je in google intypt: Krantenbezorgen (je stad/dorp) dat je dan al een heel eind komt… 

Hoop dat je hier iets aan hebt! 

xx Eenmeisje004 

 

Een deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 8. a. Reclame maken is niet toegestaan.

dankjewel voor je hulp <3

update: ik heb nu ong een half jaar een baantje! nogsteeds vind ik het een beetje eng maar ben wel blij dat ik nu geld verdien

 

Reputatie 4
Badge +3

Wat voor baantje heb je gekozen

Wat voor baantje heb je gekozen

action, maar ben nu toch gestopt haha

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt het dus wel. ga je een ander baantje zoeken?

Reputatie 1
Badge

Misschien dat je ergens achter de schermen zou kunnen werken, zoals bijvoorbeeld afwasser bij een restaurantje ofzo. dan heb je wel werk, en toch weinig sociaal contact lijkt me. al heb ik zelf geen ervaring dus weet ik het niet zeker, maar dat is mijn idee :)

Reputatie 3
Badge +1

ik werk zelf in de spoelkeuken in een restaurant horeca betaald altijd wel best prima volgens mij en als je in een dorp of dicht bij het platteland woont kun je altijd nog bij een boerenbedrijf gaan werken

Hallo! Werk kan eng zijn, vooral als je sociale angst hebt. Maar maak je geen zorgen, je bent niet de enige. Veel mensen zijn bang om in openbare plaatsen zoals supermarkten of restaurants te werken. En dat is oké. Maar geef een baan niet op alleen omdat het niet perfect is. Je kunt klein beginnen, zoals een baan in een winkel, om je niche te vinden. En vergeet niet dat de mensen met wie je werkt verschillend kunnen zijn. Vergeet niet dat werk een kans is om geld te verdienen en ervaring op te doen. Ik wens je veel succes bij het vinden van een baan die aan je eisen voldoet.

Badge

Hoii,

Ik heb zelf eieren bezorgt. Ik doe het nog steeds maar ik ga stoppen want ik ga verhuizen. Het kost maar 3 uur in de week en je verdient best wel veel. Ik had zelf ook echt een grote angst om met mensen te praten die ik niet kende. Toen ik over werd gehaald door mijn moeder om het toch gewoon te proberen was het eigenlijk best wel leuk. Eerst ging ik gewoon op een gesprek samen met 1 van je ouders die mocht dan mee wat voor mij wel heel fijn was want dan hoefde ik het eerste contact niet te leggen maar werd ik toch geïnformeerd. Daarna kwamen er 2 mensen van het bedrijf die samen met mij gingen lopen door mijn wijk om te vragen als de mensen klant wilden worden. Het was fijn want ik kende veel mensen in de buurt dus was het minder spannend en toen ik uiteindelijk bij een huis aan kwam waar een vriendin van mij woonde durfde ik het zelf te vragen. Ze gingen nergens op aan dringen dus als ik het niet durfde was ook oke. Later loop je voor de eerste keer zelf maar je kan natuurlijk ook iemand mee vragen die de eerste paar keer mee loopt.

Reputatie 1
Badge

Hoii,

Ik heb zelf eieren bezorgt. Ik doe het nog steeds maar ik ga stoppen want ik ga verhuizen. Het kost maar 3 uur in de week en je verdient best wel veel. Ik had zelf ook echt een grote angst om met mensen te praten die ik niet kende. Toen ik over werd gehaald door mijn moeder om het toch gewoon te proberen was het eigenlijk best wel leuk. Eerst ging ik gewoon op een gesprek samen met 1 van je ouders die mocht dan mee wat voor mij wel heel fijn was want dan hoefde ik het eerste contact niet te leggen maar werd ik toch geïnformeerd. Daarna kwamen er 2 mensen van het bedrijf die samen met mij gingen lopen door mijn wijk om te vragen als de mensen klant wilden worden. Het was fijn want ik kende veel mensen in de buurt dus was het minder spannend en toen ik uiteindelijk bij een huis aan kwam waar een vriendin van mij woonde durfde ik het zelf te vragen. Ze gingen nergens op aan dringen dus als ik het niet durfde was ook oke. Later loop je voor de eerste keer zelf maar je kan natuurlijk ook iemand mee vragen die de eerste paar keer mee loopt.


Ik ben blij dat je een baan hebt gevonden die je leuk vindt en die je helpt je angst om met vreemden te praten te overwinnen. Dit kan heel nuttig zijn als je je angsten kunt overwinnen en uit je comfortzone kunt stappen.

Reageer