Vraag

wil niet naar werk

  • 31 March 2020
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

 

ik ben iemand van 17 jaar en ik heb een bijbaantje. Afgelopen weken (twee weken) ben ik erg ziek geweest en ik ben nu nog niet helemaal hersteld maar je zou kunnen zeggen dat het goed gaat. Mijn werk belt mij bijna elke dag op of ik beter ben.

Das allemaal wel aardig enzo, maar dat doen ze alleen maar om te kijken of ik weer kan werken. Daarover gesproken, mijn ouders willen niet dat ik in deze periode omtrent het Coronavirus werk aangezien ik al een keer heftig en lang ziek was. We weten niet of dat corona was, maar als het Corona was zou ik het op werk opgelopen hebben. De laatste drie dagen ging ik letterlijk alleen lopend van werk naar huis. Nu moet ik dit tegen mijn baas vertellen, dat ik voor onbeperkte tijd niet kan werken, maar hoe? 
 

mijn vragen zijn dus:

  • heb je eigenlijk het recht on thuis te blijven omtrent dit virus ookal kun je gewoon werken?
  • als je minderjarig bent zijn het je ouders die over je beslissen dus mijn baas kan het mij niet kwalijk nemen toch?
  • Hoe moet ik het hem vertellen?

Groetkess,

Sinaasappel

 


1 reactie

Hey Sinaasappel

 

Hoe jouw contract is opgesteld, weet ik niet. Ik stel voor dat je de vragen waar je mee zit, aan je baas stelt. Deze zal je vast de nodige antwoorden kunnen bieden. 

 

Rust allereerst maar goed uit. Je bent zwaar ziek geweest, en daar kan je flink moe van worden. Als je toch zou besluiten te gaan werken, doe je dat best wanneer je je weer kiplekker voelt. 

 

Gr. Kenshin

Reageer