Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

wil me ouders graag helpen met hun geld problemen

• 9 september 2013
  • 18 reacties
  • 5741 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik wil graag me ouders helpen me ouders hebben dikke finaciele problemen soms kunnen ze geen boodschappen doen omdat ze geen geld hebben ze kunnen tegenwordig moeilijk aan avond eten komen en ze zijn bijna nooit thuis dus ze zijn er ook niet om mij te steunen met school(ik woon bij me vader)
me ouders samen,zitten  denk ik zowiezo over de 30.000 euro in de schuld.
dus ik had het er met vrienden over om hoe je snel geld kan maken,en eentje kwam met overvallen maar dat is niet wat je zo kan doen en eentje kwam met drugs dealen.
klinkt raar maar ik begon er serieus over na te denken,maar de probleem is ik kan hier geen wiet zaden naar binnen halen want dan komt me vader erachter en me moeder wordt dan al helemaal boos want ik en me moeder zijn islamitisch.
dus kan iemand me helpen hoe ik snel heel veel geld kan krijgen. 

18 reacties

Je bent 15, dus je kan gwn bij een winkel solliciteren als je wilt (:
ja ik werk ook 🙂 maar ik verdien maar 90 euro per maand en het is erg lastig om 30.000 euro op te halen met 90 euro per maand
Sneeler zal je het helaas niet verdienen op die leeftijd, althans weet ik niet hoe ;/
uhm, ik weet niet hoe het is als je in zo'n situatie zit, maar praat er met je ouders over wat jullie kunnen doen. ik hoop dat het gauw weer goed zit bij jullie thuis !
Afhankelijk van hoeveel je werkt kun je bij de Mac 300+ per maand verdienen, een jongen die vroeger bij mij in de klas zat werkt 3-4x per week paar uurtjes en in het weekend 6-8 en verdient 300+.
Hee,

Ten eerste wil ik je meegeven dat jij als 15 jarige niet verantwoordelijk bent voor je ouders. Het is heel erg dat zij in de schulden zitten, maar jij bent niet degene die dit voor hun moet oplossen en ZEKER NIET(!) als jij daardoor in de problemen wilt komen. Zelf wiet kweken is heel lastig en ik kan bijna garanderen dat dat niet makkelijk gaat. Dus doe dat absoluut niet... Als jij daardoor in de problemen komt en een boete moet betalen zijn je ouders nog verder van huis. 

Het enige wat je kan doen is een baantje nemen en je ouders daarmee financieel steunen. Jij kan het schuldbedrag niet zelf betalen, maar dat wordt ook echt niet van jou verwacht. Alles wat je voor hun kan doen is meegenomen, maar overbelast jezelf niet. 
Een ochtendkrant lopen voordat je naar school gaat is een goede optie en dat verdiend heel goed...

Hopelijk heb je er wat aan! 
Ik ben het met Maris eens. Het kan niet zo zijn dat jij moet gaan werken voor de schulden van je ouders. Er is in Nederland genoeg mogelijkheid (schuldsanering, uitkering, voedselbank) om nog een beetje te kunnen leven met schulden. 

Strafbare feiten plegen om zo snel aan veel geld te komen gaat je echt niet helpen. Vroeg of laat word je gepakt door de politie en krijg je hoge boetes waardoor je nog meer geld moet gaan betalen! Dus dat zou ik zeker niet doen.
Pfoe, da's een flinke kloof, 30 ruggen.
Spoor je ouders aan om zo veel mogelijk tweedehands te gaan kopen. Leidt ze eens rond in de kringloopwinkel. Hele mooie spullen liggen daar soms. Zorg dat ze een spaarrekening openen en laat ze daar zo nu en dan geld op storten.
Oh, en het belangrijkste: STOP MET LENEN.
Heb je veel humor??? Kun je grappige of leuke filmpjes maken??Miss kun je ze dan op youtube zetten en zien hoe je dr geld mee verdiend??
hallo beste mensen ik heb een probleempje nammelijk mijn ouders hebben weinig geld mijn vader werkt niet meer en mijn moeder is ziekdus die kan ook niet werken en ik zelf ben 13 en weet niet wat ik moet kunnen jullie mij aub helpen alvast bedankt berry
Hey mensen, ik ga waarschijnlijk ook hetzelfde probleem krijgen. Me ouders gaan scheiden maar me vader is net ontslagen dus vanaf juni krijgen we de grootste inkomstenbron niet meer. Ze kunnen zonder elkaar niet zo goed overleven wabt me vader heeft niet eens geld en het salaris van mijn moeder is k*t. Hoe dan ook ben ik niet van plan om er voor op te draaien en zorg gewoon dat ik nu zoveel mogelijk bij elkaar spaar om later een goed huis en een auto te kunnen kopen en luxe te leven. Heb een baan. In tegenstelling van jou zit ik wel al op het slechte pad. Heb al gerold, gestolen, gehandeld in wiet en straatoverval gepleegd. Ik verdien zo'n €20 per week legaal en €30 illegaal dus wat dat betreft is het in echte noodomstandigheden wel goed. En bij overheidsinstanties gaan ze geheid van alles proberen om niets aan je te hoeven geven, dus daar moet je ook niet veel van verwachten. Dus in jouw geval, idd illegale dingen doen, maar doe het wel slim, anders word je gepakt. Heb nog niks met de popo gehad maar verdien aardig wat. Maar ik ben extreem voorzichtig en bij 1 vuiltje aan de lucht blaas ik het af. Dat moet jij ook doen als je het uberhaupht overweegt. Altijd goed plannen en je huid bedekken, gezicht, handen etc. En zorg voor versleten zolen zodat een voetafdruk ook niet mogelijk is. (mijn manier LoL). Ik zou het eerst heel goed overwegen want je komt niet meer uit het circuit. Hulp nodig? Zeg het maar, we zitten in hetzelfde schuitje 😢.

XLoveGangstha
En overweeg is een bedrijfje op te zetten doe ik ook.(is overigens wel me dekmantel). In oppassen, huishoudelijke dingen, tuinieren of auto's wassen, of gwn allemaal.
Hoop dat je dit doet, de beste legale manier voor de kids. En jij mag idd ook al een ochtendkrant doen, de mac is volgens mij vanaf 16.

XLoveGangstha
Ik wil geen small time hustler zijn als je snapt wat ik bedoel, ook hoef ik geen tips want ik ken er genoeg.
 50 euro per week is wel weinig als je illegaal bezig bent dus is het voor de 50 euro per week de moeite zeker niet waard.
ook wil ik niet dat ik andermans leven kapot maak.(tenzij het de overheid is)
als ik geld ga maken dan heb ik het over duizende euro's ik ben geen gangster ik wil alles doen zonder dat mensen erachter komen en zonder dat mensen gewond raken bijvoorbeeld de diamond heist op schiphol. en no offense maar ik hoef geen hulp van een 13 jarige dus ik wil wel wat serieuze antwoorden van mensen die serieus zijn.:)
Ik weet hoe jij je voelt mijn ouders hebben ook schulden mijn vader heeft ontslag genomen maar vroeger hadden mijn ouders elke cent nodig en pakte ze het van onze zakgeld en wij wouden dat ook om hun te helpen het liefst eil ik ook dat alles voor bij is soms huil ik omdat ik het al 5 jaar weet maar het is goe dom met mensen vooral je ouders te praten wees zelf blij dat je je eigen geld kan houden want mijn ouders zeggen tegen mij ga goed sparen want je wil echt niet in de schulden komen.
Badge +17
Je moet eigenlijk niet de financiele problemen van je ouders oplossen. Je moet genieten van andere dingen. Het enige wat echt belangrijk is dat je weet waardoor je ouders zoveel schuld kunnen hebben krijgen en zorgen dat je ouders echt goed omgaan met het geld dat ze binnen krijgen. 
Illegaal geld verdienen zou vooral dom zijn. Ik ben 14 en werk nu een jaartje in een tomatenkas. Vreselijk werk, maar het verdient best goed! Mijn ouders zitten ook heel krap financieel, en iedere keer bied ik ze mijn geld aan want ik gebruik het nu voorlopig niet. Maar dat willen ze gewoon niet. Ze willen het niet accepteren. Je moet wel weten dat het hun schulde zijn en natuurlijk wil je ze helpen, maar je zult het niet helemaal alleen kunnen doen. Ik zou zeggen, ga werken, geef zo min mogelijk uit, geef geen geld uit aan onnodige dingen, zorg dat je om weinig dingen vraagt, koop je kleding bij bijv de primark, heel goedkoop en trouwens super leuk, of bij een kringloopwinkel maar doe vooral geen illegale dingen
Verkoop je pc of mobiel, waarop je dit bericht achter hebt gelaten 😉

Reageer