Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Werken bij Xenos of Jumbo

• 29 november 2015
  • 9 reacties
  • 3282 Bekeken

Badge +2
Hoiii,
Ik ben nu al twee maanden 15 en ben nu opzoek gegaan naar een bijbaantje. Eenmaal in het dorp een beetje rondgekeken te hebben, kwam ik bij een vacature uit van Jumbo en een vacature van de Xenos. Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met deze filialen en wat verdiend het beste?
Something

9 reacties

Something,

Heel goed dat je opzoek bent naar werk. Wees er wel van bewust dat je blij moet zijn met wat je hebt, want een baantje vinden is niet zo gemakkelijk als dat het lijkt. Ik raad het je aan op bij allebei te solliciteren. Als je bij allebei bent aangekomen kan je altijd nog kiezen, maar dat zou wel heel toevallig zijn.

Heel veel succes. Ik hoop voor je dat je aangenomen word en dat je het leuk gaat vinden.
Bij xenos verdien je goed me vriendin werkt er ook en het is een leuke winkel om te werken
Jumbo is niet leuk om te werken, de regels zijn erg strikt en vrij vragen gaat bijna niet. Als ze vragen of je op maandag kan werken maar je werkt nooit op maandag (en je hebt der gwn geen zin in) zullen ze je bijna dwingen
De Jumbo heeft strenge regels in verband met over datum voedsel en er word klantgericht gekeken. Dat ze je op maandag "dwingen" om te werken komt omdat ze te weinig vakkenvullers hebben (dat kost geld). Het is dus belangrijk dat je mee leert zeggen. De reden hoef je niet eens te vertellen, want dat gaat niemand wat aan. Bij de Xenos heb je je net zo goed te houden aan regels. Klantvriendelijkheid is een hele belangrijke. Het vullen daar komt heel precies omdat het meer breekbaar is. Er is overal weleens wat. Het gaat uit eindelijk meer of je met plezier kunt gaan werken. Dit red je voor een groot gedeelte al als je leuke collega's hebt.
Badge +2
Ik heb eerst mijn sollicitatie gedaan bij de Xenos, maar daar moest je helaas 16 zijn. Toen naar de Jumbo gegaan en kon er binnen anderhalve week beginnen! Heb pas twee dagen gewerkt, maar het zijn hele gezellige collega's. Ik ben toch blij dat ik voor de Jumbo ben gegaan want dat vind ik toch de prettigste winkel. Bedankt voor jullie reactie!
Something,

Van harte gefeliciteerd dat je bent aangenomen. Heel fijn dat je het er naar je zin hebt. Lekker centjes verdienen, heel veel succes!
Badge +17
Een supermarkt staat bekend als een erg strikte keten. Werknemers zijn vaak ontevreden over het loon, het uitbetaald krijgen en werktijden/overuren. Dit is niet alleen het geval bij de Jumbo hoor. Andere supermarkten hebben hier ook last van. Ik neem aan dat je bij Xenos en Jumbo hetzelfde betaald krijgt, namelijk het minimumloon.

Ik werk in een restaurant en dat verdient stukken beter dan een supermarkt of winkels als Xenos, Action etc.. Ik ben daar op 15jarige leeftijd begonnen, dus je moet niet meteen denken dat je door je leeftijd niet wordt aangenomen. Je kan het altijd proberen (als je het leuk vindt, uiteraard).
Trustme,

Je hebt niet helemaal gelijk. Supermarkten staan inderdaad bekend als erg strikte keten, maar dat moet ook in verband met de eisen van de klanten. Dat werknemers ontevreden zijn over het loon komt overal voor. Dat is in supermarkten zeker niet meer. Ze krijgen ook geen minimum loon. Dit mag ook niet, omdat ze moeten voldoen aan bepaalde eisen. Je moet me niet vragen welke, want daar heb ik geen verstand van. Dat je in een restaurant stukken beter verdient is ook niet zo. Ik heb in een supermarkt en restaurant gewerkt en ik verdiende evenveel! Alle supermarkten en restaurants liggen ongeveer op de zelfde lijn.

Succes!

Reageer