Vraag

werken bij Jumbo is de hell

• 20 July 2022
  • 8 reacties
  • 142 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Ik Ben 13 en Ik week bij de Jumbo. Mijn baas(ofzo iets) zegt steeds dat Ik sneller Moet werken en sneller Moet lopen. Ze behandelen mij alsof ik 18 ben ofzo, ik ben steeds niet goed genoeg, ik vind dat ze niet moeten zeuren want ze betalen mij 2 euro per uur. Ze zeggen dat ze me willen ontslaan. Mijn vader wil al met hun praten. Wat Moet ik doen?

8 reacties

Hoi! wat vervelend zeg, is dit jou eerste baantje?

Reputatie 4
Badge +1

Heej, wat vervelend dat je dit nu meemaakt!

Kijk, bij dit soort bedrijven heb je altijd een soort prestatiedruk, je moet als bedrijf zijnde een bepaalde prestatie leveren waar ze aan moeten voldoen, ik snap het wel een beetje aan hun kant, jou snap ik ook heel goed, heb zelf een tijdje bij de Jumbo gewerkt en dat ging niet altijd als gepland. Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt om te stoppen daar.

Heel goed dat je vader dit wilt oplossen, maar ik zou het eerst zeggen tegen jouw baas dat je hier niet van gediend bent, beetje meer respect is wel te verwachten van zo'n bedrijf. Al snap ik heel goed dat dit best eng is, ik kon het niet!

Al zouden ze je ontslaan, wat dan nog; de meeste bedrijven hebben personeelstekort en dat is dan hun verlies. Al snap ik heel goed dat je dan misschien je baantje kwijt bent, maar heb wel wat meer zelfrespect in dit soort situaties en kies voor jezelf!

Heel veel succes en liefs,

NAH

Reputatie 3
Badge +4

Hoi! wat vervelend zeg, is dit jou eerste baantje?

Ja

Reputatie 3
Badge +4

Update: ze gaan mijn contract niet verlengen, of terwijl ik ben ontslagen 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Annoniemgraag 

In deze tijd maakt het niet uit wanneer je eerste baantje vervelend is, want er zijn genoeg vacatures die ze niet gevuld krijgen overal dus we is vast een leuke baas. Misschien heb je al een nieuw baantje op het oog en anders zijn ze zo gevonden.

Groetjes DaVinci 

Reputatie 2
Badge +1

ga bij een kleinschalige winkel werken bijvoorbeeld geen grote kentens 

Reputatie 1
Badge

nouu dat is echt niet goed hoor van jou baas, zoals ik ook lees ben je 13 en je eerste baantje. Zulke mensen verwachten ook altijd alles van je 🙄. Maar was het eng om te werken als je eerste baantje? Want ik ben 14 en wil graag ook ergens werken maar ben bang dat ik zou alleen ben 

Badge

2 euro is niet het minimumloon, ik zou gewoon weg gaan en een ander baantje zoeken. Als je een beetje op het platteland woont zijn er genoeg plekken waar je kan werken. Je kan ook op Facebook kijken en aan mensen vragen. Succes nog!

Reageer