Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Werk ik teveel ??

• Anonymous
  • 0 reacties
hee , ik ben een meisje van 13 jaar , doe VWO. En heb 3 bijbaantjes : dat zijn : bij de fruit teler onkruid wieden  , hondjes uitlaten , oppassen en soms doe ik wat extra klusjes zoals auto's wassen ...

ik doe onkruid wieden zaterdag , hondjes uitlaten elke dag en oppassen ongeveer 2x in de week .. 

Daardoor ben ik vaak moe en uitgeput .. Het neemt per dag ongeveer 2u tijd in beslag , met oppassen soms wel 5u ..  Maar werk ik teveel ?? 
Mn ouders vinden van wel , ik van niet .. Moet ik stoppen met m'n bijbaantjes ?? Ik verdien er wel lekker mee , dus dat zou zonde zijn !!! 

Alvast bedankt voor de reacties !! 

Groetiezz van xxxsnoepiexxx

11 reacties

Rust anders even een weekje uit, gewoon een week lang effe lekker niks doen. 
Jhaa , maar ik ben gewend om dingen te doen , en ik wil me geld gwn verdienen !! Anders heb ik een week achterstand !!

-xxx-
Heeii,

Ik vind dat je veel werkt. Maar of je té veel werkt kunnen wij niet voor je bepalen.
Als je er vermoeid van raakt dan is het misschien slim om iets minder te gaan werken.
Ga dan bijvoorbeeld 3 keer per week wandelen.
Als jij er geen problemen mee hebt, dan kan je het blijven doen.

Xxx Nadie
Prima toch!? Als jij het niet teveel vind, moet je lekker doorgaan.
Elk mens is verschillend: de een houdt van drukke volle dagen en de andere wilt veel vrije tijd.
Maar als je teveel uitgeput bent, kan je altijd 1 van je baantjes opzeggen!
als je er niet vermoeid van raakt en je wilt het zelf doen, waarom niet? maar kan je het goed combineren met school? want dat is ook belangrijk.. praat er met je ouders over en zeg dat het niet vermoeiend is en dat je het niet erg vind om te doen
Ik zou blijven oppassen (kun je ondertussen je huiswerk maken en ff uitrusten) en honden uitlaten. Dan ben je zeker weten lekker ff buiten, en je kan het baantje op zaterdag houden maar meer niet, als je straks met fyver rondloopt ben je ook niet blij😕
Ik zou blijven oppassen (kun je ondertussen je huiswerk maken en ff uitrusten) en honden uitlaten. Dan ben je zeker weten lekker ff buiten, en je kan het baantje op zaterdag houden maar meer niet, als je straks met fyver rondloopt ben je ook niet blij😕

pfeifer krijg je niet door te veel te doen, het is een echte ziekte zegmaar, een bacterie die ze ook in je bloed kunnen zien.:o
als jij er geen last van ondervindt moet je gewoon door blijven gaan met werken, maar ik zou dat absoluut niet aan kunnen. Ik vind 4 uur in de week al veel. Ik werk dan 2 dagen in de week 2 uur en daarna ben ik ook echt heeeel moe. Maar nogmaals als jij er geen hinder van hebt zou ik gewoon lekker zo door gaan!
Zolang je met het geld kan omgaan en nog tijd hebt voor je school en vriendinnen, zie ik geen reden om te stoppen met dit. Het is een stuk beter voor je dan computeren.
Je werkt wel aardig veel, je kan stoppen met het baantje waar je het meeste moeite voor moet doen en het minste mee verdient, als je zelf ook wilt. 
Bijv. hondjes uitlaten kunnen die mensen het zelf niet doen dan ? of doe je het voor oudere ? 
Je ouders hebben wel gelijk je werkt wel pittig veel. Het is wel fijn om aardig wat te verdienen, maar als je er dood moe van word is dat ook weer niet goed. Je moet sowieso wel om je gezondheid denken, als je het idee krijg dat je achteruit gaat moet je stoppen. 

Reageer