Vraag

werk, hoe kan ik zorgen dat ik beter word

  • 21 July 2021
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Sinds een maand werk ik bij een snackbar het gaat beter maar ik ben niet heel goed (ook niet heel slecht) maar soms is het druk en weet ik niet wat ik moet doen en vooral hoe en mijn baas is best snel geïrriteerd en vandaag zei ze dat ik altijd een weerwoord heb op alles naar aanleiding van dit moment → | ik wou de milkshakes gaan bijvullen en ik heb het al een paar keer gedaan zij zei dat ik goed naar de maten moest kijken en ik zei ja dat weet ik toen zei ze : anoniempje je heb altijd een weerwoord op alles ik ben hier echt even klaar mee | daarna was ik verdrietig ik ging niet huilen en liet niks merken maar hoe kan ik veranderen en zorgen dat ik beter word. Ik ben 16 en alle anderen zijn boven de 25 dus ik kan ook niet echt meepraten terwijl ik altijd een prater ben. Maar ik wil ook niet stoppen na 1 maand en mijn (pleeg)ouders vinden dat nooit goed


2 reacties

Badge

Beste 16 jarige,

Als ik een korte tip mag geven over de werkvloer is het dat je je altijd dom moet houden als een baas tegen je praat en je weet dat die baas snel geïrriteerd kan raken. Wat ik daarmee bedoel is reageer eerder met een: is goed (ook al weet je het al). Ik snap dat je wilt laten zien dat je het al kan en dat je daar dan misschien trots of geïrriteerd van raakt als je baas dat dan tegen je zegt. Maar je kan beter ja knikken en het dan goed doen, dan ziet ze ook dat je het voor de volgende keer begrepen hebt. Op een gegeven moment heeft ze niks meer om je te vertellen omdat je alles kan en dan komt het goed :)

Voor je collega's is een leeftijdsverschil uiteraard een barrière. Maar ook die 25 jarigen zijn nog niet zo gek lang geleden 16 geweest, misschien kan je een keer een gesprek aangaan over hun verleden, opleidingen e.d. dingen die jou ook interesseren. Vervolgens hoef je ook geen perfecte band te hebben met iedereen. Maar het is wel fijn als je iedereen tenminste van naam kent met een kleine backstory :)

Ik hoop dat dit je helpt.

Met vriendelijke groet,

Kevin

Reputatie 1
Badge

Hi

ik denk dat je het eerst nog een maandje moet proberen met de tips van Kevin, en als je het daarna nog steeds niet leuk vind kan je zeggen tegen je pleegouders dat je je er echt niet fijn bij voelt en dat je een ander baantje wil zoeken

Reageer