Vraag

Welke leeftijd mag je een pinkaart

  • 7 June 2018
  • 6 reacties
  • 479 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik ben nu dertien binnen 2maandzn ben ik veertien maar mijn vraag is nu : vanaf welke leeftijd mag je een pinkaart heb er zelf nog geen?

6 reacties

Hi Lieveboy333,

volgens mij kan het al heel jong, zoals je kunt lezen en zien via
https://nos.nl/artikel/2197670-kinderen-krijgen-op-steeds-jongere-leeftijd-bankpas.html

Je kunt het beste even op de site van jouw bank (als je die al hebt) kijken hoe het daar is.

Volgens mij kun je als je puber bent niet zomaar zelf een rekening openen, maar als je ouders er mee akkoord gaan is het volgens mij geen enkel probleem.

Wij hebben al een paar jaar een pinpas en we zijn nu 15, dus als je bijna 14 bent moet het wel lukken.

Gewoon even met je ouders over praten en dan komt het wel goed, toch?

Wel ff opletten wat je allemaal uitgeeft, want pinnen voel je niet zoals echt geld. Aan het begin geef je misschien te makkelijk iets uit, dus ff in de gaten houden.

Groetjes,
M&M's
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Dit moet je gewoon met je ouders bespreken. Mochten ze willen dat je een pinpas zou hebben, kun je die eind volgende week al hebben. Het heeft niks met je leeftijd te maken. Je ouders zullen een betaalrekening voor je moeten openen en daarna een pinpas aan moeten vragen. Je ouders zullen je er alles over kunnen vertellen.
Volgens mij moet je je ouders om toestemming vragen, het broertje van een maat van me is 7 en heeft al pinpas.
Bij rabobank geloof ik pas vanaf 12 jaar
je kan een jongeren kaart hebben die niet in het rood kan

Reageer