Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

We gaan FAILLIET! D:

• 15 september 2014
  • 17 reacties
  • 1006 Bekeken

Heej.

Ik kwam een tijdje geleden terug thuis van school. Ik dumpte m'n tas net zoals altijd ergens neer en was van plan om bij de bakker iets te eten te gaan halen...
Toet vertelde mijn moeder me dat ze een ontzettend moeilijke keuze moest maken. Ze zei dat ze het café (waar ik zowat in ben opgevoed en we al 8 jaar hadden)
moesten verkopen! Ze barstte in tranen uit en ikschrok me natuurlijk rot. Ik zei meteen: Nee dat doe je NIET!
Ik had geen idee waar dit ineens zo onverwacht vandaan kwam en was helemaal in de war! Ik was verdrietig, boos, bang noem maar op!
Toen vertelde ze me het hele verhaal.. We hadden eindelijk bijna alle schulden afgelost... En toen kwam de brouwerij (waar we nog een paar duizend euro aan schuldig waren) met de mededeling dat we niet genoeg winst maken! Ze willen nu dus resultaten zien.. Ik heb geen idee wat ik moet doen! Ze geven ons nog maar 3 maanden! Dit is ons café! Het mag niet falliet!

Wat moet ik doen!!!!!??

17 reacties

Ik snap dat je er verdrietig om bent.
Misschien kan je een paar goede vrienden inschakelen en een actie houden? Vaste klanten zouden het ook vast heel erg vinden!
Denk aan:
Een groot feest geven met zo goedkoop mogelijke dingen! Dus iedereen krijgt één drankje gratis en de rest moeten ze zelf betalen?
Of houd een sponsorloop?
Genoeg ideeën!
Maar, zorg dat je vrienden ervan weten, dat is wel belangrijk!
Succes!

Xx
Gratis drank weg geven is juist de reden dat we zo veel geld zijn verloren.. Maar wel bedankt voor de tips 🙂
Een feestje geven zonder gratis drank? Dus bijvoorbeeld met goede muziek, ballonnen enzo. Doe een thema-feestje, dat trekt vaak heel veel mensen! 
Verder is veel reclame maken ook heel handig, dit hoeft helemaal niet duur te zijn. Je kunt zelf posters maken en uitprinten, en overal ophangen. 

Verder zou ik zo even niet weten wat je zou kunnen doen, maar ik ga er nog over denken en als ik op nieuwe ideeen kom hoor je van me! Heel veel succes, ik hoop dat het jullie lukt om het cafe te houden! 
De brouwerij heeft het beperkt tot een maand...
We zijn falliet.
Dat is erg jammer.
Badge +17
Je moet mensen om hulp vragen. Vraag mensen om je te steunen. Organiseer iets waar mensen graag naar toe willen komen, zoals een buurt/straatfeest. Zorg dat jullie zorgen voor dranken waar mensen uiteraard voor moeten betalen. Het is voor een goed doel, dan willen mensen eerder iets meer betalen. Ik snap dat je denkt dat je al failliet bent, maar wonderen bestaan. Geef niet op, maar neem actie! Doe iets, niet niets. 

Als ik het nou helemaal fout heb, sorry. Dan leef ik heel erg met je mee, want het is echt klote om zoiets mee te maken denk ik. Heel veel succes komende tijd.
Hallo ik heb een paar ideeën, mss is het niets voor jou maar ik wil je wel graag helpen dus ik kan maar proberen
er kruipt hier wel werk in en je hebt denk ik goedkeuring nodig, maar het is het proberen waard denk ik
ik hoop dat het ondertussen nog niet te laat is
---------------------------------------------------------------------
je kan een tombola organiseren, vraag mensen om spullen te doneren, vind een leuke hoofdprijs die mensen aantrekt
vb: fiets, microgolf, ... Zorg ook voor vele kleinere kado's
Druk dan kaarten af en vraag er geld voor
voor in het geval dat je dat niet kent, het gaat ongeveer als volgt:
Iedereen schrijft zijn naam op een kaart 
je doet alle kaartjes in een doos, en trekt een kaart
wie het eerst getrokken word wint de hoofdprijs, wie het tweede getrokken word krijgt de tweede prijs,...
OF: je schrijft nummers op een kaart, wie een kaart koopt trekt een van de kaartjes
Ook geef je alle prijzen nummers (nummer 1 moet dus niet persé de grootste prijs zijn) gewoon willekeurig
dan moet iedereen zijn nummer zoeken en die prijs hebben ze gewonnen

of iets in die aard

-------------------------------------------------------------------
of: organiseer een BBQ 
iedereen brengt iets mee om te eten, zo zijn de kosten niet te groot
als er volk op af komt zorg je voor hapjes,... Kleine dingen die niet veel kosten (chips van de aldi zijn maar 20cent)
maak er reclame van en hang posters op
Tip: niemand mag drank meenemen, die betalen ze daar
----------------------------------------------------------------------------
Of: organiseer een reuze carwash
hang plakaten op met pijltjes/ sta ergens waar veel plaats is en waar mensen makkelijk kunnen stoppen
tip: liefst waar veel mensen passeren, als er geen carwash in de buurt is is het dubbel zo goed
desnoods vraag je vrouwen in de buurt om het een een zonnige dag in bikini te doen, mannen hebben er nu eenmaal een zwak voor
---------------------------------------------------------------------------------
of vraag aan je hele straat om een grote rommelmarkt te organiseren, het best ook aan omliggende straten die in de buurt zijn
ga goedkeuring gaan vragen er voor, je kan mss het best vragen dat de straat word afgezet (geen auto's,..) 
je hang er posters van op bekende plaatsen wanneer het is en in welke straat en op welk uur enzo
je gaat ook posters in je straat hangen en de mensen inlichten en vragen of ze willen meedoen 
TIP: bespreek op voorhand of ze een steentje willen bijdragen door vb 30% te doneren aan jullie, mss wel 50% of zelfs alles wat ze die dag hebben verdient
als je alles vraagt doe dit dan wel bij mensen die je kent, tenzij ze het zelf voorstellen natuurlijk

iedereen zet dus zijn oude rommel buiten, ze verdienen geld en het is nog gezellig ook
en jij krijgt dan ...% van wat iedereen die dag heeft verdient

je kan ook bevoorbeeld aan je oma vragen of ze een paar taarten wil bakken dan kan je ze verkopen terwijl de rommelmarkt bezig is
dan verdeel je ze in stukjes en vraag je 1à 2,5 euro

EXTRA TIP: steek kleine affiches in de brievenbus bij iedereen in de straat, zo zijn ze al ingeligt op voorhand
zet er op waarom je het doet en zet er in koeien van letters op dat iedereen standaard 30% van zijn bedrag geeft, tenzij ze vermelden dit te veranderen (wanneer ze meedoen) zo is de organisatie iets gemakkelijker
OF NEEM EEN LIJST MEE MET DE STRAAT NAAM EN ZET ALLE NUMMERS VAN DE STRAAT OP HET PAPIER ONDER ELKAAR, VERDEEL IN KOLOMMEN EN ZET NAAST DE NUMMER HOEVEEL ZE WILLEN GEVEN

VB:

de hoge hakken straat:
Nmr.| Deelname?| Staat af:
-----------------------------------
1    | x.                | 30%
2.   |X                  |Alles/100%
3.  |Nee.             |/
4.   |X.                |50%
5.  |                     |
6.  |X.                 |40%
7.   |nee.             |/

Legende: 
x= doet mee
leeg= onduidelijk/ nog niet geweest/ was niet thuis,...
nee= doet niet mee

Nummer 1 verdient bevoorbeeld 25 euro op de rommelmarkt dag, ze staat dus 30% af
jullie krijgen dan 7,5 euro

nummer 2 verdient 45 euro, ze staat alles af, jullie krijgen 45 euro

nummer 3 doet niet mee/ nul euro

nummer 4 verdient bevoorbeeld 8 euro,en wou 50% doneren, jullie krijgen dan 4euro

etc,etc,....
Het is te laat.
We zijn falliet.

Bedankt voor alle tips en reacties.
In een maand zouden we onmogelijk 4700 euro kunnen verdienen. Helaas.
Wat spijtig :/ 
Badge +17
Erg jammer dat jullie failliet zijn. Ik heb een vriend waarvan zijn ouders ook failliet zijn gegaan. Hij vond het de eerste maand echt klote natuurlijk, maar daarna begon die het te accepteren en te 'negeren'. Dat moet jij ook doen. Even mokken en dan weer verder gaan. Het is niet anders. Sterkte.
Dat spijt me voor me, dat jullie failliet zijn. 
WOOOOHOOOOO!!! De brouwerij laat ons blijven!!! Voor nu... Bedankt voor alle reacties! 😃
Badge +17
- onnodige quote verwijderd -
En dat betekent dat jullie niet failliet zijn?
Ja inderdaad! :D
Badge +17
Mooizo! Hopen dat het deze keer lukt om niet nog een keer (bijna) failliet te gaan, maar dat moet lukken. Hoop ik!
Super! Hopelijk gaat t vanaf nu beter

Reageer