Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Wat moet ik vragen voor mijn 17e verjaardag?

• 31 augustus 2016
  • 9 reacties
  • 10003 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of deze vraag onder 'geld en werk' hoort, maar deze leek mij het meest logisch.
Ik zit met iets en dat is dat ik absoluut niet weet wat ik moet vragen voor mijn 17e verjaardag. Ik ben bang dat mijn verjaardag een mislukking gaat worden als ik niks of alleen stomme cadeautjes krijg, natuurlijk moet ik tevreden zijn met wat ik krijg, maar daar heb ik wel moeite mee..
Ik heb alles al eigenlijk: laptop, mobiel, Nintendo 3ds waar ik niet veel mee doe, televisie, etc. Alle dure dingen heb ik al zegmaar. Het enige wat ik nu op mijn verlanglijst heb staan zijn 4 films (die ik eigenlijk al heb gezien, maar ik wil ze zelf ook graag hebben) en geld. Eigenlijk vind ik geld niet zo leuk om te vragen en mijn familieleden vinden het ook niet zo leuk om te geven. Wat mij erg leuk lijkt is dan wel een stedentrip of een reis, maar ik zou niet weten met wie, ik zei ook al tegen mijn ouders dat ik dat erg leuk zou vinden, maar toen zeiden ze met wie ik dan zou gaan, en toen voelde ik mij daar een beetje rot bij, ik dacht direct van 'dat gaat 'm dus sowieso niet worden, want met wie moet ik dat doen'? Mijn vader stelde voor om mijn eerste rijlessen te betalen als cadeau, maar dat maakt mij niet echt blij eigenlijk.. Ik weet het gewoon niet, weten jullie iets? Wat hadden jullie gekregen op je 17e verjaardag?
Ik ben een jongen trouwens, dus geen meisjescadeaus adviseren ;)

Alvast erg bedankt! Ik ben 14 september jarig.. over 2 weken dus

9 reacties

Reputatie 6
Hoi,

Dit had ik ook voor mijn 14e verjaardag. Ik heb dit toen aan mijn moeder verteld. Ik was namelijk bang iets te gaan vragen wat ik niet echt zou willen. We hebben toen afgesproken dat er een bedrag blijft staan en wanneer ik dan iets heel graag wou hebben, ik het als een verlaat verjaardagscadeau zou krijgen. Dat is wel fijn, want ik had uiteindelijk wat gevonden. (Geen idee meer wat, ik ben echt heel erg... :D)

Gr. Pin
Hee hoi,

Hmm, lastig ja. Ik heb ook altijd moeite met iets te bedenken voor mijn verjaardag..
Zoals hier boven al genoemd is zou je misschien een afgesproken bedrag kunnen afspreken en zodra je iets leuks weet je het dan krijgt?

Geld geven/krijgen vind ik zelf ook een beetje onpersoonlijk, maar dat is mijn mening haha.
Die stedentrip klinkt leuk, misschien met een goede vriendin/vriend?

Alvast een fijne verjaardag en geniet ervan!

You Can Do It.
hi

vorig jaar op mijn verjaardag kreeg ik een nieuwe laptop die veel beter en veel krachtiger was dan mijn vorige deze is veel meer geschikt voor zware games misschien is dat iets als je veel gamed en voor mijn volgende verjaardag vraag ik vishengels,molens, lijn,blinkers etc als je een visser bent net als ik is dat iets heel moois
Als je pa je rijbewijs wilt betalen! Is dat erg goed. Ik zou het doen als ik jou was!

🙂 Kost namelijk veel geld. Of koop een Game pc als je gamer bent 🙂
Het ligt er maar net aan wat je leuk vind. Je hebt bijna alle electronica al zo te zien. Misschien voor een aquarium gaan als je van natuur houdt. Als je van lezen houd misschien een e-reader. Ik zou gewoon op winkels zoals coolbue, en bol.com een beetje rondsnuffelen en misschien vind je wat leuks.
Ik vraag aan mijn ouders vaak doe cadeautjes.
Toen ik 16 werd ben ik gaan wezen wadlopen, en voor m'n 17de verjaardag ging ik naar Parijs (was ook n beetje voor het afsluiten van therapie).
Ik vind samen herinneringen maken vaak leuker dan n cadeautje.
Ik heb ook een keer aan iedereen zelfgemaakte bonbons gevraagd. En op mijn verjaardag was dan de bonbonwedstijd. Super gezellig, iedereen is op de dag zelf ook nog lekker bezig, en je blijft niet zitten met allemaal spullen die je eigenlijk niet wil.

Je kan altijd ook praktische dingen vragen. Heb je dingen nog nodig voor school? Voor als je misschien over een jaar uit huis gaat?
Een hoverboard
Een nieuwe fiets
Een nieuwe bed
Een nieuwe kamer
Een nieuwe mobiel

Reageer