Wat doen tijdens oppassen?

• 8 July 2015
  • 3 reacties
  • 894 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanmiddag moet ik een uurtje op 4 kinderen passen.
1 jongetje van 8 jaar
2 jongetjes van 4 of 5 jaar
1 meisje van 1 1/2 jaar

het meisje ligt dan op bed maar die jonges zijn best wel heel erg druk. Weten jullie ook wat ik kan doen? Ik kan niet ergens met ze naar toe gaan omdat het meisje op bed ligt en ik dacht van misschien weten jullie wel een leuk spel ofzo dat niet te ingewikkeld is en waar je niet heel veel voor nodig hebt?

alvast bedankt!! Xxx

3 reacties

Hee,
Wat leuk dat je gaat oppassen!
Ik pas ook op bij zo'n 2 of 3 keer per week bij meerdere adressen. Ik vind het zo leuk om te doen! Al die kinderen blij als je komt, allemaal vrolijk. En ik vind ze allemaal even leuk hahah. Het verdient ook nog eens lekker, en echt zwaar werk is het niet.

Een uurtje die kinderen vermaken lukt wel. Zulke kinderen vermaken zich prima met hele kleine dingen. Vind ik echt zo leuk om te zien.
Is dit je eerste keer? Bij eerste keer, of soms wel vaker, leggen die ouders wel uit wat je moet doen. Ik weet niet hoe laat je moet opassen, maar de meeste kinderen die hebben thuis en soort ritueeltje s'avonds, voor dat ze gaan slapen. De ene vermaakt zich door tv te kijken, en de ander gaat elke avond nog op de ipad. Wat kinderen ook leuk vinden zijn korte spelletjes, meestal worden ze daar wat rustiger van. Want je vertelde dat ze erg druk zijn. Ook leuk toch, zulke vrolijke kindjes. Als ze echt niet rustiger worden, helpt het bij mij vaak om gewoon wat drinken te pakken en wat lekkers en dan gewoon rustig te praten. Over school, of wat ze die dag hebben meegemaakt, hun sport etc. Bijna allemaal worden ze daar rustiger van.

Heb ik je zo goed geholpen? Als je nog vragen hebt, vraag het maar

xx
@Siese bedankt! Ik heb wel vaker bij deze mensen opgepast maar dat was eigenlijk altijd 's avonds en dan hoefde ik ze alleen nog maar op bed te brengen. Ik moet vanmiddag oppassen maar gaat vast helemaal goedkomen! Bedankt voor je tips! 

Xxx
Ga een spelletje met hun doen . Dat vinden mijn oppas kinderen altijd geweldig ( Ga niet voetballen in huis, dan krijg je boze ouders xD)
x

Reageer