Vraag

Vrijwilligerswerk?

  • 8 October 2019
  • 2 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo allemaal,

Ik (13,meisje) ben sinds een tijdje me aan het verdiepen in vrijwilligerswerk. Ik wil graag nieuwe ervaringen op doen of gewoon iets goeds doen voor het milieu of arme mensen. Ik heb op internet heel veel websites bekeken, maar ik kon niks vinden voor mijn leeftijd. Alles wat ik kon vinden was voor 16 jaar en ouder. Weet iemand waar ik kan zoeken naar leuk vrijwilligerswerk (een bepaalde organisatie of zo)?

Alvast Bedankt,
Anoniempje67

2 reacties

Hoi

Wat een mooie plannen van je. Voor een hoop vrijwilligerswerk moet je inderdaad vaak een stuk ouder zijn, maar er zijn enkele dingen die je, afhankelijk van de instelling zelf, zou kunnen doen.

Houd je van dieren? In een asiel kunnen ze vaak extra handen gebruiken. Je zou met honden kunnen gaan wandelen, meehelpen bij het schoonhouden van de slaapplekken, etc.

Je kan een EHBO-cursus volgen. Die worden soms zelfs gratis georganiseerd. Zulke kennis komt altijd van pas. Later zou je eventueel bij een sportevent kunnen helpen, bijvoorbeeld bij het verzorgen van kwetsuren.

Groetjes
Kenshin

Hallo anoniempje67 :)

Je kan bijvoorbeeld ook mensen helpen op straat of iedere maand 1 euro doneren aan het goede doel zodat jij dan ook aan het helpen bent.

-Dr8gon99

Reageer