Vraag

vrijwilliger kindertelefoon

  • 25 February 2022
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hi!, 

Wat fijn dat je dit even wilt lezen.

 

Ik wou graag iets vragen. Ik wil zelf ook ontzettend graag kinderen gaan helpen, dat vind ik heel interessant. Het lukt me ook goed om empathisch te reageren. Ik wil later graag psycholoog worden. Ik had bedacht om bij de kindertelefoon te gaan werken, alleen.. het moet op locatie. Ik kan alleen via mijn laptop of in mijn buurt waar ik zelf heen kan fietsen evt. Kan niet afhankelijk zijn.. ik zou zo graag ergens willen helpen!

Weet iemand iets?

Liefs, Lianne


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi het lijkt mij ook wel heel leuk later. Dus ik ga even meekijken naar de antwoorden :)

Grtz liefs Julian X

Reputatie 6
Badge +3

Hoi Liannexx en Julian12,

 

De kindertelefoon is er voor iedereen tussen de 8 en de 18, het forum vanaf 12 jaar.

Je kan als jongere zorgen dat we bij de les blijven door in de jongerenraad  of het jongerenpanel actief te worden.

Als je een goed idee hebt of een tip voor ons kan je ook contact opnemen met De Kindertelefoon.

Om meer te weten te komen kun je even op onze website kijken www.kindertelefoon.nl

groetjes en misschien ooit tot ziens als collega,

Ab W

 

Reputatie 7
Badge +17

Mag ik nog 1 vraag stellen daar over? Als je zulk werk wil doen moet je daar dan nog een bepaalde opleiding voor doen of hebben ? dankuwel vast !

Grtz liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Liannexx en @Julian12

Werken als vrijwilliger bij de kindertelefoon lijkt mij ook wel wat voor later. 
 

@Julian12 Dat lijkt me ook een interessante vraag:). Misschien een opleiding met psychologie of iets in die richting?

@Ab W Weet u daar meer over? 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk dat pedagogiek misschien ook een geschikte opleiding is voor zoiets! 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi allemaal, 

Wat leuk om te lezen dat jullie ook graag andere kinderen willen helpen en dat jullie (later) misschien ook voor De Kindertelefoon willen werken. Er zijn meerdere manieren om je in te zetten voor De Kindertelefoon. Zoals mijn collega Ab W, al goed aangeeft, kan je je bijvoorbeeld opgeven voor onze jongerenraad (https://www.kindertelefoon.nl/jongerenraad/). De jongerenraad bestaat uit gemotiveerde jongens en meiden die minimaal 12 en maximaal 17 jaar oud zijn. Zij denken met ons mee en adviseren ons. Daarnaast werken er vele vrijwilligers bij ons. Om vrijwilliger te worden moet je 18 jaar of ouder zijn. Maar we hebben ook jonge vrijwilligers, die tussen de 16 en 18 jaar zijn. Om vrijwilliger te worden bij De Kindertelefoon hoef je niet per se een bepaalde opleiding te volgen. Voordat je gaat werken als vrijwilliger, krijg je eerst een (gespreks)training. Wil je meer weten over het werken bij De Kindertelefoon? Kijk dan op onze site (https://www.kindertelefoon.nl/vrijwilliger).

Veel plezier op het forum!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Ik zou het ook willen 

Reageer