vragenlijst zakgeld

  • 18 February 2013
  • 50 reacties
  • 5532 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi allemaal,

ik ben 12 jaar en krijg 2 euro in de week zakgeld. en jullie?

_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid?

50 reacties

Hey, 
ik ben nu 16 en krijg geen zakgeld meer. wel krijg ik €60 kleedgeld in de maand waar ik alles wat betreft kledng mee moet kopen (dus schoenen, sokken, ondergoed, broeken, shirts enz enz)
vroeger kreeg ik 
€3 in de maand als ik heel de maand lang mijn kamer netjes hield
en later €5 met hetzelfde verhaal, nu hoeft mijn kamer niet meer netjes te zijn als ik mijn geld wil hebben..

wat ik altijd zelf heb moeten kopen: cadeautjes, kleinigheidjes op mijn kamer, electronica (ipod, laptop, camera...) en dat is dan ook wat ik ervan koop/gekocht heb
wel heb ik toen ik naar de 1e ging een telefoon+abbonnement van mijn ouders gekregen die zij betaalden, dit was een tweejarig abbonnement en inmiddels zit ik aan mijn 3e hiervan. dit is de laatste die mijn ouders voor mij betalen.

ik vind dit prima zo, heb genoeg geld en door mijn 2 bijbaantjes verdien ik daarnaast nog meer waardoor ik eigenlijk alles kan kopen wat ik wil, maar toch ook wel leer met geld om te gaan :)

de regelingen van vroeger vond ik toen stom en niet fijn, al snapte ik het idee en was het wel slim van ze. maar een hele maand voor 3euro was me teveel, met die 5euro ging het ietsjes beter, maar vaak kreeg ik het ook gewoon niet omdat mijn kamer 2 dagen niet opgeruimd geweest was..

ik heb kleedgeld sinds de 4e (dus nu voor het 2e jaar) en dat bevalt me nog altijd prima! 

veel liefs,
ekmefje xxx
hoi ekmefje,

ik hoef zelf geen cadeautjes voor vriendinnen, kleinigheidjes op mijn kamer, electronica (ipod, laptop, camera...) te kopen. Het enige wat ik moet betalen zijn cadeautjes voor verjaardagen thuis en voor surprise. verder is het dan wel zo dat we heel vaak het zakgeld vergeten en dan in een keer 6 of 10 euro krijgen.

bedankt voor je reactie!

xxMaraa
- hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
Ik krijg nu geen zakgeld meer, maar tot mijn 18e kreeg ik €25 per maand. Mijn ouders betaalden toen mijn kleding. Nu ik 19 ben krijg ik studiefinanciëring en mijn salaris, dit komt neer op ongeveer €200 per maand.

- waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
Ik spaar niet voor iets bijzonders, maar ik vind het fijn om iets achter de hand te hebben. Mijn geld geef ik uit aan cadeaus voor verjaardagen, eten, make-up, kleding.. gewoon alles wat ik nodig heb eigenlijk! :p

- ben je tevreden over de hoeveelheid?
Ja ik ben wel tevreden. Als ik meer geld wil, geef ik gewoon minder uit of ik ga meer werken.
hoi allemaal,

ik ben 12 jaar en krijg 2 euro in de week zakgeld. en jullie? 

_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? 7,5 in de week. En nog 7,5 in de maand voor bellen

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit? Broodje op school, snoep, condooms etc.

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid? Jup, krijg amper op haha
- hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
Normaal kreeg ik €5 elke vrijdag, maar nu niet meer.
Ik krijg nog wel €50 elke maand op mijn bank, 

- waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
Ik spaar gewoon de hele tijd door. 
Tenzij er iets belangrijks is en ik geld nodig heb, dan komt de bankpas van pas.

- ben je tevreden over de hoeveelheid?
Tuurlijk, Je moet blij zijn met wat je krijgt (:
Sommige mensen krijgen niet eens iets.

x
hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
25,- per maand, ben dan ook 16, en als ik werk ook nog 10,- per week

waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
ik geef het bijna nooit uit eigenlijk, spaar gewoon door. af en toe ga je is naar het winkelcentrum ofzu, maar ik wil nu wel een nieuwe mobiel kopen en daar heb ik nu dus genoeg geld voor

ben je tevreden over de hoeveelheid?
ja, als ik meer wil moet ik meer gaan werken vinden ze

ik hoef mijn eigen kleren dus niet te betalen, maar wel cadeautjes voor iedereen en andere dingen
1. Hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
-   5 euro per week.

2. Waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
-    Ik bewaar het altijd, dan ga ik weer een keertje shoppen. Koop ik er een leuk tuniekje van. Of ik geef het uit aan school. 

3. Ben je tevreden over de hoeveelheid? 
-   Zeker, ik vind daarover mag je niet klagen. Blij zijn met wat je krijgt! :D
_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
80 euro per maand

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
Ik spaar het voor One Direction concert. ik ga dan nog naar amsterdam 🙂 Als ik schone onderbroeken, of een Bh nodig heb, geef ik het daar dn wel aan uit ;P

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid?
Ja, eigenlijk wel. 🙂
ik krijg niets ik moet ervoor werken ,ik geef het uit aan drinken ofzow ben uithuiswonend
ik krijg 6 euro per maant
Ik ben nu 7.5 euro/week van mijn ouders, maar als ik 16 ben wordt dat 20 euro/week.
Ik werk een zondagvoormiddag en verdien daar 47 euro/ week mee.
Dus ik kom nooit tekort op geldgebied.

Wat ik moet kopen: alles buiten kost en inwoon natuurlijk en kledij
maar vanaf ik 16wordt moet ik ook kledij van mijn eigen geld betalen.
tevreden?
Ja ik zou zonder mijn weekendwerk niet toekomen met geld, watn ik zat vroeger altijd krap bij kas.. maar nu met het extra baantjes ben ik tevreden.
En toen ik 12 jaar was, kreeg ik ook 2 euro/week.
hee ik ben 13 jaar en krijg 5,- zakgeld per week :)

_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? 5,- per week dus totaal 20,- per maand

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit? ik spaar eigenlijk voor niks soms ga ik even naar de stad en dan nieuwe kleren halen maar krijg het wel weer terug van me ouders. Maar bijvoorbeeld dingen zoals nagellak makeup enzo moet ik wel zelf betalen.

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid? ja zeker, zoals die andere net zei ; ben tevreden met wat je krijgt 😉
Hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? 
Ik krijg €1.25 per week. Dat wordt automatisch op mijn bankrekening gestort. 
Waarvoor spaar je of geef je het aan uit? 
Op het moment spaar ik nergens voor, maar ik heb ooit van mijn spaargeld een iPad gekocht. Ik geef het meestal uit als ik iets leuks zie of aan een frietje of frikandel in het centrum (maar 1 keer in de maand ofzo). 
Ben je tevreden over je hoeveelheid? 
Ja, best wel. Sommigen vinden het weinig, maar als je gewoon een tijdlang niks koopt heb je al gauw best veel geld.. 
xxx
Ik krijg €10,- per maand zakgeld en €40,- per maand kleedgeld
zakgeld aan spelletjes of boeken, kleedgeld aan kleren
jawel ik koop niet zo vaak wat en krijg af en toe ook nog wat geld van mijn opa en oma
Ik ben 14 jaar(voor de duidelijkheid)
_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? Ik krijg ongeveer 22,- in de maand... 

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit? Ik spaar nu voor een iphone en verder geef ik veel geld uit aan make-up enzoo

_ ben je tevreden over de hoeveelheid?  Persoonlijk ben ik er best wel tevreden over zelf doe ik ook nog een folderwijkje waar ik 50,- aan verdien per maand dus ik heb eigenlijk niks te klagen.
_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? 4,50 per week zakgeld en 20 euro per maand aan kleedgeld. 

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit? k heb net een Ipad mini gekocht, nu spaar ik voor niks. 

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid? Ja ik vindt t wel best en ik moet toegeven dat ik best wel verwend ben
ik ben 13 heb me hele leven nooit zakgeld gekregen maar sinds deze maand krijg ik 10 euro per maand!!!
ik ben 13 heb me hele leven nooit zakgeld gekregen maar sinds deze maand krijg ik 10 euro per maand!!!

wees blij ik kreeg toen niets
ik moet altijd werken...
hoi allemaal,

ik ben 12 jaar en krijg 2 euro in de week zakgeld. en jullie?

_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid?


Ik ben 12, en krijg 3 euro per week.
Ik spaar voor iets heel kinderachtigs, een hele hele grote knuffelbeer. Verder vooral aan boeken, pennen, tekenspullen enz...
Ja, ik ben heel tevreden. Maar hoe meer hoe beter natuurlijk! :)
hoi allemaal,

ik ben 12 jaar en krijg 2 euro in de week zakgeld. en jullie?

_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? 

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?

_ ebn je tevreden over de hoeveelheid?

(ik ben 14 btw)
_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand? Ik krijg 10 euro per maand. Gemiddeld 3 weken in een maand dus 10:3=3,33€ per week..

_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit? Ik geef zelden zakgeld uit en anders op school aan een broodje als ik honger heb. Ik wil een echte professionele camera kopen van 200 á 300 euro (dat heb ik eigenlijk al maar ik twijfel welke ik moet kopen en óf ik er wel een wil kopen.) Voor de rest spendeer ik mijn geld een kleine prulletjes zoals kneedgum ofzo.

_ ben je tevreden over de hoeveelheid? Ik ben wel tevreden, ik bedoel ik heb niet echt meer nodig ofzo en als ik het niet nodig heb waarom zou ik er dan ontevreden over zijn?

groetjes, namen
Heehoi!

Ik ben een 13-jarig meisje !
In de week krijg ik 3,50 zakgeld, maar ik krijg 7,- als er kermis is etc. Ik ben er best tevreden mee!
Van dit geld hoef ik niets per se te kopen, dit geld gebruik ik voor kermis, mac donalds, energy een x etc.
Kleedgeld krijg ik niet, dat vind ik zelf ook niet nodig, ik winkel niet alleen, mag niet, maar als ik met mijn moeder in de stad ben, koopt ze het toch voor me ;-)

Daarnaast gaat er ook 10/20 euro per maand (weet niet meer :rolleyes:) naar m'n bankrekening. 
Daarvan mag ik niks gebruiken, dat geld is als ik naar de universiteit ga (m'n ouders hebben al een heel idee van mijn leven :rolleyes:

Trouwens, ik geef je als hint: Per week is handiger dan per maand. Per maand lijkt altijd zo weinig, en je geeft dan ook meer geld uit dan je eigenlijk wil.

Ohja, toen ik 12 was kreeg ik 3,-
Ik ben nu 13, bijna 14 en ik krijg 20 euro aan zakgeld per maand. Daarbij krijg ik 50 euro kleedgeld per maand en het kleedgeld geef ik dus aan kleding uit en mijn zakgeld spaar ik soms en anders koop ik er wat make-up van of stop ik het weg voor als ik een keer wat geld nodig heb ergens voor.
_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
31,-
_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
Shoppen en regelmatig eten, maar ik hou ook van sparen.
_ ebn je tevreden over de hoeveelheid?
Ik vind mijn zakgeld bedrag wel oké, maar op m'n bank staat nooit genoeg.
:rolleyes:
Ik ben 17, en krijg 50 euro in de maand aan kleedgeld, 10 euro zakgeld, en 10 euro beltegoed. Cadeautjes etc moet ik zelf betalen. Schoenen en jassen krijg ik af en toe nieuwe. Dit heb ik vanaf mijn 16e gehad, en ik ben er altijd tevreden mee geweest! In de vakantie krijg ik vaak een extratje voor leuke dingen, dit is meestal 50 euro, alleen in de zomervakantie.
(Ik verdien nu wel bij met mijn bijbaantje, waar ik nu ongeveer 250-300 euro per maand verdien. Als ik 18 word, volgende week, krijg ik geen zakgeld meer, omdat ik een uitkering krijg vanwege mijn handicap. Dan moet ik alles, inclusief mijn zorgverzekering, kleding, verzorgingsproducten, schoenen, jassen, cadeautjes.. etc, zelf betalen.)

Toen ik 12 was, kreeg ik ook 2 euro in de week zakgeld. Kleding hoefde ik hier niet van te kopen, en cadeautjes ook niet. Ik spaarde voor verschillende dingen. Een ipod bijvoorbeeld, en een camera. Ik vond dit prima toen, omdat ik best goed kon sparen.
_hoeveel zakgeld krijg je in de week/maand?
Niets, ik werk daarentegen wel voor ongeveer 5,- per uur. 
_ waarvoor spaar of waar geef je het aan uit?
Voornamelijk spullen voor in m'n DJ Set, allemaal behoorlijk duur, maar het betaalt zichzelf redelijk snel terug ook.
_ ebn je tevreden over de hoeveelheid?
Ja, mij hoor je niet klagen, ik werk voor m'n spullen, en heel soms krijg ik van m'n ouders eens iets simpels als een lamp ofzo, dat 1x in het jaar, voor 30,- is prima voor mij, Ook betalen ze gewoon m'n kleren. toffe boel.

Reageer