Vraag

vernieling spullen

  • 2 August 2019
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,

Ik had net weer ruzie met mijn moeder omdat ik me had ziekgemeld voor mijn werk omdat ik mijzelf gisteren niet goed voelde en had verwacht dat het vandaag nog niet over was. Daar is ze dus heel erg boos over geworden en uiteindelijk ben ik weggelopen naar mijn kamer om daar af te koelen van de ruzie. Mijn moeder kwam helaas achter mij aan want die was nog niet klaar met de discussie. Ze blijft het hebben over dat ik zwak ben en dat ik het niet ga redden in het leven als ik me zo zwak blijf gedragen en me steeds maar ziek meld. (Ik heb mijzelf 3 keer ziekgemeld/eerder naar huis gegaan binnen 1 jaar) uiteindelink heb ik gezegd dat het mij geen reet interreseert wat ze allemaal zei omdat ik er zo klaar mee was. Toen werd ze zo boos dat ze zei dat ze jeukende handen kreeg ze kwam op mij af lopen alsof ze mij ging slaan. Ik ging dus ook staan om mijzelf eventueel te verdedigen. Ik riep toen als jij mij slaat dan sla ik terug. Uiteindelijk hebben we elkaar niet aangeraakt. Totdat ze achter mijn pc ging zitten en keihard op mijn toetsenbord en twee schermen begon te slaan. Waardoor ik zo boos werd dat ik haar een duw heb gegeven. Ze is daarna weg gegaan. Even later ging ik kijken of er iets kapot was gegaan. Van mijn toetsenbord van 150 euro werken nu dus 2 knoppen niet meer. Ik vraag me nu dus af of ik recht heb op het geld wat dat toetsenbord heeft gekost?

Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde wat context geven.

4 reacties

Hey Leo Geerts

Tijdens een hevige ruzie vernielde je moeder je toetsenbord. Nu vraag je je af of je recht hebt op een vergoeding.

Is de spanning inmiddels gaan liggen? Het lijkt me verstandig om de ruzie uit te praten. Je moeder zou kunnen begrijpen waarom je je ziek gemeld had, dat je niet zwak bent, en dat het vervelend is dat die twee knoppen van het toetsenbord niet meer werken. Misschien stelt ze voor om het toetsenbord te vergoeden.

Om ruzies in de toekomst te voorkomen, is het belangrijk om de recente ruzie bij te leggen. Vinden er wel vaker hevige ruzies plaats bij je thuis?

Groetjes
Kenshin
Ja het is nu weer rustig ruzies komen niet heel frequent voor. Deze was wat heftiger dan normaal. Meestal is ze nogal onredelijk en geeft ze meer om haar eigen redenen dan om het horen van die van mij. Ik zal het proberen maar als dat niet werkt ga ik met mijn vader overleggen
Beste Leo Geerts,

Wat een vervelende situatie, over dat toetsenbord zul jij je moeder moeten vragen of zij voor jou een nieuw toetsenbord vergoed. Als je ouders een aansprakelijkheidsverzekering hebben zal die de schade die er aan je toetsenbord is ontstaan niet vergoeden. Ik raad je aan wat Kenshin al zegt, je ruzie wel uit te praten.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

Groetjes,

Jack.


Bronvermelding:
https://www.consumentenbond.nl/aansprakelijkheidsverzekering/dekking-aansprakelijkheidsverzekering

Hallo Leo_

Hoe is het uiteindelijk gegaan met het toetsenbord? Heeft zij of de verzekering het terug betaald of nog niet want het is alweer 4 maanden verder.

-Dr8gon99

Reageer