Verhuizen naar een ander land of niet?

  • 10 April 2019
  • 7 reacties
  • 417 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik ben een 15 jarige jongen en ik denk er nu al over na of ik later in Amerika wil gaan wonen of niet want het lijkt mij een heel mooi land heeft iemand misschien advies?

7 reacties

Hii,
Je hoeft nog lang niet te kiezen, t duurt nog wel ff voordat je uit huis gaat denk ik.... miss heb je dan wel je gedachten veranderd.... Als je nou Amerika echt vet vind kan je ook een x mee doen met een uitwisseling project, dan ga je een bepaalde tijd (een jaar ofz) naar Amerika (of een ander land) in een gast gezin en ga je daar naar de high scool! Het kost wel wat en je moet je ouders overhalen... Mr als je het echt graag wilt gaat dat denk ik wel lukken!

Xx
Hii,
Je hoeft nog lang niet te kiezen, t duurt nog wel ff voordat je uit huis gaat denk ik.... miss heb je dan wel je gedachten veranderd.... Als je nou Amerika echt vet vind kan je ook een x mee doen met een uitwisseling project, dan ga je een bepaalde tijd (een jaar ofz) naar Amerika (of een ander land) in een gast gezin en ga je daar naar de high scool! Het kost wel wat en je moet je ouders overhalen... Mr als je het echt graag wilt gaat dat denk ik wel lukken!

Xx

dat is echt een goed idee dankjewel👦🏽
Ik denk dat het het wel waard is om wat tijd te besteden om wat meer informatie over het land te krijgen.
Sowieso is het immigratieproces niet het beste, dus daar moet je zeker wat tijd aan besteden.
Daarnaast moet je ook vloeiend Engels kunnen spreken, dus hopelijk is dat het geval destijds.
Hey,
Ik heb er zelf ook over nagedacht want amerika is inderdaad een heel mooi land. Ik denk dat ik toch maar in Nederland blijf aangezien het hier allemaal veel beter geregeld is qua wetten(beter rechtssysteem, verplichte verzekering etc) . Ook lijkt het mij geen fijn idee om te wonen in een land waar heel veel mensen een wapen bezitten, ik ben nu 2x in de VS geweest en heb nog niet gemerkt dat iemand dat had maar toch vind ik dat niet zo chill. Ten derde is de lgbtq acceptatie in amerika nog niet zo goed (ik ben bi). In Nederland zijn er echt bijna geen homofobe mensen of die laten dat niet vaak in het openbaar merken. In Amerika komt homogeweld regelmatig voor(idk of dat laatste relevant is voor jou).

Ik vind persoonlijk dat we te veel opkijken naar Amerika terwijl we het hier eigenlijk veel beter hebben.
Hey!

Amerika is een geweldig land om in te wonen, het is vol met cultuur. Kijk naar New York bijvoorbeeld. Of Yellowstone park.

Verder is zorgverzekering heel duur inderdaad, maar als je dat ervoor over hebt dan is het geen probleem om daar te wonen

En bovendien, de belasting is behoorlijk laag! Op bijna alles. Dus je houdt nog veel geld over in je zak als je moet betalen. Ook is de uitkering behoorlijk laag in Amerika (900 dollar per maand als je alleen staand bent). Dus je moet financieel goed voorbereid zijn, en veel kennis hebbeen om een goed betaalde baan te krijgen.
Hey!

Ik ben naar Amerika verhuisd toen ik twaalf was voor het werk van mijn vader. Het is hartstikke leuk om in een ander land te wonen, om nieuwe dingen te zien, en de mensen hier zijn heel erg aardig.

Het Engels is eigenlijk geen probleem. Ik leerde het nogal snel en had er alleen de eerste paar maanden een beetje moeite mee. Na een half jaar ofzo kon ik vloeiend Engels spreken.

Het moeilijkste aan het verhuizen vond ik het laten gaan van mijn oude leven. Ik was halverwege groep 8 toen we verhuisden dus het was nogal moeilijk om dat los te laten (musical enzo). Ik miste mijn familie, vrienden, en Nederland. Ik kon soms in huilen uitbarsten omdat ik het gewoon zo erg miste. Dat vond ik het allermoeilijkste aan het verhuizen. Maar nu, 2,5 jaar verder gaat het wel beter. Het kwam misschien ook omdat ik een beetje moeite had om vriendinnen te maken enzo (want als je in groep 8 zit wil je niet dat er een of ander non Engels sprekend kind je klas binnen komt struikelen). Je moet gewoon even je plekje vinden en zodra je die hebt gevonden gaat het allemaal stukke beter . Maar, het zou ook kunnen dat jij daar totaal geen last van gaat hebben.

Met 2 van mijn Nederlandse vriendinnen heb ik nog wel veel contact dus zolang je ze appt of belt komt dat goed en kun je de vriendschap behouden.

Als je een jaar High school in Amerika wil doen zou je deze link kunnen bezoeken : https://www.travelactive.nl/high-school/amerika/high-school-amerika. Ik weet er zelf niet echt veel van maar ik heb er wel van gehoord. En, als je maar voor een jaar zal gaan dat is je Senior jaar het leukst en het meest apart (homecoming, prom, etc).

Enne, dit filmpje vindt je misschien leuk on te kijken:
https://m.youtube.com/watch?v=KWk2hruKbnE. Ik herkende best veel dingen erin.

ik hoop dat dit helpt.
Hey!

Ik ben naar Amerika verhuisd toen ik twaalf was voor het werk van mijn vader. Het is hartstikke leuk om in een ander land te wonen, om nieuwe dingen te zien, en de mensen hier zijn heel erg aardig.

Het Engels is eigenlijk geen probleem. Ik leerde het nogal snel en had er alleen de eerste paar maanden een beetje moeite mee. Na een half jaar ofzo kon ik vloeiend Engels spreken.

Het moeilijkste aan het verhuizen vond ik het laten gaan van mijn oude leven. Ik was halverwege groep 8 toen we verhuisden dus het was nogal moeilijk om dat los te laten (musical enzo). Ik miste mijn familie, vrienden, en Nederland. Ik kon soms in huilen uitbarsten omdat ik het gewoon zo erg miste. Dat vond ik het allermoeilijkste aan het verhuizen. Maar nu, 2,5 jaar verder gaat het wel beter. Het kwam misschien ook omdat ik een beetje moeite had om vriendinnen te maken enzo (want als je in groep 8 zit wil je niet dat er een of ander non Engels sprekend kind je klas binnen komt struikelen). Je moet gewoon even je plekje vinden en zodra je die hebt gevonden gaat het allemaal stukke beter . Maar, het zou ook kunnen dat jij daar totaal geen last van gaat hebben.

Met 2 van mijn Nederlandse vriendinnen heb ik nog wel veel contact dus zolang je ze appt of belt komt dat goed en kun je de vriendschap behouden.

Als je een jaar High school in Amerika wil doen zou je deze link kunnen bezoeken : https://www.travelactive.nl/high-school/amerika/high-school-amerika. Ik weet er zelf niet echt veel van maar ik heb er wel van gehoord. En, als je maar voor een jaar zal gaan dat is je Senior jaar het leukst en het meest apart (homecoming, prom, etc).

Enne, dit filmpje vindt je misschien leuk on te kijken:https://m.youtube.com/watch?v=KWk2hruKbnE. Ik herkende best veel dingen erin.

ik hoop dat dit helpt.

het enige irritante is als ik ga verhuizen naar Amerika doe ik dat alleen of met mijn vriendin als ik die dan heb

Reageer