Vraag

Vanaf welke leeftijd mag babysitten?

  • 16 December 2022
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo iedereen

Ik ben 13 jaar en zou echt zo graag willen babysitten maar ik ben natuurlijk nog een beetje te jong. Maar vanaf welke leeftijd mag je officieel babysitten ?(in belgië) . (Ik sta al een jaar op 2 verschillende babysit sites maar ook al weet ik dat er nu nog niemand een bericht gaat sturen ofzo 😅)² 

 

Maar mijn vraag is dus...vanaf welke leeftijd mag dit? En hebben jullie dit ook? (of iets dat erop lijkt) En hoe hou ik dit vol tot ik oud genoeg ben😄😬?

 

dankjullie

groetjes

(en als jullie examens hebben nog veel succes)


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi, ik ben ook 13 en ik pas op bij 2 kinderen van 8 en één van 5. 

Die zijn natuurlijk niet echt klein meer maar het is wel heel gezellig en leuk. 

Ik ben gewoon naar mensen hun deur gelopen en heb gevraagd: 'kan ik een keer bij jullie opassen?' beide gezinnen zeiden ja en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.

Ik zou niet direct beginnen met een kind van 3 of jonger, die kunnen heel makkelijk vallen of zijn nog niet zindelijk.

Badge

Hallo, 

" Als je graag wil oppassen, kan dit vaak al vanaf een jaar of 14. De meeste kinderen hebben op dat moment wel genoeg zelfstandigheid om een paar uur voor jongere kinderen te zorgen. Baby's zijn vaak nog wel wat lastig, maar kleuters en jonge kinderen moeten geen probleem zijn."

Bron: ^

 

https://www.oppasland.nl/blog/leeftijd-oppas

 

 

Als je toch twijfelt, kan je bijvoorbeeld ook andere klusjes doen, zoals:

- Auto's Wassen

- Helpen in/rond het huis

 

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Groet,

Sienna

Hoi, ik begon rond mijn 14e met oppassen! Mijn tip is om een advertentie van jezelf op facebook te zetten, en evt een briefje op te hangen bij de supermarkt. Je kan ook gewoon beginnen met oppassen bij familieleden of vrienden van je ouders met kinderen. Succes!!

 

Reputatie 7
Badge +19

bij bekenden maakt leeftijd niet echt uit, is maar net wat zij bepalen

Reputatie 7
Badge +15

Kijk Hier. eens! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer