Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vakkenvullen

• 16 september 2013
  • 5 reacties
  • 1017 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben laatst 15 geworden en dat betekent dat ik eindelijk kan solliciteren voor vakkenvullen.

Ik heb dus gesolliciteerd bij ongeveer 4 supermarkten, 3 hebben er niet gereageerd en 1tje heeft me netjes afgewezen.
Ik heb via internet gesolliciteerd.

Hoe zijn jullie aangenomen? Want bij mij lijkt het niet te lukken.

5 reacties

Bij mij ging het heel snel. mijn broer werkte namelijk bij dezelfde winkel. Hij stond er goed bekend dus toen heb ik sollicitatieformulier ingevuld en een week later had ik een gesprek en werd me al aan het begin van het gesprek gezegd dat ik was aangenomen. Ik werk er nu 1,5 jaar met plezier!

Het is best een zware baan -ligt eraan welk vak je vult- maar de collega's en omgeving maakt het gezellig!

Ik werk toevallig trouwens bij een winkel waar ze met spoed 15/16 jarigen zoeken 😉 Haha!
Supermarkten bij mij in de regio zoeken allemaal "met spoed" mensen. Maar vervolgens laten ze maanden niks meer van zich horen. Als ik jou was zou ik iedere week gewoon langs gaan/bellen om te vragen hoe het is met je sollicitatie. De meeste supermarkten zijn er namelijk behoorlijk laks mee.
Ik heb een tijd geleden bij de c1000 gewerkt als vakkenvuller, maar besef wel dat het ongeveer 4 weken kan duren ongeveer voordat je een mail terugkrijgt. Ik denk juist dat je, als je gaat vragen naar je sollicitatie, te ongeduldig overkomt. Ik zou dus wachten. Bij mij duurde het ook een hele tijd voor ik een mail terugkreeg van Kruidvat / Jumbo.
Bij de supermarkt bij mij in de buurt krijg je juist eerder de baan als je regelmatig komt vragen. Zo laat je zien dat je intresse toont en dat vinden ze bij ons belangrijk. 
Ik moet nog gaan solliciteren maar ik doe dat gewoon ouderwets met gesprekken en papieren invullen. Dan zeg je van dat je direct wilt overkomen zodat ze gelijk zien hoe je betn. Maar meestal krijg ik ook een afwijzing.

Reageer