Vraag

vakantiewerk/baan

  • 14 July 2021
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, omdat ik het normaal erg druk heb met school heb ik geen bijbaantje (ik zou ook niet weten waar ik zou willen werken, maar vooral door drukte geen baantje!)

Nu heb ik zomervakantie en ik wil echt een baantje zoeken, anders heb ik zo een onnuttig gevoel…. Alleen weet ik totaal niet waar; ik ben best verlegen dus horeca bijv is niet echt iets voor mij (ook omgaan met nieuwe mensen vind ik lastig). Wie heeft tips voor een vakantiebaantje ?

(mij lijkt het best leuk om bijles te geven, maar daar ben ik best verlegen voor denk ik … en in de vakantie is daar natuurlijk minder vraag naar.  Videos editen vind ik ook leuk en ben ik best goed in, alleen zou ik niet weten voor wie ik dit kan doen (en ik zou het niet aandurven om het editen echt aan te bieden aan grotere YT’ers, daar ben ik dan weer net niet ervaren genoeg voor denk ik))


4 reacties

Reputatie 1
Badge +3

Hey 

Ten eerste lekker bezig dat je een baantje wil. Maar hetogt een beetje aan je leeftijd wat je wel en niet mag.

Als je 14+  bent zou afwas of vakkenvullen top zijn .

Als je wat jonger bent kan je een kranten wijk doen of idd video's edite(kan natuurlijk ook als je ouder bent). Voor Youtubers hoe je dat niet aan pakken geen idee.

 

 

Als je 14+  bent zou afwas of vakkenvullen top zijn .

Hey, dank je voor het idee. Ik ben 16 dus dit kan idd. Alleen vind ik t lastig om om te gaan met nieuwe mensen en je moet al snel veel praten als je in de afwas gaat staan of vakkenvullen lijkt mij. En bij een minder groot bedrijf moet je zelf navragen of er vacatures zijn…?

Reputatie 1
Badge +3

Ja klopt je moet zelf echt wel de eerste stap maken tot sociaal contact met anderen op werk maar uiteindelijk kan het toch niet erg zijn als ze je niet aannemen heb je alsnog je gebeden verlegt en weet je wat het niet word en als ze je wel aannemen is dat helemaal top

Disclaimer: Gefocust op horeca baan.

Hoi! 

Ik ben als verlegen 16 jarige begonnen in de afwas. Ik ben meer een doener als een prater en na een maandje of twee zijn mijn collega's daar wel achter gekomen. Bovendien hoef je in de afwas vrijwel niet te praten, zeker niet als het druk is. Af en toe wordt er wel een gesprek geopend en wanneer ik me een dag zekerder voel ga ik er gezellig op in. 

Het voordeel aan de horeca is dat er vaak wel iets te doen is dus het niet ongemakkelijk hoeft te worden. Als je er een tijdje werkt weet je ook steeds beter wat je moet en kan doen en hoef je niet alles te vragen. 

Maar, het belangrijkste is, ga er gewoon voor! Een stap buiten je comfort zone zorgt voor groei. En soms moet je daarvoor een flinke fout maken. Leer die fouten te vieren en zet door!

Groet, Jos.

Reageer