Teveel voor m’n leeftijd/Te verwend?

  • 15 May 2018
  • 8 reacties
  • 607 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
- aangepast door de Kindertelefoon vanwege anonimiteit.-

Hoii,

Ik ben een jongen van 15 jaartjes jong. Ik heb 2 vragen, het gaat over of ik teveel verdien met het ‘werk’ wat ik doe, en of ik teveel krijg van m’n ouders.


1, Teveel voor m’n leeftijd?
Ik ben een social media influencer met op dit moment rond de 400k volgers op Instagram,
vroeger waren het er 1,6 mil. Mijn inkopen is rond de €2000/3000 per maand (NETTO). Ik verdien het grote aantal door accounts in te kopen, en het voor een groter bedrag aan o.a. bedrijven te kopen. Mijn andere inkomen zijn services verkopen, bijv panels (en meer) die ervoor zorgen dat je account geverifieerd wordt op Insta, zodat je account stijgt met een waarde van 200% +-. Ook codeer ik voor mensen, ik heb bijvoorbeeld een bot gemaakt voor een bekend spel in een chat programma, de developers van het spel betaalde me €450 voor dat, en €150 maandelijks om het te onderhouden.

2, Ben ik ‘te’ verwend?
Ik ben enigs kind, ik doe doe een bepaalde sport op hoog niveau (internationaal o.a.), maar het belangrijkste, ik krijg letterlijk alles wat ik wil (er zit natuurlijk wel een grens met WAT ik wil, en als ik maar niet overdrijf). Ik heb bijvoorbeeld heel veel verschillende electronica, 3 iMacs, 2 MacBooks, 4 iPads, iphone X. Ook leven we niet in een al te groot huis, maar ook niet een klein huis. Maar naast dat, boeit het geld me eigenlijk niet, ik heb enorm lieve ouders die me goed opvoeden, heb goede educatie, ik sport veel, ben niet zo’n bekakt kind, maar toch denk ik dat ik ooit problemen krijg op een of andere manier. Ik ken de waarde van geld echt, ik zal nooit dingen kopen van m’n eigen geld of van m’n ouders geld aan iets wat ik helemaal niet nodig heb, of ook nooit om ‘stoer’ te doen ofso, zo’n type ben ik niet.

Dus even alles kort samengevat, ik ben bang dat al het ‘luxe’ wat ik nu heb mij later dwars gaat zitten, dat ik dit nu zo normaal vind (terwijl ik echt weet dat het niet normaal is eigenlijk) dat ik later toch denk dat het allemaal nèt zo makkelijk gaat (wat misschien zo gaat, maar misschien ook niet.)

Hopelijk krijg ik snel een reactie!

Gr, L ?

P.S: Als er typ/spelling foutjes zitten, sorry, ik typ dit om 01:47 haha

8 reacties

Hey,
Verdien je te veel? Dat weet ik niet. Het mag duidelijk zijn dat je heel veel meer verdient dan de meeste jongens van jou leeftijd. Het is wel goed dat je er zelf voor werkt en dat je er dus zelf iets voor moet doen.
Bij wat je van je ouders krijgt is dat anders. Er zijn inderdaad mensen die in hun jeugd alles krijgen en daar later last van hebben omdat ze het dan niet meer krijgen en niet gewend zijn om met geld om te gaan.
Ik denk dat dit om 2 redenen bij jou minder/niet zal zijn. Allereerst weet jij wel (denk ik) hoe je met geld om moet gaan aangezien je ook zelf gewoon verdient. Daarnaast ben je je (bijvoorbeeld door dit topic aan te maken) heel bewust van dat dit niet voor altijd is. Dat helpt ook heel erg. Alleen al dat besef helpt wel voor later, want je weet dat de kans iig bestaat dat je het later toch met wat minder zult moeten gaan doen. Zolang je dit laatste in je achterhoofd houdt, zou ik me niet zo'n zorgen maken en voorlopig genieten van deze tijd!
Jonah
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik wil je geen leugenaar of zo iets noemen, maar dit komt wel een beetje ''nep'' over. Nou ja.

Om je vraag te beantwoorden.

1. Ja je verdient meer dan normale mensen op die leeftijd. met €2000,-/€3000,- in de maand verdien je momenteel net zoveel als een volwassen persoon verdient.

2. Je ouders geven je behoorlijk veel en je kan wel duidelijk zeggen dat je in luxe leeft. Of jij er later problemen mee krijgt zou ik niet weten. Als dit überhaupt waar is dan ben je in mijn ogen een zeer goede ondernemer dus weet je zelf ook wel wat je wel en niet met geld moet doen.

3. Als je nu al zo goed bezig bent met het ondernemen, dan zou ik zeggen blijf zo door gaan met wat je nu doet. Er zijn maar weinig mensen die zoveel geluk hebben als jij. Of dit later nog steeds zo is? Ik hoop het wel of zelfs dat je nog succesvoller bent/ wordt.

Wel 1 tip, sla aub niet te ver door met het geld dat je nu hebt, maar dat snap je zelf ook wel denk ik?

Gr: Mr.S
Hey,

Ik snap dat het ongeloofwaardig overkomt, aangezien het een 'extreem' hoog bedrag voor mijn leeftijd is, helaas denken meerdere mensen dat.

Beside that, ik had inderdaad geluk dat ik net in de Instagram wereld kwam toen alles nog makkelijk was (toen ik 12 was)
, nu erin komen is hetzelfde als van havo 1 naar VWO 6 te gaan, onmogelijk.

2: Of ik een goede ondernemer ben? Ik heb geen idee, het enige 'probleem' waar ik tegenaan kijk, is dat ik misschien in de toekomst minder verdien dan nu (hoeft niet, maar de kans is er), en dus eventueel in de problemen kom met rond te komen omdat ik een 'luxe' lifestyle gewend ben.

En ik overdrijf nooit met het geld, zelfs als ik 1 euro kwijtraak van mijn ouders voel ik me er rot over haha.

Gr, L
Reputatie 2
Badge +9
Ik denk dat je je zelf constant te vraag moet stellen, Hoe wordt ik beter, hoe kan ik het beter doen dan nu? En waar liggen me kansen, wat willen de mensen nu echt?

Maar dat lukt je vast en zeker wel, en dat hoop ik ook voor je!

Je bent inderdaad op het juiste moment er in gestapt, als ik nu hetzelfde wil doen als wat jij doet, dan zou dat een onmogelijke taak zijn zoals je al beschreef. Net een beetje hetzelfde als de bitcoin. Als je daar vroeger op tijd had in gestapt dan had je nu bakken met geld gehad, alleen nu is dat vrijwel onmogelijk.

Ook mooi om te horen dat je niet overdrijft met het geld, ik heb altijd zo'n hekel aan mensen die denken dat als ze veel geld hebben meteen de hele wereld kunnen hebben.

Gr: Mr.S
Hi,

Als ik het zo hoor "lees" klinkt het alsof je vrij rijk bent.
Of het teveel voor je leeftijd is is moeilijk te zeggen omdat het erg verschilt.
( je zou het eens aan je vrienden kunnen vragen en zelf je conclusies trekken)
Ik weet dat ik je vraag niet helemaal goed heb behandeld dus dat zou ik dan morgen wel doen '02:39'---
* Waarom wil je dat eigenlijk weten?

Nouja,

Groetjes Maii:$
Ik zou is een keer maakt neef uit voor hoelang niet aan geld denken en proberen bijv 1 dag te leven als minder rijke mensen daar leer je vaak heel veel van.
Hey,
Hier überhaupt mee bezig zijn laat al zien dat je je heel goed beseft dat je veel hebt en dat dat niet vanzelfsprekend is, veel mensen kunnen een voorbeeld aan jou nemen!
Hey
Als ik eerlijk ben vind ik dat je heel veel verdient, maar je hebt het zelf verdient en verkregen dus nee je bent niet verwens

Reageer