Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Te weinig zakgeld?

• 21 augustus 2013
  • 31 reacties
  • 2345 Bekeken

Hallo allemaal,
Ik ben 12 jaar en ga bijna naar de middelbare school. Alle dingen die ik nodig heb bijv. Kleren krijg ik van mijn ouders. Alleen de dingen die ik niet echt nodig heb zoals: tosti op school, playstation die moet ik betalen. Ik krijg geen kleedgeld maar wel zakgeld. Dat is 1,50 per week. Ik vind dat te weinig maar ik zou graag jullie reacties horen. Alvast bedankt!

31 reacties

toen in 12 was kreeg ik €25,- per maand, iets meer dan €5,- per week dus
Hi, 
Ik ben 15 & Kreeg ongeveer op die leeftijd €23,- Per maand.
Zelf vind ik dit best veel, en snap ik ook best als me een stuk minder krijgt.
Ik moet er wel veel voor doen, zoals:

* Aardig zijn tegen mn ouders ( K was toen echt erg... )
* Grote cadeaus kopen voor verjaardagen..
* && Nog veel meer..

Mijn tips:
K had dit probleem ook, hier zijn mn tipsss . (: !
Stel met je ouders regels op, wat je gaat doen als je meer zakgeld krijgt,
En maak een soort van 'Contract' xd.
Bij mij werkte het ! Kijk op sites, wat normaal is voor een 12 jarige.

Success !! xxx.
kuch ik werk voor me geld 600 per maand moeten jullie ook eens proberen ipv het aan je ouders te vragen 😉
Hallo allemaal,

Ik ben 16 jaar en krijg maar ongeveer €2,00 per 1 of 2 weken mijn ouders zitten in bijstanduitkering wat ik zelf totaal geen pretje vind in deze situatie.
Elke keer als ik wat geld krijg voor kerst of als ik geld krijg voor mijn verjaardag moet ik het altijd aan mijn ouders geven.
Waar ik soms ook wel erg boos om wordt ik heb 2 dagen geleden €50,- gekregen en wou een bureau kopen maar dat mocht niet van mijn ouders. Ik zeg ook altijd tegen mijn ouders dat ik wil werken maar dat mag ik ook niet van mijn ouders. Ze zeggen elke keer doe beter je best op school dan krijg je meer geld. Ik ben dit jaar opgestroomd van KBL naar TGL en ze waren niet erg blij wat ik eigenlijk wel had verwacht nu ik ben opgestroomd en ik wat wil halen voor mezelf zeggen ze ALTIJD ik heb geen geld terwijl mijn vader altijd voor zich zelf een staatslot koopt en bijna altijd €2,50 of meer uitgeeft. mijn zus die nu al 23 jaar is krijgt altijd boven de 20/40 euro per week en zelf werkt ze ook alleen op zaterdag en verdient €151,60. Als ik soms hulp nodig heb voor school of dergelijke zegt mijn zus altijd ik heb nu geen tijd want ze zit dan op de pc series te kijken. 

Ik hoop op een spoedige reactie, alvast bedankt!
Persoonlijk vind ik dat je niets te zeuren hebt.
Ik kreeg ook 1,50 en als ik iets wilde hebben wat veel geld kostte dan moet je daarvoor sparen of werken. 
De reden dat je zakgeld krijgt is om te leren hoe je met geld moet omgaan!
Inmiddels ben ik 18 en mijn moeder betaald alleen nog maar mijn ziektekostenverzekering, de rest moet ik zelf doen (kleding, schoenen, school, uit gaan etc.).
Wees blij dat je wat krijgt!
S vrij normaal had ik ook, of nou iets minder 5euro per maand
ik krijg 2 euro per maand ....
Hey,
Ik ben bijna 13 en ik kreeg 5euro sinds ik naar het middelbaar ging
maar we zitten nu met geldproblemen en ik krijg helemaal geen zakgeld meer...
ik heb 1 tip en dat is geen onnodige dingen kopen...
Ik krijg 20 euro kleedgeld en 20 euro zak geld per maand maar ik moet zelf echt ALLES betalen alleen voor kleren enkel T-shirts en broeken
Ik vind het nogal weinig. Ik weet niet precies hoeveel ik krijg op mijn twaaflde, ik denk drie euro per week of zo. En op mijn dertiende (gok ik) kreeg ik vijf euro per week. Maar meer dan vijf euro per week krijg ik niet, daarom werk ik om nog wat extra bij te verdienen.
iedereen heeft echt ander bedrag, haha
Ik krijg iedere maand 60 euro maar daar moet ik wel cadeautjes en alles van kopen ik vind het persoonlijk best veel
ik krijg geen zakgeld
Badge +5
Ik ben 12 en ik krijg 20,- zakgeld per week
Toen ik 14 was kreeg ik 15,- per week inc tabak ( omdat ik rookte )
Ik kreeg ook per jaar ongv 300,- van de gemeente volgensmij, omdat ik een PGB heb en me moeder vaste lasten had, en da geld mocht ik gewoon zelf houden. 

Nja anyways, ik had vroeger teveel zakgeld vind ik zelf, Jouw zakgeld is prima, dan ga je ook niet teveel snoep/drinken kopen in de supermarkt, of illegaal vuurwerk kopen ofzo.
Ik ben 12 en krijg €10 per maand hier moet ik ook alles voor kopen en van mijn vakantiegeld kerst cadaus
Ik ben dertien (en 9 maanden) en krijg ook maar 2,50 hoor ! Toen ik twaalf was kreeg ik 2 euro. 

Je mag op je 12e officieel nog niet werken, maar je kunt wel wat klusjes doen in huis. Je ouders maken dan een lijstje met klusjes die je kunt doen (stofzuigen, boodschappen doen, tuin vegen, enz.). Daar moeten ze dan ook een bedrag bijzetten. Als je dan bijvoorbeeld boodschappen gedaan hebt, krijg je 1 euro...

Succes !
Ik krijg sinds mijn dertiende kleedgeld. €250 per kwartaal toen ik dertien was. €275 per kwartaal toen ik veertien was. €300 per kwartaal toen ik vijftien was en nu €325 per kwartaal. Daar krijg ik dan nog bij voor mijn schoolprestaties en ik krijg zakgeld van mijn oma's en opa.

P.S. kijk niet naar de leeftijd op mijn profiel, want die klopt niet. Ik wist in het begin niet hoe betrouwbaar alles hier was, haha.

R1
Wees blij met wat je krijgt. Zijn ook kinderen die geen zakgeld krijgen omdat zijn/haar ouders het niet kunnen betalen. 
ik kreeg toen ik 11 was 2,50
13 3,-

ik bedoel 12 3,-
toen ik 12 was kreeg ik 2 euro, ik ben nu veertien en krijg 4,75 per week
Ik kreeg
Op me 12e kreeg ik 5,- per maand dus dat is ook 60,- per jaar
Op mn 13e kreeg ik 10,- per maand 
en nu krijg ik 15,- per maand.

Ik moet van mn zakgeld cadeautjes kopen en nog andere dingen bijv. make-up

Dus 1,50 is wel goed voor 12 jaar

x
ik kreeg toen ik 11 was 2,50
13 3,-
mijn ouder zijn gescheiden daarom rond de 125 euro per maand aan zakgeld en dan soms als ik me ''best'''doe op school een keertje 500 dus ik krijg rond 2 à 3000 per jaar
ik kreeg toen ik 12 was 2,00 euro per week
toen ik dertien werd 3,00 euro
en als ik veertien word 4,00 euro
dus, zoek een baantje of ga autos wassen voor je Ps3/Ps4!
heb ik ook gedaan em het loopt lekker binnen
Lucky

Reageer