Vraag

steward

  • 5 November 2019
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik wil later graag werken als steward(mannelijke stewardess) worden maar durf het niet te zeggen tegen me ouders , omdat het een best raar en vrouwelijk beroep is .

 

hoe kan ik het zeggen zit trouwens in mavo 4

 

 


5 reacties

Hoi

 

Je zou op zoek kunnen gaan naar info rond dit beroep. Misschien worden er infodagen georganiseerd rond deze opleiding, waarnaar je je ouders zou kunnen meevragen. Eventueel zou je in de woonkamer wat foldertjes rond het beroep steward kunnen laten rondslingeren, zodat je ouders al enkele hints krijgen. 

 

Persoonlijk vind ik steward geen vrouwelijk beroep. Statistisch gezien zou het weliswaar kunnen dat er in deze sector meer vrouwen werken dan mannen, dat heb je bij verpleging ook. Echter draait het er bij een steward overwegend rond je behulpzaam, geruststellend en beleefd op te stellen naar de passagiers toe, wat prima kan als man. 

 

Laatst kwam ik deze video tegen. Hopelijk word jij ook zo’n steward op een dag :wink:

 

Groetjes

Kenshin

het is best normaal om een steward te zijn dus als je ouders geen aliens zijn vinden ze het niet erg

Hey,

 

wist je dat er eerst alleen maar stewards waren en dat er later pas vrouwen werden toegestaan, dus het is zeker geen vrouwen beroep. 

 

Gewoon een stom feitje maar misschien heb je er wat aan.

 

Groetjes,

 

 

Hallo wiebenikruben :)

Het gaat erom wat JIJ leuk vindt en niet wat jou ouders leuk vinden of een goed beroep voor je vinden want het gaat over jou toekomst tenslotte.

-Dr8gon99

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, 

Een steward is toch geen raar beroep. Ik ga zo 8 keer per jaar met het vliegtuig en er zijn altijd wel 1 a 2 mannen als steward dus daar hoef je denk ik niet druk over te maken. 

Xx me

Reageer