Vraag

spaarprobleem

  • 8 June 2018
  • 4 reacties
  • 331 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey,

ik heb een probleem
ik kan namelijk niet sparen. wie heeft tips?

4 reacties

Stop je geld in een glazen spaarpot zodat je er alleen bij kan door hem kapot te slaan, dan sla je hem kapot als hij vol zit en dan breng je het naar de bank
Mijn geld staat standaard op mijn bankrekening.
Hi Tjin,

Kun je er niet gewoon een spaarrekening bij nemen en daar een gedeelte op zetten?

Mijn twin en ik hebben naast onze gewone rekening, waar we geld vanaf pinnen, zeg maar, ook nog een spaarrekening.

Alles wat we met ons modellenwerk verdienen gaat gelijk op onze spaarrekening, net als 75% van verjaardagsgeld en geld dat we met andere klusjes verdienen. We kunnen niet gelijk van onze spaarrekening pinnen. We moeten dan eerst geld overboeken naar onze gewone rekening. Dat kan natuurlijk wel, maar het is wel een beetje een drempel en voor ons werkt dat heel goed.

Op onze gewone rekening kunnen we niet rood staan, dus dat helpt ook wel. Dan geven we sws niet meer uit dan dat er op staat.

Vaak pinnen we ook een gedeelte gewoon contant en dan is het de bedoeling dat we niet meer dan dat uitgeven en niet zomaar meer pinnen. Misschien heb je daar iets aan?

We hebben ook nog wel ander geld, maar daar kunnen we helemaal nog niet aankomen. Papa en mama hebben dat geregeld en we kunnen pas als we 18 aan een gedeelte komen en de rest nog later. Weet ik niet precies, maar dat maakt me nu ook niks uit.

Ik weet niet of je bv. elke maand geld van je ouders ofzo gestort krijgt, maar als dat zo is, dan kun elke maand automatisch een gedeelte overschrijven naar je spaarrekening.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
M&M’s
Hey,

Als je een spaarprobleem hebt, betekent dat eigenlijk dat je te veel geld uitgeeft. Misschien is het een idee om wat bewuster te worden van je aankopen. Schrijf alles wat je koopt in een schriftje en aan het eind van de maand zie je dan wat je allemaal hebt gekocht en hoeveel geld het je heeft gekost. Zo word je dus bewuster van je koopgedrag en kun je deze veranderen.

Als je denkt van: "Ik en geld gaat gewoon altijd fout." O.i.d., dan zou je ook aan je ouders kunnen vragen of ze je willen helpen met het beheren van je geld. Zij zijn namelijk de uitverkoren personen die je dit überhaupt moeten leren.

Verder kan het inderdaad helpen het op een spaarrekening te zetten (automatisch overboeken werkt goed).

Gr. Pin

Reageer