Vraag

ruzie met ouders om bijbaan

  • 17 November 2021
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

Badge

Toen ik 15 was schreef ik me in bij de Jumbo om daar te kunnen gaan werken. Ik kreeg steeds geen antwoord maar mijn vader zei: zodra je 16 word ga jij aangenomen worden omdat je meer mag gaan doen. Ik geloofde dat dus want t klonk dus logisch. Nou ben 16 geworden (wat weken terug) en Jumbo niks laten horen. Iedereen om me heen heeft een bijbaan behalve ik (ik werk voor een familie bedrijf maar ik verdien gwn eenmaal niet goed, mijn matties verdienen 4 euro per uur en ze mogen vaker werken in 1 week, omdat dit een familie bedrijf is mag ik maar 1X per week werken 5 euro per uur=1X per week dus 5 euro). Maar ik geloof srs dat Jumbo mij niet aan gaat nemen omdat 2 vrienden van me werden direct aangenomen toen ze 15 werden! En dit maakt mij echt boos en van streek. Ik had alle hoop op de jumbo gezet maar ik denk ze gaan me niet aannemen. Dus besloot maar werk tegaan zoeken in de stad (woon in een dorp zegmaar) maar de stad is 10KM en er is sws werk maar alleen in de avond. Ik heb wel een bijbaan gevonden maar mijn ouders willen dat niet, omdat ik dan in de avond alleen fietst om daar te gaan werken als afwasser of bezorger. Ik ben 16 ik bdl ik kan toch gwn prima voor mezelf zorgen? En december komt erook aan en wil echt een laptop kopen maar met die 5 euro per week ga ik niet ver komen. Mijn vraag is dus wat is jullie advies? Gwn w8en op jumbo en de kans dat ik niet word aangenomen of naar de stad gaan waar wel werk is en dan de kans op ruzie met ouders. (Ik kan btr in de middag leren dan in de avond dus zoek vooral werk in de avond)

 

Sorry voor als dit gemeen klinkt en alles maar ik frustreer me gwn zo erg. Ik zie echt geen oplossing dus echt iemand help.


1 reactie

Hoii

Ik heb al meerdere bijbaantjes gehad, mijn tips zijn.

Ga een keer langs bij de Jumbo en vraag naar een manager of baas. Vraag dan persoonlijk of je mag komen werken. Dit werkt veel beter omdat je zo initiatief toont. 

Mocht dit niet lukken zou ik gewoon mailen of bellen naar alle mogelijke bedrijven in de buurt. Je woont in een dorp maar ook daar zijn restaurants in de buurt of kleine winkeltjes. (ik woon zelf ook in een dorp) Of misschien in een dorp langs je. Je moet er even moeite voor doen maar je mag altijd mailen of bellen naar bedrijven. Bedrijven vinden het alleen maar fijn als iemand zelf de stap neemt.

 

Zelf zou ik niet gaan werken in de stad in de avond. Zelf ben ik ook 17 maar zou nooit avonds alleen terug willen fietsen en daarnaast is een halfuur tot uur fietsen het niet waard voor een avondje werken. Er is dichtbij ook wel wat te vinden het is alleen beter zoeken en kost misschien meer moeite. Maar je mag gewoon naar bedrijven mailen ook al zoeken ze misschien niemand. 

 

Hopelijk heb  je er iets aan.

 

Reageer