Vraag

Rekening openen

  • 8 April 2021
  • 3 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben minderjarig en wil graag een bijbaan om te kunnen sparen voor mijn studie en tijdig verhuizen. Mijn ouders hebben niets voor mij gespaard en werken zelf ook niet. Ze willen geen rekening voor mij openen omdat ze bang zijn dat wat ik verdien wordt meegeteld bij het krijgen van hun uitkering. Hoe kan ik toch een rekening openen en een bijbaan krijgen?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

je kan een bunq rekening openen, het is gratis en in 5 minuten gedaan. hou wel in je achterhoofd dat je je soms moet verifiëren.  maar dat is denk ik geen probleem voor jou 

Reputatie 7
Badge +19

Je mag gewoon een rekening openen maar volgens mij dus wel samen met jouw ouders als je onder de 18 bent. Als het goed in heeft jouw inkomen niks te maken met de uitkering die jou ouders krijgen. Ga dus nog eens met ze in gesprek en geef dit ook duidelijk bij ze aan. Het is best wel belangrijk dat jij gewoon een eigen rekening hebt, ze kunnen dat niet verbieden vind ik.

Dit is niet mogelijk zonder toestemming van je ouders. Hierdoor kan je helaas ook geen bijbaan krijgen. Wellicht moeten je ouders hun standpunt toch nog maar eens overwegen. Je kan wel een bijbaan nemen waarbij je zwart verdiend maar of dat nou zo’n goed idee is…

 

Bron: https://www.bankenvergelijking.nl/blog/vanaf-welke-leeftijd-mag-je-zelf-een-bankrekening-openen/

Reageer