Vraag

Piloot en Vliegen

  • 28 October 2018
  • 5 reacties
  • 346 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo. Ik ben 14 jaar oud en ik wil piloot worden. Alleen hoor ik steeds vaker dat er minder piloten nodig zijn. En dat het lastig is om dan werk te vinden.
Mijn vraag is: Is het dan nog handig om door te studeren voor piloot?

5 reacties

Als dat jou droom is, doen!!!!

Nooit opgeven❤️
Hoi

Zoals Mijnigezien zegt, is het goed om te gaan voor je dromen. Met wilskracht en passie kom je vaak heel ver. Of er voldoende jobaanbiedingen zijn voor piloten weet ik niet. Je zou aan je mentor of leerlingenbegeleider kunnen vragen of ze je hiermee verder kunnen helpen.

Ken je iemand die piloot is? Misschien is het wel leuk om eens met die persoon te praten, zodat je het beroep wat beter leert kennen.

Groetjes
Kenshin

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Voor corona was ik net bij de open dag van de KLM Flight Academy geweest.

Nu met corona krijgt de luchtvaart een gigantische klapper. Veel piloten komen zonder werk te zitten en veel luchtvaartmaatschappijen komen in financiële problemen. Het aanbod (aan piloten) is dus veel groter dan de vraag naar piloten. We moeten aankomende jaren zien hoe de sector zich herstelt. Alles wat het nodig heeft is tijd (het is alleen de vraag hoeveel:grimacing: ) voordat de luchtvaartsector weer op het oorspronkelijk niveau zit. Dat komt echt wel weer, mensen gaan echt wel weer reizen als de situaties weer een beetje normaal zijn. 100% dat de vliegbranche erbovenop komt, het is alleen de vraag hoe lang dat gaat duren.

Om voor jezelf wat tijd te rekken (totdat alles weer normaal is) kan je bijvoorbeeld een luchtvaartgerelateerde studie doen. Dat maakt je later ook aantrekkelijker in het selectieproces voor een vliegschool of sollicitatie. En mocht de situatie na je studie nog niet verbetert zijn, heb je wel een studie op zak waarmee je al wat ervaring in de luchtvaart kan opdoen.

 

Ik hoop op het beste

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Voor corona was ik net bij de open dag van de KLM Flight Academy geweest.

Nu met corona krijgt de luchtvaart een gigantische klapper. Veel piloten komen zonder werk te zitten en veel luchtvaartmaatschappijen komen in financiële problemen. Het aanbod (aan piloten) is dus veel groter dan de vraag naar piloten. We moeten aankomende jaren zien hoe de sector zich herstelt. Alles wat het nodig heeft is tijd (het is alleen de vraag hoeveel:grimacing: ) voordat de luchtvaartsector weer op het oorspronkelijk niveau zit. Dat komt echt wel weer, mensen gaan echt wel weer reizen als de situaties weer een beetje normaal zijn. 100% dat de vliegbranche erbovenop komt, het is alleen de vraag hoe lang dat gaat duren.

Om voor jezelf wat tijd te rekken (totdat alles weer normaal is) kan je bijvoorbeeld een luchtvaartgerelateerde studie doen. Dat maakt je later ook aantrekkelijker in het selectieproces voor een vliegschool of sollicitatie. En mocht de situatie na je studie nog niet verbetert zijn, heb je wel een studie op zak waarmee je al wat ervaring in de luchtvaart kan opdoen.

 

Ik hoop op het beste

Hey Lisa! Mooi om te horen dat er een toekomstige vrouwelijke piloot op het forum zit. Zelf wil ik ook piloot worden voor KLM. Ik ga beginnen bij de vliegschool Zelf Vliegen. Daar ga ik mijn PPL halen en dat bedrijf leid ook Transavia piloten op, dat wil ik eerst gaan doen en uiteindelijk op de mooie Boeing 787-900 vliegen naar Amerika!😍

Bij KLM was in 2018 dacht ik nog een tekort aan piloten maar ik vind die studie zelf heel erg duur. Dus ga eerst HBO Luchtvaarttechnologie doen en dan vliegschool!

 

Hey,

Commerciële piloten zullen inderdaad wel minder worden denk ik maar misschien dat je bij defensie aan de slag kunt? 

Reageer